اخبار داغ

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هشدار داد؛

ایجاد شبکه ملی اطلاعات نباید دستخوش بازی های سیاسی شود

ایجاد شبکه ملی اطلاعات نباید دستخوش بازی های سیاسی شود
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات و نیز راه اندازی و تقویت شبکه های اجتماعی داخلی به هیچ وجه نباید دستخوش بازی های سیاسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، سردار غلامرضا جلالی ، چهارشنبه شب طی سخنانی در همایش فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدها که به همت مجمع عمومی جامعه مدرسین در سالن همایش های مدرسه دارالشفا برگزار شد، ابراز داشت: نباید اجازه دهیم ایجاد شبکه ملی اطلاعات و راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی تحت الشعاع بازی های سیاسی کشور قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی با بیان این که ما در فضای سایبری نیازمند تعریف قلمرو ملی و توجه جدی به منافع ملی هستیم ، گفت: نباید بگذاریم که امنیت ما از سوی شبکه های اجتماعی بیگانه و سواستفاده های دشمن از بستر فضای مجازی خدشه پیدا کند بلکه می بایست با ایجاد و تقویت شبکه های داخلی و نیز به خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

,

جلالی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به این که هم اکنون سهم اصلی مربوط به شبکه‌های اجتماعی کشور در اختیار بیگانگان قرار گرفته است، گفت: در فتنه اخیر به عینه دیدیم که گروهک منافقین، داعش و عناصر سرسپرده به دشمن با استفاده از بستر تلگرام سازماندهی شده و دست به اغتشاش گری زدند ، هر چند که اعتراض اولیه مردم نسبت به مسایل اقتصادی و معیشتی به حق و درست بود اما این ها از این فضا سوء استفاده کردند.

,

وی از حوزه های علمیه و نخبگان حوزوی خواست با توجه به مساله فقه فضای مجازی به این قبیل مسایل ورود پیدا کنند و گفت: برگزاری این نشست ها و همایش ها بی شک در شناخت تهدیدها و و فرصت های فضای مجازی بسیار مهم است به خصوص این که در نهایت منجر به ارایه راهکارهایی شود.

,

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: در قضایای اخیر کشور، نوع رفتارها و برنامه ها در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و توئیتر به شکلی بود که نشان می داد دشمنان اصلاً کاری به مشکلات اقتصادی و مطالبات به حق مردم ما ندارند بلکه به خیال خود به دنبال براندازی و اغتشاش در کشور و حتی حرکت به سمت مراکز نظامی و بسیج در فازهای بعدی اغتشاش بودند.

,

وی اضافه کرد: از جمله اهداف و برنامه های آن ها در فضای مجازی ، سازماندهی مخالفان علیه حاکمیت، ارائه آموزش‌های روش آشوب‌گیری، عملیات روانی سیاه و مخرب علیه نظام با ساخت و پخش گسترده عکس ها و کلیپ ها و فیلم‌های دروغین و تهییج برخی افراد غافل به خصوص جوانان به سمت اغتشاش بود که البته با هوشمندی و بصیرت مردم، بساط این فتنه نیز جمع شد.

,

وی با اشاره به این که برخی متاسفانه به تلگرام به عنوان دستاورد سیاسی دولت در کنار برجام نگاه می‌کنند، افزود: با وجود چنین نگاه و رویکردی مشخص است که ما نمی توانیم در این عرصه به سمت استفاده از ظرفیت داخلی حرکت کنیم و مطالبات و منویات مقام معظم رهبری را به درستی محقق سازیم.

,

جلالی همچنین با اشاره به تلاش برخی برای بزرگنمایی میزان اشتغالزایی در فضای مجازی و توجیه عدم فیلتر تلگرام ابراز داشت: بر اساس آمارها، حجم کل میزان اشتغال‌زایی در شبکه های اجتماعی 33 هزار مورد بوده درحالی‌که با ایجاد تنها چند کارخانه در شهر قم می‌توانیم این حجم از اشتغال را پدید بیاوریم و لذا باید گفت که عده ای به دنبال بزرگ نمایی اشتغالزایی در تلگرام هستند و حال آن که این روند به نفع و مصلحت کشور نبوده و نیست.

,

وی تاکید کرد: ما باید با حمایت های لازم به سمت ملی سازی شبکه‌های اجتماعی و تقویت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی همچون سروش برویم و این را هم بدانیم که دشمنان ما سعی می کنند تا با استفاده از بستر و ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، به انقلاب و نظام و کشور ضربه بزنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه