اخبار داغ

به مناسبت روز ملی هوای پاک؛

غفلت مسئولین البرز از بحران آلودگی هوا/ کرج نیازمند برنامه های دراز مدت برای آلاینده های هوا

غفلت مسئولین البرز از بحران آلودگی هوا/ کرج نیازمند برنامه های دراز مدت برای آلاینده های هوا
در چند سال اخیر بحران های زیست محیطی البرز تا حدی گسترش یافته و اقدام قابل توجهی هم نشده که دیگر نباید انتظار داشت با یک برنامه معمولی و مقطعی، بهبود حاصل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از «تیتریک»، شاید سخن گفتن از برنامه ریزی و طرح های بلند مدت برای وضعیت هوا و یا اساساً محیط زیست در استان البرز معنا و مفهوم جدی نداشته باشد، چرا که بدون شک در این چند سال اخیر بحران های زیست محیطی تا حدی گسترش یافته و اقدام قابل توجهی به آن نشده که دیگر نباید انتظار داشت با یک برنامه معمولی و مقطعی، آنها کنترل و بهبود یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کمتر از پنج سال است که استان البرز و شهر کرج در زمره شهرهایی که از بحران آلودگی هوا رنج می برند قرار گرفته است، اما از طرف دیگر کلان شهر کرج در توسعه و افزایش آلودگی هوا گوی سبقت را از دیگر شهرهای بزرگ کشور ربوده، تا جایی که در سال جاری بر اساس اعلام سازمان هوا شناسی ما در فصل بهار در اتفاق بسیار نادری چند روز هوای ناپاک برای تمام سنین را تجربه کردیم.

,



غفلت مسئولین البرز از بحران آلودگی هوا/ کرج نیازمند برنامه های دراز مدت برای آلاینده های هوا

,
,
, غفلت مسئولین البرز از بحران آلودگی هوا/ کرج نیازمند برنامه های دراز مدت برای آلاینده های هوا,

اما عمده هنر و تدبیر مسئولین در این خصوص محدود به برخی اقدامات زودگذر و مقطعی می شود، تعطیلی موقتی چند کارخانه، محدودیت های ترافیکی زوج و فرد، تعطیلی مدارس و تعداد زیادی اظهار نظر و سخنرانی.

,

البته این معروف است که البرز شهر طولانی شدن برنامه ها و پروژه ها است، اما آیا می شود با چنین موضوعی که مستقیماً با سلامتی احاد شهروندان در ارتباط است سهل انگاری کرد؟ بر اساس اعلام وزارت بهداشت بیماری های قلبی و تنفسی درصد بالایی از مرگ و میر در کشور را تشکیل می دهند که یکی از مهمترین عوامل آن تنفس و هوا است و آمار مراجعه به پزشک و مراکز درمانی در روزهایی که هوا ناپاک وجود دارد نیز به شدت افزایش پیدا می کند.

,

هم در سطح کلان مدیریت کشور و هم در سطوح استانی موضوع آلودگی هوا و بهبود آن به عنوان یک موضوع مقعطی فرض می شود و فقط در فصل های پاییز و زمستان و روزهای بحرانی درباره آن فکر و تصمیم گیری صورت می پذیرد، و در بقیه اوقات سال فراموش می شود.

,

در استان البرز می توان ادعا کرد که هیچ طرح و یا برنامه بلند مدتی برای موضوع آلودگی هوا در نظر گرفته نشده و پروژه هایی هم که با این موضوع مرتبط اند مانند قطار شهری بعد از 12 سال از تصویب آن عملاً نهایی شدن آن در حاله ای از ابهام قرار دارد.

,

مسئولین و مقامات استان البرز باید به سرعت یک برنامه دراز مدت و اساسی برای بهبود وضعیت هوا و محیط زیست در این استان داشته باشند تا برای مثال با جابجایی کارخانه های بزرگ، اجرایی شدن پروژه قطار شهری، از دور خارج نمودن خودرو های فرسوده به خصوص در حوزه اتوبوس رانی، اصلاح و توسعه بافت فضای سبز شهری، نصب تجهیزات کنترلی بر روی خودروهای شخصی و سرمایه گذاری بر روی حوزه هواشناسی حداقل در سالهای آینده کمی از این وضعیت بحرانی فاصله گرفته و هوای پاک برای همیشه در استان جاری باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه