اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ضرورت حرکت به سمت خروج هوشمندانه از برجام/ دولت در بخش واردات به سمت مسیرهای انحرافی در حرکت است

ضرورت حرکت به سمت خروج هوشمندانه از برجام/ دولت در بخش واردات به سمت مسیرهای انحرافی در حرکت است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه، با اقدام های اخیر آمریکا بهتر است ما هم به سمت خروج هوشمندانه از برجام حرکت کنیم، گفت: باید دو کشور روسیه و چین را برای جلوگیری از تصویب قطعنامه های جدید علیه ایران در شورای امنیت قانع کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معملی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، در رابطه با وضعیت برجام و شرایط این توافقنامه پس از آخرین اظهارات رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا که متن برجام توسط آمریکایی ها و با حضور طرف ایرانی انعقاد شد، تذکر دادند که متن این توافقنامه به گونه ای نوشته نشود که دو  برداشت و یا برداشت های متفاوت از آ بشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه متاسفانه مسئولان مذاکره کننده ایرانی به این نکته توجه نکردند، عنوان کرد: موگرینی در روزهای اخیر اعلام کرد که می خواهد رازی را فاش کند و آن این است که در برجام به پیشنهاد خود طرف ایرانی این نکته مکتوب شده است که برجام مقدمه ای برای مذاکره در بخش های دیگر است.

,

ماندن در برجام به نفع طرف آمریکایی

, ماندن در برجام به نفع طرف آمریکایی, ماندن در برجام به نفع طرف آمریکایی,

وی با بیان اینکه این نوشته دست ما را در زمینه برجام بسته است، عنوان کرد: امروز حرف آمریکایی ها این است که باید متمم برجام را بنویسید؛ آمریکا با وجود صحبت هایی که از ابتدایی ریاست جمهوری ترامپ صورت گرفته است، قصد خروج از برجام را ندارد و این برجام به نفع آن ها است.

,

معملی ادامه داد: در شرایط فعلی آمریکایی ها تحریم های خود را انجام داده اند و آن را بیشتر کرده اند و تعلیق هسته ای هنوز سر جای خودش قرار دارد.

,

آمریکا و اروپا به دنبال متمم و تبصره برای برجام هستند

, آمریکا و اروپا به دنبال متمم و تبصره برای برجام هستند, آمریکا و اروپا به دنبال متمم و تبصره برای برجام هستند,

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه این شرایط به نفع طرف آمریکایی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند تا ایران به تعبیر اروپایی ها به سمت متمم برجام و به تعبیر آمریکایی ها به سمت تبصره برجام برود.

,

کارهای آمریکا نقض برجام است

, کارهای آمریکا نقض برجام است, کارهای آمریکا نقض برجام است,

وی با بیان اینکه دانلد ترامپ به همین دلیل گفته است، که کنگره متن اصلاحیه برجام را ایجاد کند، تاکید کرد: این اقدامات نقض برجام محسوب می شود و با هر عبارتی که به سمت صحبت در سایر بخش ها بروند که ما به این ها برجام دو و سه می گوییم، برجام را نقض کرده اند.

,

وقتی طرف مقابل برجام را نقض می کند ماندن در آن به صلاح نیست

, وقتی طرف مقابل برجام را نقض می کند ماندن در آن به صلاح نیست, وقتی طرف مقابل برجام را نقض می کند ماندن در آن به صلاح نیست,

معلمی با بیان اینکه این ها به دنبال مذاکره برسر قدرت دفاعی و موشکی ما و قدرت منطقه ما هستند تا آن را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: وقتی طرف مقابل عملا برجام را نقض می کند، دیگر به صلاح نیست که ما هم چنان هم تحریم ها را تحمل کنیم و هم هسته ای در تعلیق باقی بماند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید مسئولان ایرانی به این نکته توجه کنند، اظهار کرد: البته مسئولان باید افکار عمومی را قانع کنند که آمریکایی ها به طور کامل برجام را نقض می کنند و ماندن ما در برجام به صلاح نیست.

,

وی با بیان اینکه با این وجود باید تدبیری انجام شود که ما نیز از برجام خارج شویم، تصریح کرد: آمریکایی ها شاید در حرف و بر روی کاغذ در برجام باقی بمانند اما این اقدامات آن ها نشان می دهد که عملا از برجام خارج شده اند.

,

معملی با بیان اینکه مسئولان ما این فریب را خورده اند که اروپا همراه ایران است، اذعان کرد: اروپا نیز در این مسئله همراه آمریکا است و تنها نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی می کنند.

,  پلیس خوب و پلیس بد ,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اروپا در ظاهر بیان می کند که ما هم چنان در برجام باقی خواهیم ماند اما در عمل صحبت های آمریکایی ها را پیگیری می کند و به دنبال اصلاح برجام و مذاکره بر سر مسائل موشکی و حضور منطقه ای ایران است.

,

ضرورت حرکت به سمت خروج هوشمندانه از برجام

, ضرورت حرکت به سمت خروج هوشمندانه از برجام, ضرورت حرکت به سمت خروج هوشمندانه از برجام,

وی با بیان اینکه با این وضعیت بهتر است ما هم به سمت خروج هوشمندانه از برجام حرکت کنیم، عنوان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که در افکار عمومی به عنوان نقض کننده برجام از این توافق خارج شویم.

,

معلمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این زمینه که خروج ایران از برجام چگونه بدون فشارهای بین المللی و افزایش تحریم ها ممکن است، عنوان کرد: باید دو کشور روسیه و چین که نسبتا با ما همراهی می کنند و عضو شورای امنیت سازمان ملل هم هستند قانع کنیم تا نگذارند قطعنامه ای علیه ایران تصویب شود.

,

روسیه به نقض برجام از سوی آمریکا رسیده است 

, روسیه به نقض برجام از سوی آمریکا رسیده است , روسیه به نقض برجام از سوی آمریکا رسیده است ,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: روسیه در حال حاضر تا حدودی متقاعد شده است که آمریکا در حال نقض برجام است و ما باید این دو کشور را برای جلوگیری از هرگونه تصویب قطعنامه علیه ما قانع کنیم.

,

وی تاکید کرد: نکته دیگر در این زمینه قانع سازی افکار عمومی است؛ ایران باید افکار عمومی داخلی و خارجی را برای کم شدن خسارت خروج از برجام قانع کنند.

,

چه قطعنامه های جدید در شورای امنیت برود و چه نرود تحریم ها در حال افزایش است

, چه قطعنامه های جدید در شورای امنیت برود و چه نرود تحریم ها در حال افزایش است, چه قطعنامه های جدید در شورای امنیت برود و چه نرود تحریم ها در حال افزایش است,

معلمی، با بیان اینکه البته به هرحال غربی ها از اهرم هایی مانند فضای تبلیغاتی و جوسازی علیه کشورمان برخوردار هستند، عنوان کرد: ایران نباید از این جوسازی ها بترسد، چه قطعنامه های جدیدی در شورای امنیت برود و چه نرود به هر حال تحریم ها در حال افزایش است و باید این حرف رهبری را تکرار کنیم که هر نوع تحریمی که وضع بشود، چه به هسته ای مربوط باشد و چه نباشد، تقض برجام محسوب می شود.

,

تنها راه نجات، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی

, تنها راه نجات، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی, تنها راه نجات، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی,

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با چگونگی مواجهه با همین تحریم های فعلی، گفت: تنها راهی که ما داریم، پیگیری اقتصاد مقاومتی است و راه دومی وجود ندارد.

,

دولت در زمینه واردات به سمت مسیرهای انحرافی در حرکت است

, دولت در زمینه واردات به سمت مسیرهای انحرافی در حرکت است, دولت در زمینه واردات به سمت مسیرهای انحرافی در حرکت است,

وی با بیان اینکه دولت در زمینه واردات به سمت مسیرهای انحرافی در حرکت است، اظهار کرد: طبیعتا اگر این وضعیت واردات ادامه داشته باشد و وضعیت کارخانه های ما به همین صورت با ورشکستگی همراه باشد ما در زمینه تحریم ها، خسارت های زیادی می بینیم.

,

معلمی ادامه داد: دولت باید از همین اکنون وارد بحث فضای اقتصاد مقاومتی شود و شروع به ایجاد زمینه برای افزایش تولیدات داخلی کنند تا بتوانیم تحریم ها را بی اثر کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه