اخبار داغ

چشمه ای با آب قرمز رنگ در دل ریگزارهای جازموریان+تصاویر

چشمه ای با آب قرمز رنگ در دل ریگزارهای جازموریان+تصاویر
چشمه آبگرم کلپورگو « kalpooregoo » در شهرستان قلعه گنج و در دل ریگزارهای جازموریان قرار دارد که علاوه بر خواص درمانی رنگ آب این چشمه قرمز می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جازموریان؛ گستردگی منطقه قلعه گنج و وجود خشک سالی در این شهرستان و تالاب جازموریان سبب شده است که همگان این منطقه را بعنوان یک دشت بدون آبادی تصور کنند و در واقع نیز به دلیل گرمایی  شدید هوا و کم آبی  وجود آبشار های ،رودها  و دره های سر سبز  باعث شده است بدلیل وجود رازهای که این منطقه  در دل خود جای داده است گردشگران  زیادی را به سوی خود جذب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جازموریان؛,

 

,

, ,

, ,

 

,


اما در این میان  چیزی که بیشر از همه  انسان را شگفت زده می کند وجود چشمه ای در دل تالاب جازموریان است که با توجه به نابودی حیات در قسمت های از تالاب هنوز در میان ریگزار های این   چشمه ای به رنگ قرمز وجود دارد که میان  دل این کویر خشک و سوزان حیات را در این قسمت از جازموریان  حفظ نموده است.

,
,

 

,

 

,

, ,

, ,


چشمه کلپورگو  را می توان به یکی از چشمه های شگفت انگیز و نادر  کشور نام برد که ساخته های دست  طبیعت بوده و در آن  می توان زیبایی و شکوه پروردگار  را دید که با مشاهد این چشمه در دل ریگزارهای  جازموریان با  معجزات و غیر ممکن ها طبیعت رو به رو خواهیم شد.

این چشمه ی آب گرم در فاصله  تقریبا صد کیلومتری شهرستان قلعه گنج  در بخش چاه دادخداد و در فاصله کمتر از سی کیلومتری روستای توریگ 3 واقع شده است که   به دلایل متعدد تاکنون برای گردشگران  و مشتاقان طبیعت گردی ناشناخته مانده  و کمتر کسی پا به این منطقه بکر  گذاشته است.

,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه