اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

بانوان در تبیین ارزشهای انقلاب نقش اساسی دارند/۲۹۷ برنامه اجرایی برای دهه فجر امسال تدوین شد

بانوان در تبیین ارزشهای انقلاب نقش اساسی دارند/۲۹۷ برنامه اجرایی برای دهه فجر امسال تدوین شد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نقش بی بدیل بانوان و مادران در تبیین مفاهیم و ارزش های انقلاب، گفت: در وهله اول بانوان و مادران و سپس، متولیان فرهنگی جامعه و قشر فرهیخته ودانشگاهی بهترین کسانی هستند که می توانند در یادآوری مفاهیم اخلاقی همچون ایثار و تبیین ارزشهای انقلاب به جوانان نقش اساسی ایفا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عصرزنجان،ماهرخ بلوری در جلسه مشترک کمیته گرامیداشت دهه فجر و نشست فصلی بانوان دستگاه های اجرایی استان زنجان، سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده وبی مانند توصیف کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ ایثار را در جامعه ایجاد کرد و امروزه باید با ترویج آن در میان جامعه، راهی روشن را برای نسل جوان ترسیم کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تاثیر بانوان در پیروزی انقلاب و پس از آن، ابراز کرد: به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، زنان به عنوان عناصر عفاف و نجابت نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کرده اند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب نیز حرف اول را زدند و با حضور درصحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی نقش بر آب کردند.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد: هنر انقلاب اسلامی ایران این بود که جامعه زنان را متحول ساخت و به سوی درک شخصیت و تحول فکری هدایت کرد و امروزه حضور در صحنه انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زن  مسلمان ایران اسلامی به شمار می آید.

,

بلوری، دهه فجر را فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف دانست و افزود: زنان در طول تاریخ اثبات کردند که درتمام عرصه ها از آرمانهای انقلاب دفاع کرده اند و بصیرت‌مندانه نقش خود را هم در دوران انقلاب اسلامی و هم در طول 8 سال دفاع مقدس به شایستگی ایفا کرده ودر پیشبرد منافع اسلام سهمیم شدند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ ستاد استانی دهه فجر در استان زنجان اشاره کرد و افزود: کمیته زنان و خانواده با مسئولیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و هشت گروه کاری در شهرستانهای تابعه برای پایش و ارزیابی  برنامه های  سالهای گذشته بعنوان نقشه راهی  برای تدوین برنامه ها و فعالیتهای اثر بخش در چارچوب  وظایف و ماموریتها تکلیف شده تشکیل شده است.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: تاکنون با مشارکت فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان، 297 برنامه اجرایی در قالب  15 موضوع  تدوین و از این تعداد 67 درصد برنامه ها دورن سازمانی و 33 درصد به صورت برون سازمانی اجرا می شود.

,

بلوری یادآور شد: از مجموع برنامه های  تدوین شده، 39 درصد در حوزه فرهنگی و هنری، 23 درصد ورزشی – اجتماعی ،7 درصد کارآفرینی و 31 درصد در حوزه آموزشی است.

,

وی به بازشماری اهداف و رویکردهای دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در تدوین برنامه های استانی باید توجه به  تبیین دستاوردهای انقلاب، فراگیر و مردمی بودن برنامه ها با استفاده از  ظرفیت تشکل های  مردمی، افزایش امید و نشاط اجتماعی، تبین بایسته های  ارتقای همدلی و همزبانی و به حداقل رساندن هزینه های برنامه های پیش بینی شده با استفاده از منابع و امکانات موجود مورد توجه قرار گیرد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه