اخبار داغ

گزارشی از نشست خبری فرماندار کاشان؛

خسارت و شرارت در ناآرامی های کاشان قابل پیش بینی بود

خسارت و شرارت در ناآرامی های کاشان قابل پیش بینی بود
فراخوان یک کانال ضدانقلاب کافی بود تا شورای تامین شهرستان کاشان، قبل از برگزاری تجمع به نامتجانس بودن این تجمع با تجمعات مالباختگان موسسات مالی پی ببرد و مانع بسط و گسترش آن شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ فرماندار کاشان، چهارشنبه ۲۷ دی پس از گذشت هجده روز از اغتشاشات شامگاه شنبه ۹ دی در کاشان در میان خبرنگاران این شهرستان حاضر شد و در یک نشست خبری، آغاز و پایان ماجرای اغتشاش و میزان خسارت‌ آشوب طلبان به اموال عمومی در آن شب را برای خبرنگاران تبیین و تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

حمیدرضا مؤمنیان، با حمایت قاطع از اعضای شورای تأمین این شهرستان، آنان را افرادی آگاه و مجرب و کارآزموده و معتقد به نظام جمهوری اسلامی توصیف و در پاسخ به برخی شبهات از تصمیم و تدبیر قانونی شورای تامین کاشان برای پرهیز از برخوردهای امنیتی و پلیسی قبل از غائله آفرینی اغتشاشگران آن شب دفاع کرد.

,

وی، با بیان اینکه شورای تامین شهرستان، فرضیه های متفاوت و محتمل فراخوان (غیرقانونی) میدان جهاد را بررسی کرده بود گفت  با توجه به اینکه در دهه های گذشته کاشان سابقه اغتشاش و آشوب نداشت، بر همین اساس، به مسالمت آمیز برگزار شدن تجمع اعتراضی تاکید شد اما این بدان معنا نیست که شورای تامین تدبیر لازم را نداشته است.

,

رئیس شورای تامین شهرستان کاشان، افزود: در آن شب نیروهای انتظامی با همکاری نیروهای بسیج زمانی وارد عمل شدند که اغتشاشگران با استفاده از تاریک شدن هوا به آتش زدن درختان معابر و وسایل نقلیه نیروی انتظامی و شکستن عابر بانک ها و شیشه ساختمانهای اداری و فروشگاهها روی آوردند.

,

مؤمنیان در نشست خبری خود، توضیحات مبسوط و مفصل دیگری را در این زمینه بیان کرد که خبرگزاریها و پایگاههای خبری کاشان آن را منتشر کرده اند ولی برایند کلی صحبتهای آقای فرماندار جملاتی بود که بدان اشاره شد.

,

اولا باید از آقای مومنیان و اعضای محترم شورای تامین شهرستان کاشان و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج و دستگاه قضایی برای فیصله دادن آرام غائله شامگاه ۹ دی کاشان تشکر و سپاسگزاری کرد چرا که این ماجرا بحمدلله در آن شب بدون آسیب جسمی قابل توجه به افراد و حتی وقوع قتل های مشکوک متداول در اغتشاشات، جمع شد.

,

در عین حال تعریضی به گفته های امروز جناب فرماندار وارد است؛ این که چطور شورای تامین شهرستان کاشان به این نتیجه رسیده، این تجمع هم مثل تجمعات قبلترش، مطالبه گری عادی و بدون شرارت خواهد بود؟

,

تجمع مالباختگان مؤسسات اعتباری در سوم دی تهران و هفت دی مشهد از چندین ماه قبلتر در تهران آغاز شده و مشهد از آن منظر، که خاستگاه برخی از این موسسات مالی اعتباری و تهران به سبب آنکه پایتخت و محل استقرار نهادهای عالی نظام بود، به مرکز و پایگاه تجمع و تحصن مکرر چند ماه اخیر مالباختگان موسسات اعتباری تبدیل شده بود.

,

مگر در کاشان هم شعبات و صندوقهای این موسسات اعتباری وجود داشت که مالباختگان آن بخواهند تجمع مشابه و فرضاً آرامی را در این شهر برگزار کنند؟!

,

اگر تجمعی که با فراخوان کانال بدنام تلگرامی در کاشان شکل گرفت؛ هویت مطالبه گری می داشت بایست در مقابل دفاتر و شعبات این مؤسسات برگزار می شد یا لااقل مقابل فرمانداری ؛ نه در میدان جهاد!

,

فراخوان کانال آمدنیوز کافی بود تا شورای تامین شهرستان کاشان، قبل از برگزاری تجمع به نامتجانس بودن این تجمع با تجمعات مالباختگان موسسات مالی پی ببرد و مانع بسط و گسترش آن شود.

,

اینکه تجمعی در میدان جهاد پا بگیرد و در بدو آن و به محض تشکیل آن، شعارهای ساختارشکنانه سر داده و به ارکان نظام توهین شود و عده ای با گوشی های خود از این شعارها و … فیلم ضبط کنند را نمی توان تجمع عادی تلقی کرد و با یک حساسیت و آمادگی بیشتر می شد در همان لحظات نخست از ادامه و بسط آن جلوگیری کرد.

,

همانطور که عرض شد شورای تامین شهرستان خواسته این تجمع بدون اینکه خونی از بینی کسی جاری شود، محدود و کنترل شود، ولی با یک پیش بینی دقیق تر و آمادگی بیشتر می شد از گسترش این اغتشاش به خیابان باهنر و خیابان شهید بهشتی و خسارت به برخی ادارات و مبلمان شهری و بانکها و فروشگاهها و درختان و وسایل نقلیه پلیس جلوگیری کرد.
شاید خسارت به اموال عمومی قابل جبران باشد اما ….

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه