اخبار داغ

برداشت محصول کاهو برای نخستین بار در شهرستان طارم

برداشت محصول کاهو برای نخستین بار در شهرستان طارم
محصول کاهو یکی از محصولات زراعی است که برای اولین بار در شهرستان طارم کاشت شده و در فصل زمستان وارد بازار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان طارم استان زنجان این امکان را فراهم کرده که بهره برداران طارمی در هر فصلی از سال حتی در فصل زمستان کشت و کار از مزارع خود را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

گفتنی است محصول سیب زمینی که در این فصل سال در این شهرستان در حال کشت است کشاورزانی هم هستند که محصول کشت شده خود را برداشت و روانه بازار می کنند.

,

کاهو از جمله محصولات زراعی است که در این فصل سال برای اولین بار در این شهرستان در ۲۰ آبان توسط کشاورزان روستای گیلانکشه طارم کشت شده و برای اولین بار در این فصل سرد سال برداشت می شود.

,

از انواع این محصول می توان از کاهوی قرمز، سبز سالادی، بنفش پیچ، رومی، گریور و باتگرانت نام برد که بذر این محصول از اسپانیا و فرانسه وارد ایران شده و برای اولین بار در استان زنجان کشت شده است.

,

جعفری یکی از کشاورزان روستای گیلانکشه طارم در خصوص کشت این محصول اظهار کرد: این محصول برای اولین بار در این شهرستان کشت می شود کشت این محصول بصورت نشایی بوده و تأمین بذر آن برای ما مشکل است.

,

وی خاطرنشان کرد: این محصول را در فصل گرما کاشته بودیم که به بذر تبدیل شده و تغییر وضعیت داد بنابراین توانستیم در آینده استفاده کنیم گفتنی است بیش از ۶۲ میلیون تومان از زمان کشت تا برداشت این محصول هزینه شده است.

,

کشاورز طارمی افزود: از آبیاری تحت فشار در کشت این محصول استفاده شده است تا هم از هدر رفت آب جلوگیری شده هم عملکرد محصول بالا برود.

,

جعفری با اشاره به مزیت این محصول گفت: کشاورزان می توانند این نوع محصول را در فصل پاییز کاشت و در زمستان برداشت کنند و در همین زمین کاشت بهاره هم داشته باشند.

,

طبق گفته کارشناسان تغذیه تقویی معده، کمک به خون سازی بدن، درمان سیاه سرفه و ضد سرفه از خواص دارویی این محصول زراعی است بنابراین تولید ۱۰ نوع کاهو با خاصیت درمانی در شهرستان طارم موجب رونق بازار این محصول در استان زنجان و سایر استانهای همجوار شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه