اخبار داغ

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

کیفی گرایی در آموزش عالی نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد

کیفی گرایی در آموزش عالی نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد
رئیس دانشگاه رازی گفت: کیفی گرایی در آموزش عالی، آشنایی با راهبردها براساس آیین‌نامه‌های تدوین‌شده و عملیاتی کردن این کیفیت‌بخشی نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد که مشارکت همه مجموعه‌های استانی در آموزش عالی را می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشم نیوز، دکتر اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه امروز در کارگروه تخصصی نظارت، ارزیابی و کیفیت استان کرمانشاه  که  با حضور نمایندگان دانشگاه‌های استان در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد اظهار داشت: کیفی گرایی در آموزش عالی، آشنایی با راهبردها براساس آیین‌نامه‌های تدوین‌شده و عملیاتی کردن این کیفیت‌بخشی  نیاز به یک سیستم نظارت و ارزیابی مشخص دارد که مشارکت همه مجموعه‌های استانی در آموزش عالی را می‌طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

 

,

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: اکثر واحدهای استانی آموزش عالی اعضایی در مجموعه نظارت و ارزیابی استان دارند که به‌صورت دقیق واحدهای مختلف آموزش عالی را ارزیابی می‌کنند.

,

 

,

اعلمی آل آقا افزود:  نظارت و ارزیابی سعی دارد تاثیر مثبتی بر بالا بردن کیفیت آموزش عالی مطابق استاندارد داشته باشد و مسائل و مشکلات را در این زمینه مرتفع سازد.

,

 

,

وی به یکی دیگر از سیاست‌های آموزش عالی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها به‌صورت منطقه‌ای از دیگر سیاست‌های وزارت علوم است که هر منطقه چند استان را شامل می‌شود و توسط وزارت علوم یک نفر به‌عنوان متولی آموزش عالی در دانشگاه منتخب، به نمایندگی از  استان نقش‌آفرینی می‌کند.

,

 

,

رئیس دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی به‌عنوان نماینده آموزش عالی در استان مطابق استانداردهای کیفی مسائل آموزش عالی استان را مدیریت، نظارت و ارزیابی می‌کند.

,

 

,

اعلمی آل آقا تأکید داشت: نظارت و ارزیابی و همچنین ساختار بازدیدهای آموزش عالی باید مطابق با جدول زمانی صورت گیرد.

,

 

,

وی از طراحی سامانه اطلاعاتی نظارت و ارزیابی در استان خبر داد و گفت: نظارت و ارزیابی دانشگاه سامانه‌ای طراحی کرده است که اطلاعات دانشگاه‌ها را در فضاهای کاربری، پرسنلی اعم از هیئت‌علمی، کارمندی، دانشجویی و... را ساماندهی و ذخیره می‌کند که دسترسی به اطلاعات را آسان کرده است.

,

 

,

این مسئول بیان داشت: گزارش‌هایی که توسط دبیرخانه نظارت و ارزیابی استان تهیه می‌شود  به وزارت علوم ارسال می‌گردد و با دقت و اطمینان ارزیابی می‌شوند که هدف از ارائه این گزارش‌ها بالا بردن کیفیت آموزش عالی در استان است.

,

 

,

رئیس دانشگاه به عدم توسعه سامانه سپاری دیجیتالی در آموزش عالی استان اشاره کرد و گفت:  هر دانشگاهی یک سیستم آموزشی را به‌صورت متنوع طراحی کرده که اگر بتوانیم  در آینده همه دانشگاه‌های استان را با یک برنامه مشخص و منسجم سامانه سپاری کنیم که سطح دسترسی‌های  اطلاعاتی را آسان، و بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش عالی را به‌صورت سامانه‌ای  کنترل کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه