اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش خمین:

مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز خمینی در طرح «مدرسه مروج سلامت»/اجرای آزمایشی طرح«ماد» در ۶ واحد آموزشگاهی خمین

مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز خمینی در طرح «مدرسه مروج سلامت»/اجرای آزمایشی طرح«ماد» در ۶ واحد آموزشگاهی خمین
رئیس آموزش و پرورش خمین گفت: در سال گذشته ۷ هزار دانش آموز از ۲۵ واحد آموزشی در این طرح مشارکت داشتند که امسال این میزان مشارکت به ۸ هزار دانش آموز از ۳۹ واحد آموزشی افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محمدی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز، با اشاره به اجرای طرح مدرسه مروج سلامت گفت: طرح «مدرسه مروج سلامت»، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و بهداشت عمومی در میان دانش‌آموزان مدارس با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: تبیین اصول رعایت موازین بهداشت عمومی، آگاه‌سازی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع سلامت و بهداشت، از جمله محورهای طرح مدرسه مروج سلامت است.

,

مشارکت در طرح «مدرسه مروج سلامت» نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

, مشارکت در طرح «مدرسه مروج سلامت» نسبت به سال گذشته افزایش داشته است, مشارکت در طرح «مدرسه مروج سلامت» نسبت به سال گذشته افزایش داشته است,

محمدی بیان کرد: در سال گذشته ۷ هزار دانش آموز از ۲۵ واحد آموزشی در این طرح مشارکت داشتند که امسال این میزان مشارکت به ۸ هزار دانش آموز از ۳۹ واحد آموزشی افزایش یافته است.

,

محمدی گفت: در سال تحصیلی جدید علاوه بر اجرای برنامه‌های بهداشت و سلامت، اطلاع‌رسانی در مورد برخی از بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار در بین نوجوانان و جوانان، خانواده‌های دانش‌آموزان و مربیان سلامت با همکاری شبکه بهداشت انجام می‌شود.

,

رئیس آموزش و پرورش خمین در ادامه اظهار کرد: هر دانش‌آموز به عنوان یک سفیر سلامت عمل می‌کند، که وظیفه نظارت بر بوفه‌، آبخوری‌، سرویس‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی در مورد استفاده از تغذیه سالم در مدارس را به عهده دارد. همچنین مطالب و پیام‌های بهداشتی را به خانواده و اطرافیان در محیط اجتماع نیز انتقال می‌دهند.

,

اجرای طرح «ماد» در شهرستان خمین

, اجرای طرح «ماد» در شهرستان خمین, اجرای طرح «ماد» در شهرستان خمین,

محمدی همچنین به طرح ماد، مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت بهزیستی و آموزش و پرورش و با هدف افزایش مهارت‌های زندگی، مشارکت اجتماعی و ارتقای سلامت روان و تقویت تفکر خلاق در دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: این طرح به شکل پایلوت در شهرستان‌های خمین، اراک و شازند اجرا می‌شود که در حال حاضر شهرستان خمین این طرح را در ۶ واحد آموزشگاهی برگزار می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه