اخبار داغ

فرماندار شبستر:

توان دستگاهها به بحث ایجاد اشتغال معطوف شود

توان دستگاهها به بحث ایجاد اشتغال معطوف شود
فرماندار شبستر گفت:امروز باید مهمترین توان دستگاهها معطوف به بحث ایجاد اشتغال شود و اگر در هر روستا یک مزیت واحدی را شناسایی کنیم قدم موثری برای ترویج و توسعه اشتغال خواهدبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبسترنیوز،منصور طالب پور شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر گفت:طرح ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستایی از ابتدای ابلاغ به دلیل بحث و توجه بسیار فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبسترنیوز,

وی اظهار کرد: این طرح طرحی است که با نیت ایجاد اشتغال مطرح شد و با برداشت یک و نیم میلیارد دلار به اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد تا صرفاً برای اشتغال صرف گردد. لذا دید و برخورد حمایتی در این طرح مطرح نیست و  در بحث اشتغال پایدار نگرش و انتظار دولت واجدشرایط بودن متقاضی برای دریافت تسهیلات و قابلیت ایجاد اشتغال طرح موردنظر است.

,

فرماندار شبستر افزود: ما مشتاق به پرداخت تسهیلات به واحدها و فعالیتهایی هستیم که سبب ایجاد اشتغال پایدار شوند لذا دستگاههای اجرایی کارشناسانی را به عنوان رابط در این زمینه معین نمایند تا دستورالعمل طرح به دقت موردمطالعه و بررسی قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: باید ارباب رجوع تبین و راهنمایی گردد و راستی آزمایی شود تا طرح موردنظر عینیت خارجی یابد و سعی کنیم موضوع را بصورت اقناعی پیش ببریم تا این طرح نتیجه لازم را بدهد و متوقف نگردد.

,

طالب پور عنوان کرد:انتظار داریم شعب بانکهای عامل جهت پیاده کردن مطلوب طرح ضمن رعایت دستورالعملهای داخلی با استفاده از انواع وثایق پیش بینی شده در دستورالعمل امکان استفاده از این تسهیلات را فراهم نمایند.

,

فرماندار شبستر یادآور شد :امروز باید مهمترین توان دستگاهها معطوف به بحث ایجاد اشتغال شود و اگر در هر روستا یک مزیت واحدی را شناسایی کنیم قدم موثری برای ترویج و توسعه اشتغال خواهدبود،بنابراین بخشداران باید شوراها و دهیاران روستاها،جلساتی در این زمینه داشته باشند تا طرحهای دارای قابلیت شناسایی موردحمایت قرار گیرد.

,

وی با بیان تاکید بر لزوم مبادله دستورالعملهای مختلف بین دستگاهها بیان کرد: همفکری و ارتباط بیشتر دستگاههای اجرایی باعث راهنمایی بهتر ارباب رجوع و تکمیل اطلاعات لازم خواهدشد، اکثر ابهامات موجود به دلیل عدم مطالعه دستورالعمل مربوطه است.

,

طالب پور ضمن تاکید بر بهره گیری از توان و دانش علمی فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاهی در زمینه اجرای مطلوب طرح افزود: مزیت های نسبی روستاهای شهرستان تبیین شده است و شهرستان شبستر قابلیتهای منحصر به فردی دارد .

,

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد:این شهرستان در بحث ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارای رتبه های برتری است که نمود عینی آن ۵/۵ در صد بیکاری در شهرستان است که کمترین درصد بیکاری است.لذا اگر این طرح در شهرستان شبستر موفق عمل نکند در سایر شهرستانها نیز موفق نخواهدبود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه