اخبار داغ

گزارشی از مشکلات برقراری ارتباط تلفنی در زادگاه خورشید ایران؛

متحمل شدن خسارت میلیاردی مخابرات سراوان در سایه سرقت های روزانه کابل های تلفن/ ۱۱ هزار مشترک قربانی سارقین فیبرهای نوری

متحمل شدن خسارت میلیاردی مخابرات سراوان در سایه سرقت های روزانه کابل های تلفن/ ۱۱ هزار مشترک قربانی سارقین فیبرهای نوری
به دنبال سرقت کابل های تلفن همراه و فیبر های نوری در سراوان، برقراری ارتباط مشترکین با یکدیگر در روزهای اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو‌ کرده است و همچنین برخی از مردم یا انتشار مطالب طنزگونه در این‌باره اعتراض خود را به صورت متفاوت بیان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، در روزهای اخیر قطعی و اختلال در یکی از اپراتور های کشور موجب نارضایتی مردم در بخش های مختلف شهرستان سراوان شده است.
یکی از بومیان روستای دهک در گفت و گو با شستون ضمن اظهار گلایه مندی از عدم برقراری ارتباط با یکی از اپراتور های تلفن همراه، اذعان کرد:  در روزهای اخیر برقراری ارتباط با اپراتور های تلفن همراه در این روستا با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: فرزند یکی از ساکنین روستا بیمار است و پدر وی نمی تواند با خانواده خود تماس برقرار کند تا از وضعیت جسمانی کودک مطلع شود و‌ با توجه به شاغل بودن وی در شهر نمی تواند به روستا مراجعه کند.

گلایه مندی مردم بم پشت با انتشار مطالب طنزگونه در فضای مجازی
این روستایی ادامه داد: اگر تصادفی و اتفاق دیگری در این روستا رخ دهد، چگونه به دستگاه های مربوطه برای امداد رسانی اطلاع دهند.
وی با اشاره به گسترش روز افزون تکنولوژی، خاطر نشان کرد: امید می رود متولیان امر هرچه سریعتر برای رفع این معضل تدابیر لازم را بیاندیشند.
مردم بخش بم‌پشت شهرستان سراوان نیز از عدم‌ برقراری ارتباط با تلفن همراه و عدم وجود اینترنت در روزهای اخیر در این‌ بخش بسیار گلایه مند هستند و با انتشار مطالب طنز آمیز در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اعتراض خود را بیان کردند.
یکی از اهالی شهر سیرکان به‌ خبرنگار شستون گفت:  کار و زندگی به دلیل عدم وجود اینترنت در عصر ارتباطات و عدم وجود آنتن در این‌ منطقه مختل شده است و خواهان پیگیری این موضوع از سوی این پایگاه خبری شد.

‌سرقت روزانه کابل های تلفن همراه در سراوان
در پیگیریی هایی که خبرنگار شستون از حسین احمدی نسب رئیس شرکت مخابرات شهرستان سراوان داشت، وی گفت: مهم ترین معضلی  که در حاضر شرکت مخابرات و به تبع آن اداره مخابرات سراوان با آن‌ دست به گریبان است، سرقت ها و تخریب های فیبر نوری، شبکه های کابل و سرقت تجهیزات سایت های همراه اول، سایت های موبایل روستایی و مراکز تلفن ثابت می باشد.
رئیس شرکت مخابرات سراوان ادامه داد: به طور‌ متوسط در هر دو و یا سه روز شاهد یک‌ قطعی فیبر در شهرستان هستیم که با توجه به وسعت منطقه و با عنایت به اینکه حدودا بیش از هزار کیلومتر فیبر نوری در سه شهرستان سراوان، مهرستان و سیب و سوران و مناطق مرزی مربوطه داریم، مشکلات بسیاری را در خصوص تأمین تجهیزات و‌جایگزینی لوازم سرقتی برای مخابرات رقم زده است.

سرقت کابل تلفن برای ۱۱ هزار مشترک مشکل ایجاد کرده است
احمدی نسب اضافه کرد: طی سال های اخیر حدود ۳۰ درصد تلفن های ثابت مراکز این شهرستان، حدود ۱۱ هزار شماره می شود که به دلیل سرقت های متعدد قطع شده که علاوه بر ایجاد مشکل برای مشترکین، میلیاردها تومان خسارت نیز به مخابرات وارد کرده است.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده، افزود: حدود ۱۰ درصد شماره های فوق، در حال وصل مجدد هستند که به طور‌ مثال ۱۵ هزار متر کابل زمینی تأمین و شبکه کابل هوشک از حدود یک ماه قبل در حال بازسازی و تا قبل از پایان سال ارتباط تماس مشترکین تلفن ثابت هوشک، مجدد برقرار می شود.

هشت مورد قطعی فیبر در طی یک هفته
رئیس شرکت مخابرات سراوان با بیان اینکه از 18دی ماه تا 25دی ماه شاهد هشت مورد قطعی فیبر نوری بین شهری بوده اند، گفت: دو مورد در ورودی دهستان پسکوه، یک مورد درشهرجالق یک مورد در نزدیکی مرکز تلفن سیب و چهار مورد آن در پنج نقطه جداگانه در حوالی روستای کلپورگان در حدود 30کیلومتری سراوان در تاریخ های 22 ،24 و  25دی ماه رخ داده و باعث قطع کامل ارتباط بخش بم پشت شده است.
احمدی نسب باتوجه به اینکه در 24 دی ماه همزمان با قطع مسیر بم پشت شاهد سه مورد قطعی در خروجی شهر سوران حوالی روستای کهن ملا و همچنین سرقت فیبر بین سیب و سوران بودند، ادامه داد: قطع کابل اصلی ارتباطی در سه کیلومتری مرکز تلفن سوران موجب قطع حدود 80نقطه ارتباطی شهرستان‌های مهرستان وسیب وسوران شد.
وی با توجه به اینکه حوزه ارتباطی شهرستان ها ی مهرستان و سیب و سوران چندین برابر حوزه بم پشت است، خاطر نشان کرد: ابتدای وقت اداری پرسنل نگهداری فیبر، عازم سیب وسوران شدند و پس از جایگزینی حدود یک کیلومتر فیبر در سوران سایر متعلقات جایگزینی،  600 متر فیبرنوری در مجاورت مرکز سیب، کارشناسان مربوطه به منطقه کلپورگان اعزام شدند و پس از رفع مشکل در یکی از مسیرهای قطع شده با توجه به تاریکی هوا و نا امن  بودن مسیر و عدم امکان کار به دلیل شرایط و عوارض طبیعی محل خرابی، ادامه کار به روز بعد یعنی چهارشنبه موکول شد.
رئیس شرکت مخابرات شهرستان سراوان در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: با جایگزینی حدود یک هزار متر فیبر در دو نقطه قطعی و چندین  مفصل مشکل رفع شد.
احمدی نسب یادآور شد: یکی از دلایل  طولانی شدن زمان رفع خرابی تعدد خرابی وسرقت ها دری ک مسیر خاص است که به طور مثال گاها شاهد این هستیم که در‌ یک فاصله دو تا سه کیلومتری در چند نقطه فیبر را تخریب یا به سرقت برده که با توجه به زمانبر بودن مفصلبندی  فیبر که ظرافت ودقت  خاصی لازم دارد  زمان  رفع خرابی قدری طولانی می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
, شستون,
,
,
, گلایه مندی مردم بم پشت با انتشار مطالب طنزگونه در فضای مجازی,
,
,
,
, شستون,
,
, ‌سرقت روزانه کابل های تلفن همراه در سراوان,
, شستون,
,
,
, سرقت کابل تلفن برای ۱۱ هزار مشترک مشکل ایجاد کرده است,
,
,
,
, هشت مورد قطعی فیبر در طی یک هفته,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه