اخبار داغ

۷۵ درصد از روستاهای فاروج از طرح صدور سند روستایی برخوردار شده‌اند

۷۵ درصد از روستاهای فاروج از طرح صدور سند روستایی برخوردار شده‌اند
رئیس بنیاد مسکن شهرستان فاروج از برخورداری 75 درصد ساکنین روستاها از زمان آغاز اجرای طرح صدور سند روستایی در شهرستان فاروج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ محمدیار فرهادی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار ما به زمان آغاز اجرای این طرح در سال 81 اشاره‌کرده و گفت که تاکنون در شهرستان فاروج 7 هزار و 561 سند مالکیت صادرشده است، از ابتدای امسال نیز تاکنون 344 سند مالکیت صادرشده که از این تعداد 179 جلد شهری و 165 جلد سند روستایی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

فرهادی صدور سند مالکیت را در کاهش اختلافات ملکی مؤثر دانسته و ادامه داد داشتن اموال باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت نبود مدیریت در املاک و مستغلات باعث می‌شود تا معاملات به‌صورت غیررسمی صورت گیرد و این روند تبعات متعددی می‌تواند داشته باشد که این طرح در حقیقت پیشگیری پیش از درمان است.

,

وی تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای گرفتن تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی مؤثر در بازار خریدوفروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت را برخی از مزیت‌های این طرح دانست.

,

لازم به ذکر است طرح سنددار کردن اماکن روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از سال 81 با مشارکت سازمان ثبت‌اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیرو قانون ساماندهی روستاها آغازشده است.

,

 

,

انتهای خبر/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه