اخبار داغ

شهردار خامنه خبرداد؛

عملیات مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی تکمیل می شود

عملیات مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی تکمیل می شود
شهردار خامنه گفت: حفظ و احیای بناهای تاریخی و توجه ویژه به پتانسیل های گردشگری علاوه بر بهبود و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری، یکی از راه‌کارهای دستیابی به منابع درآمدی پایدار و گامی بلند در مسیر رشد و توسعه شهری و شناساندن قدمت و اصالت شهر خامنه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حمید نیکو رأی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شبسترنیوز،با اشاره به روند تکمیل پروژه مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی،گفت: پروژه مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی همزمان با رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸، شتاب بیشتری به خود گرفته و در مراحل پایانی مرمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبسترنیوز,

وی ادامه داد: براساس هماهنگی های قبلی صورت گرفته بعد از اتمام عملیات اجرایی این پروژه، طرح تأسیس خانه مشروطه شهرستان شبستر در شهر خامنه و در محل این بنا با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سریعا در دستور کار شهرداری خامنه قرار خواهد گرفت.

,

شهردار خامنه با تأکید بر لزوم توجه به آثار و اماکن تاریخی و توجه ویژه به صنعت گردشگری،افزود: حفظ و احیای بناهای تاریخی و توجه ویژه به پتانسیل های گردشگری علاوه بر بهبود و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری، یکی از راه‌کارهای دستیابی به منابع درآمدی پایدار و گامی بلند در مسیر رشد و توسعه شهری و شناساندن قدمت و اصالت شهر خامنه می باشد.

,

 نیکورأی در ادامه از علاقه شهرداری خامنه برای مرمت، بازسازی و احیاء دیگر اماکن تاریخی و گردشگری شهر خامنه از جمله منزل پدری مقام معظم رهبری، محوطه درختان ۱۷۰۰ ساله چنار ، مقبره سردار حسین خان میرپنجه و مقبره شیخ نجم الدین گیلانی خبر داد .

,

وی با تاکید بر اهمیت جذب گردشگران یادآور شد:مرمت و احیاء بناهای تاریخی در جذب گردشگران، توسعه شهری، رونق اقتصادی و حفظ هویت و فرهنگ شهرها بسیار مؤثر است.

,

 شهردار خامنه اظهار امیدواری کرد تا با بهره مندی از رهنمون های مسئولین آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر وبا مساعدت دستگاه های اجرایی ذیربط و تخصیص اعتبارات لازم در کنار تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خامنه، شاهد توسعه و شکوفایی بیش از پیش مهد فرهنگ و ادب باشیم چرا که خامنه شهر خاطره ها، میزبانی برای ایجاد خاطرات شیرین برای همه میهمانان است.

,

خانه شیخ محمد خیابانی در سال ۹۵ با شماره ۳۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این بنا دارای معماری ساده و زیبا، قاب بندی‌های آجری ساده، ورودی ساباط مانند و ایوان با ستون های چوبی بوده و با مساحت ۳۰۰ مترمربع قدمتی بیش از دو قرن دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه