اخبار داغ

اصفهان در مدار آلودگی هوا

اصفهان در مدار آلودگی هوا
میانگین شاخص کیفی هوای این کلانشهر بنابر اعلام ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص کیفی هوا امروز عدد 102(AQI) را نشان می دهد و تعداد روزهای آلوده هوا در دی ماه به 21 روز رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایرنا، شدت آلودگی در هفته جاری، مهدکودک ها و مدارس 6 ناحیه آموزش و پرورش در همه مقاطع تحصیلی در اصفهان و شهرهای شاهین شهر، زرین شهر، فولادشهر، مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، پیربکران و بُرخوار در روز 24 دی تعطیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

میزان غلظت آلاینده ها در ایستگاه میدان احمد آباد 104، خیابان استانداری 111، بزرگراه خرازی 107 و چهار باغ خواجو 102 (AQI) اعلام شده است.
همچنین کیفیت هوا در شهرهای خمینی شهر ، مبارکه، کاشان و سجزی در شرایط سالم گزارش شده است.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس،151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
کارشناسان بهداشتی در این شرایط توصیه می کنند که هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود.
به کلیه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.
به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلایان به آسم نیز توصیه می شود در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری و در منزل استراحت کنند.
ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد به این منظور به شهروندان توصیه می شود حتی المقدور کودکان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.
به عموم شهروندان توصیه می شود به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان، اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت ناپایدار بر روی استان در دو روز آینده است.
بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان آسمان به صورت کمی تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.
روز جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار از غرب استان شاهد بارش برف و باران در غرب و بتدریج در اوایل هفته آینده در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه