اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد؛

با اولین شلیک دشمن به ایران، چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند/شگفت زدگی دنیا از درک سیاسی مردم ایران

با اولین شلیک دشمن به ایران، چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند/شگفت زدگی دنیا از درک سیاسی مردم ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حزب الله لبنان بیش از صد و ده هزار سکوی موشکی در اختیار دارد که زمین را مسلح کرده است بنابراین دشمن به محض این که بخواهد به جمهوری اسلامی شلیکی داشته باشد حدود صدوده هزار آتش روی آن ها ریخته می شود و با اولین موج چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار قم فردا در خصوص ارزیابی جایگاه کنونی امنیت کشور اظهار داشت: در تمام کشورها مکاتب، مذاهب و عرف های مختلف در رابطه با امنیت تأکید شده و در روایات آمده است صحت ، سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته هستند که انسان وقتی در نبود آن گرفتار شد قدر آن را می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: امنیت در سطح فردی، خانوادگی، کشور و منطقه حائز اهمیت است و هیچ کشوری حاضر نیست بر سر موضوع امنیت مذاکره کند و یا آن را با چیز دیگری عوض کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: منطقه ای که در آن زندگی می کنیم کانون بحران های مختلف از ده ها سال گذشته تا کنون بوده است، جمهوری اسلامی در بین همه کشورهای منطقه با ثبات ترین و امن ترین کشور در دنیا شناخته شده است.

,

آسمان ایران برای عبور هواپیماهای مختلف امن ترین آسمان است

, آسمان ایران برای عبور هواپیماهای مختلف امن ترین آسمان است,

وی با بیان این که ناامن سازی جمهوری اسلامی و صدور ناامنی به داخل کشور همیشه در رأس همه اهداف مهم و برنامه ریزی شده دشمن بوده است، گفت: آسمان جمهوری اسلامی برای عبور هواپیماهای مختلف امن ترین آسمان است و کشورهای مختلف هم به این باور رسیده اند تا جایی که سازمان هواپیمایی جهانی اعلام کرد امن ترین آسمان مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

,

حجت الاسلام ذوالنور در خصوص امنیت حاکم در کشور گفت: بخشی از امنیت مرزهای ایران به عهده مردم و مرزنشینان است، در کنار مردم نیروهای مسلح مقتدر، امنیتی و نظامی و انتظامی قدرتمند با یک ترمیب بسیار متنوع داریم که حساسیت و علاقه آن ها به کشور و حس شهادت طلبی و ایثارشان شاهد صلح و ثبات در کشور هستیم که همانند آن در کشورهای پیرامون ما وجود ندارد و این امری مثال زدنی است.

,

وی با اشاره به حوادث و مشکلات داخلی کشور از جمله کوی دانشگاه در سال 78 ، فتنه سال 88 و اتفاقات اخیر در کشور گفت: سطح این اتفاقات بسیار پایین و محدود بود، طولانی شدن این اتفاقات به دلیل کاهش هزینه ها در حل و فصل شدن اغتشاشات بود ؛ یکی از ویژگی های نیروهای مسلح و انتظامی که در میدان حاضر بودند عدم استفاده از سلاح در مواجهه با این اغتشاشات بود.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعداد مصدومی که نیروی انتظامی در حادثه اخیر کشور داشت پنج برابر مصدومانی بود که آشوبگران در خیابان ها داشتند، نیروی انتظامی بدون اسلحه کتک خورد تا اتفاقی پیش نیاید و به بهترین وجه به اغتشاشات پایان بدهد.

,

مطالبه گری حق مسلم مردم است

, مطالبه گری حق مسلم مردم است,

وی با اشاره به اعتراضات و مطالبات مردم گفت: وضع معیشت و اقتصاد مردم به گونه ای است که بسیاری از مردم در رنج به سر می برند و با مشکلات مواجه هستند و به برکت انقلاب اسلامی زمینه نقد، سوال و مطالبه گری ایجاد شده و این حق مسلم مردم است برای این که فریادشان را به گوش مسئولین برسانند در بستر قانون اعتراض خود را بیان می کنند و نقد آن ها در مسئولین تکانی ایجاد کرد و این موضوع طبیعی و مورد احترام است.

,

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: مردم ایران به رشد بسیار بالای سیاسی و بلوغ اجتماعی رسیده اند، همان هایی که به عنوان مشکلات معیشتی اظهار نارضایتی و اعتراض داشتند به محض این که متوجه شدند افرادی سوار بر موج شده اند و از این اعتراضات قصد سوءاستفاده، هنجارشکنی و تخریب دارند در ابتدا از آن ها فاصله گرفتند و در مرحله بعدی به صورت خودجوش در میدان همراه با خیل عظیم مردم ، تخریب ها و آشوب گری ها را محکوم کردند و دنیا از بصیرت، فهم، شعور و درک سیاسی مردم ایران متحیر است.

,

ایران بدون وابستگی به قدرت های دیگر برای خود تصمیم می گیرد

, ایران بدون وابستگی به قدرت های دیگر برای خود تصمیم می گیرد,

وی با اشاره به توان دفاعی ایران گفت: آمریکا 36 پایگاه در منطقه ما دارد که نزدیکترین آن ها به ایران ، کشور بحرین است، دشمن جمهوری اسلامی را کانون بیداری اسلامی و مقاومت در منطقه و یک مدل سیاسی مستقل می داند که بدون وابستگی به قدرت های دیگر برای خود تصمیم می گیرد.

,

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی با بیان این که حزب الله سپر بلای کشور ایران است، گفت: علاوه بر 36 پایگاه آمریکا که در منطقه وجود دارند، رژیم صهیونیستی را نیز در منطقه داریم که شیشه عمر کشورهای غربی است؛ حزب الله لبنان بیش از صد و ده هزار سکوی موشکی در اختیار دارد که زمین را مسلح کرده است بنابراین دشمن به محض این که بخواهد به جمهوری اسلامی شلیکی داشته باشد حدود صدوده هزار آتش روی آن ها ریخته می شود و با اولین موج چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند.

,

وی افزود: فضای مجازی، محیط سایبری و فضای اینترنت و ...می توانند به عنوان ابزارهای تهدید نرم و عملیات نفوذ، تأثیرگذار باشند و پایه های اعتقادی و ایمنی را تخریب کنند؛ رهبر انقلاب و مردم نقش خود را در مملکت به خوبی ایفا کرده اند و در این میان مسئولین باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و زمینه های نارضایتی را از بین ببرند.

,

مردم از تبعیض و فساد و بی عدالتی ناراحتند

, مردم از تبعیض و فساد و بی عدالتی ناراحتند,

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که مردم از ابتدای انقلاب تاکنون از کمبودها ننالیده اند بلکه از تبعیض و فساد و بی عدالتی ناراحت می شوند ، گفت: مسئولین باید مشکل معیشت مردم را که زمینه نارضایتی آن ها می باشد برطرف و فساد اجتماعی، اخلاقی و اداری را بعد از این مدتی که از انقلاب می گذرد رفع کنند.

,

وی خطاب به مسئولین دولتی بیان داشت: نمی توان پشت دیوار تحریم و بحران هایی که دشمن برای ما درست کرده بی عرضه گی خود را پنهان کنیم، سه قوه باید در حل مسائل جدیت بیشتری داشته باشند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار مردم قم که فرمودند " ما در کشور مشکلی نداریم که هیچ راه حلی نداشته باشد و فقط همت مسئولین را می طلبد"، ادامه داد: زمینه های نارضایتی که می تواند منجر به مشکلات امنیتی بشود به دست مسئولین است تا حل کنند.

,

وی در خاتمه افزود: ریشه بخش عمده ای از مشکلات در داخل مجلس شورای اسلامی است، مجلس در زمینه وضع قوانین باید روی مسائل اصلی کشور زوم کند و در بحث نظارت باید دولت ها را در مشیر خود قرار دهد تا قانون گریزی نداشته باشند و به وضع مردم برسند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه