اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت خارجه در برابر نقض برجام توسط آمریکا قاطع برخورد کند

وزارت خارجه در برابر نقض برجام توسط آمریکا قاطع برخورد کند
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها نقض برجام کرده اند لذا برای این موضوع وزارت خارجه با قاطعیت رفتار کند تا افکار عمومی دنیا را نسبت به این موضوع متقاعد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت پور عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به تأثیر برجام و مذاکرات در وضعیت اقتصادی کشور پس از گذشت بیش از 730 روز از این قرارداد اظهار کرد: برجام به‌عنوان نوعی دادوستد مطرح بوده که البته امتیازاتی که نصیب ما شد برخی قسمت‌های آن عملیاتی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن اشاره به دست برتر بودن جمهوری اسلامی در موضوعات هسته‌ای در سطح بین‌الملل افزود: با توجه به اهمیت طراحی، ایمنی و حفاظت‌ها استفاده از ظرفیت‌های مختلف جهانی باید صورت گیرد.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در بعد اقتصاد آمریکایی‌ها اجازه بهره‌برداری ایران از منافع برجام را نمی‌دهند.

,

وی بابیان اینکه فاینانس و ارتباطات اقتصادی در این قالب می‌تواند گردش‌های اقتصادی را ایجاد کند و این در حالی است که صادرات نفت نیز افزایش داشته است افزود: متأسفانه هنوز به بانک‌های بزرگ اجازه کار و ارتباطات با ایران را نمی‌دهند و قابل‌ذکر است اجازه وارد شدن پول حاصل از فروش نفت را به بانک‌های کشور نمی‌دهند که این ازجمله شیطنت‌های آمریکا در برجام است.

,

حقیقت پور تصریح کرد: از طرفی هم آمریکایی‌ها هنوز به کشورهای مختلف فشار می‌آورند که با ایران ارتباط نداشته باشید.

,

وی افزود: اختلاف بین آمریکا و اروپا ازنظر سیاست‌مداران امتیاز مهمی است و البته در همین راستا هم‌افزایی روسیه و چین در راستای منافع ما در برجام ایجادشده است.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تأکید بر پیگیری پروژه ایران هراسی از جانب دشمن خاطرنشان کرد: قائل به این نیستیم که برجام می‌تواند تمام مشکلات اقتصادی را حل کند و اکثر مشکلات موجود اقتصادی در کشور با منشأ خارجی نیست.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در همین راستا به ترمیم زخم‌ها و مشکلات داخلی تأکید داشتند و ضروری است برای مملکت تصمیمات داخلی بگیریم تا مشکلات تبدیل به آسیب و تهدید نشود.

,

حقیقت پور گفت: جمهوری اسلامی پای بند به برجام بوده و آمریکایی‌ها نقض برجام کرده‌اند لذا باید این موضوع پیگیری شود و تلاش باید در این راستا باشد تا منافع کشورمان در برجام حداکثری شده لذا برای این موضوع وزارت خارجه با قاطعیت رفتار کند تا افکار عمومی دنیا را نسبت به این موضوع متقاعد کنند.

,

وی در رابطه با تصمیمات بین‌المللی طرفین برجام مانند آمریکا در مورد برجام و تحریم‌ها افزود: ترامپ انسان معقول و متعادلی نیست اما با توجه به ابعاد گوناگون برجام هرروزی که برجام را کامل مورد نقض قرار گیرد برای آن روز برنامه‌ای ویژه در دستور کارداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه