اخبار داغ

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

عملکرد ناموفق دولت در جایگزینی صادرات محصولات کشاورزی به جای نفت/نرخ سود تسهیلات برای رونق کشاورزی بالا است

عملکرد ناموفق دولت در جایگزینی صادرات محصولات کشاورزی به جای نفت/نرخ سود تسهیلات برای رونق کشاورزی بالا است
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به نرخ بالای سود تسهیلات در حوزه کشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی با توجه به نرخ بهره‌وری، استفاده از این نوع تسهیلات مقرون به صرفه برای کشاورزان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان مرکزی با کمبود اعتبارات مواجه است، گفت: متاسفانه باوجود پایین بودن اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی، این اعتبارات به صورت کامل محقق نمی‌شود؛ چراکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز حوزه کشاورزی از اعتبارات استانی و با در نظر گرفتن شاخصه‌های اعتباری تامین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

حسینی اظهار کرد: اعتبارات استانی در زمینه کشاورزی هم اعتبارات چندانی نیست؛ لذا کاهش منابع، تاثیر به سزایی در عدم رشد بخش کشاورزی استان داشته است.

,

عدم استقبال کشاورزان از تسهیلات با نرخ سود بالا

, عدم استقبال کشاورزان از تسهیلات با نرخ سود بالا, عدم استقبال کشاورزان از تسهیلات با نرخ سود بالا,

وی با بیان این مطلب که طرح‌های بخش کشاورزی در کارگروه رونق و تولید استان از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند، افزود: نرخ این نوع تسهیلات بالا است و با توجه به نرخ بهره‌وری در زمینه کشاورزی، استفاده از این نوع تسهیلات برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد معرفی شده به بانک‌ها به منظور استفاده از این تسهیلات، توانایی تامین ضمانت‌های بانکی لازم را ندارند. اغلب این افراد نیز از بدهکاران بانکی هستند که از دریافت این نوع تسهیلات استقبال نمی‌کنند.

,

حسینی افزود: بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی همراهی‌های لازم را ندارند و سود تسهیلات آنها نیز بالا است.

,

وی گفت:با توجه به اینکه ۴۵ درصد از تسهیلات اشتغالزایی با سود ۶ درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته تا حدودی در تقویت حوزه کشاورزی تاثیر داشته است.

,

عملکرد ناموفق دولت در جایگزینی صادرات محصولات کشاورزی به جای نفت

, عملکرد ناموفق دولت در جایگزینی صادرات محصولات کشاورزی به جای نفت, عملکرد ناموفق دولت در جایگزینی صادرات محصولات کشاورزی به جای نفت,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ناموفق دولت در جایگزینی صادرات محصولات کشاورزی به جای نفت، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به خرید محصولاتی نظیر گندم از سوی دولت، این نوع محصول به دلیل بالا بودن قیمت و استفاده از کود شیمیایی در تولید آن، قابلیت صادرات نداشته است. هرچند صادرات در بخش صیفی‌جات رشد قابل توجهی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه