اخبار داغ

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

راه مقابله با دشمن ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی است/فضای مجازی خواستار همت همه جانبه مسئولان در مدیریت است

راه مقابله با دشمن ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی است/فضای مجازی خواستار همت همه جانبه مسئولان در مدیریت است
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه راه مقابله با دشمن ایجاد و سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی داخلی است، گفت: فضای مجازی با اشاره به اینکه از طریق اراده ملی و همت همه جانبه مسئولان به اهداف خود در زمینه مدیریت مطلوب فضای مجازی می رسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری ،  در حاشیه همایش فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدها در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که ما باید با تکیه بر ظرفیت داخلی در فضای مجازی حضور داشته باشیم، اظهار داشت: البته این مساله نیازمند آن است که مسئولان در فضای تعامل و هم افزایی یک نگاه واحد و جدی در این بحث داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: امروز در جهان توجه بسیار زیادی به مساله فناوری اطلاعات صورت می گیرد و سرمایه‌های جهانی از حالت سخت به حالت نرم تغییر یافته اند.

,

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانیان است، گفت: دشمن در این فضا به دنبال پیشبرد اهداف خاص فرهنگی و سیاسی خود می باشد.

,

وی عنوان داشت: امروز فضای مجازی بستری برای دروغ سازی تبدیل شده است که مثال این بحث هم قضایای اخیر می باشدکه دشمنان اسلام و انقلاب از این راهبرد برای پیشبرد برنامه ها و طرح های خود استفاده کرده و به حمایت از اغتشاشگران پرداختند.

,

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) با اشاره به دیگر اهداف دشمن در فضای مجازی، ابراز داشت: گرفتن فرهنگ و دیانت و باورهای اعتقادی مردم از اهداف دشمن در فضای مجازی است.

,

وی افزود: راه مقابله با ترفندها و توطئه های دشمن در وهله نخست ایجاد و تقویت شبکه ملی اطلاعات و شبکه های اجتماعی داخلی است تا مردم از گرایش به شبکه های خارجی فاصله گرفته و به شبکه های بومی و امن داخل سوق پیدا کنند.

,

شهریاری با اشاره به اینکه در فضای مجازی فعلی نیاز به سرمایه گذاری کلان داریم، خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که بحث فضای مجازی صرفاً محدود به امور سلبی و ایجابی نمی‌شود بلکه موضوع اصلی حاکمیت کشورهایی است که می‌توانند با این ابزار حاکمیت و قدرت خود را ارتقا داده و یا در مسیر تضعیف آن قرار بگیرند به همین خاطر است که مشاهده می کنیم این قدر کشورهای استکباری در پی سرمایه‌گذاری در زمینه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند.

,

وی اضافه کرد:ما خودمان می توانیم شبکه اجتماعی داخلی بسازیم و جای تاسف است که هنوز سرمایه گذاری لازم در این باره و حمایت های جدی صورت نگرفته است.

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه از طریق اراده ملی و همت همه جانبه مسئولان به اهداف خود در زمینه مدیریت مطلوب فضای مجازی می رسیم، گفت: امروز ابزار و بستر فضای مجازی در اختیار دشمن است به همین خاطر دیدیم که در قضایای اخیر حتی گروه های سیاسی گوناگون با وجود اختلاف دیدگاه ها خواستار فیلتر تلگرام شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه