اخبار داغ

تلف شدن ۳۷۰ قطعه مرغ یک کارآفرین سراوانی در روزهای اخیر

تلف شدن ۳۷۰  قطعه مرغ یک کارآفرین سراوانی در روزهای اخیر
کارآفرین سراوانی گفت: در اولین سرمای زمستانی این شهرستان، تعداد ۳۷۰ قطعه مرغ وی تلف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شستون عبدالرب حسین زهی کارآفرین شهرستان سراوان با بیان اینکه از سال 87 وارد عرصه پرورش مرغ محلی شده است، اظهار کرد: در ابتدا با یک دستگاه جوجه کشی 52 تایی در منزل، فعالیت خود را آغاز کرده است.
 وی ادامه داد: پس از گذشت چند ماه، با همکاری اداره امور عشایری و با اخذ زمین در روستای عشایری چاه شکر که در 20 کیلومتری شهر سراوان قرار دارد، فعالیت خود را در این منطقه دنبال کرد.
این کار آفرین سراوانی با اشاره به ایجاد اشتغال برای دو نفر از افرادی جویای کار، گفت: در حال حاضر مرغ بومی، لاری، ترک و افغانی را پرورش می دهد.
حسین زهی افزود: از ابتدا به دنبال پروانه بهره برداری بوده  که جهاد کشاورزی در تاریخ 26 آذر 94 مجوز را صادر کرده است.
این کارآفرین با بیان اینکه تأمین سوخت مورد نظر مهم ترین مشکل وی در این عرصه است، خاطر نشان کرد: با اولین سرما حدود 370 قطعه جوجه لاری و بومی تلف شدند.
وی با بیان اینکه برای تأمین سوخت برای مرغداری به ارگان های مربوطه مراجعه کرده است اما آنها گفته اند که مسئولیتی در قبال تأمین سوخت ندارند، افزود:  در گذشته روغن های سوخته داخل شهر را جهت گرم نگه داشتن محل پرورش مرغ ها جمع آوری کرده است.
کارآفرین سراوانی با بیان خاموش کردن دو دستگاه جوجه کشی با توجه سرمای شدید در شب های سراوان، یادآور شد: تعداد 40 قطعه مرغ تخم گذار را برای استفاده از تخم جهت جوجه کشی نگه داشته است.
حسین زهی ضمن اینکه از مسئولین خواستار حمایت و کمک شد، از گرانی مواد غذایی، دانه مرغ و همچنین عدم بازار فروش بسیار گلایه مند بود.
وی همچنین خواستار اعطای وام جهت توسعه کار خود شد تا بتواند برای سه تا چهار خانواده دیگر زمینه اشتغال را فراهم کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه