اخبار داغ

عوارضی قم- تهران ۱۵۰۰ تومان!/ عوارض ۳ برابر شود خدمات ۳ برابر می شود؟

عوارضی قم- تهران ۱۵۰۰ تومان!/ عوارض ۳ برابر شود خدمات ۳ برابر می شود؟
آزاد راه قم- تهران یکی از پر رفت و آمدترین آزاده راه های کشور است و قم شاه راه مواصلاتی 16 استان کشور است، گفته می شود در مسیر اتوبان قم تهران چهار برابر ظرفیت استاندارد خودرو تردد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری، با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق و عدم افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: امیدواریم شورای اقتصاد در سال آینده، با افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران - قم، موافقت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
کشاورزیان تأکید کرد: درآمد فعلی عوارض آزادراه تهران ـ قم در حدی است که بتوانیم کار جمع آوری عوارض و برخی کارهای خرد در حوزه نگهداری راه را با آن انجام دهیم. ما برای نگهداری آزادراه تهران ـ قم باید سالانه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. این در حالی است که کل درآمدی که از عوارض داریم، سالانه در حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان است. که ۴ تا ۵ میلیارد تومان آن هزینه جمع آوری عوارض شده و ۴ تا ۵ میلیارد تومان هم خرج بخشی از کارهای نگهداری جاده می شود. امیدوارم شورای اقتصاد در سال آینده با آن موافقت کند. این شورا فعلا موافق با افزایش قیمت ها نیست.

وی گفت: عوارض آزادراه تهران ـ قم باید به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد تا هم هزینه نگهداری این آزادراه تأمین شود هم بخشی از درآمدهای آن به قم ـ گرمسار اختصاص یابد.
 
کشاورزیان  با بیان اینکه از سوی دیگر عوارض آزادراه قم ـ گرمسار ۱۰ هزار تومان است، افزود: این آزادراه نیز به دلیل بالا بودن مبلغ عوارض با کمبود تردد مواجه است. بنابراین باید بتوانیم با افزایش مبلغ عوارض آزادراه تهران ـ قم به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان (برای سواری)، علاوه بر اینکه هزینه تعمیرات و نگهداری این آزادراه را تأمین می کنیم، بتوانیم بخشی از درآمدهای آن را به آزادراه قم ـ گرمسار بدهیم تا مبلغ عوارض قم ـ گرمسار به ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یابد. در مقابل حجم تقاضای عبور و تردد از قم ـ گرمسار نیز افزایش خواهد یافت.

آزاد راه قم- تهران یکی از پر رفت و آمدترین آزاده راه های کشور است و قم شاه راه مواصلاتی 16 استان کشور است، گفته می شود در مسیر اتوبان قم تهران چهار برابر ظرفیت استاندارد خودرو تردد می کند اما بسیاری از افرادی که از این آزاد راه تردد می کنند از نوع خدمات و امکانات آسفالت این آزاد راه رضایت ندارند بسیاری از مردم روزانه برای انجام اموری زیادی از قم و یا ساوه و شهرستان های اطراف به سمت تهران می روند و احتمال دارد این افزایش احتمالی هزینه آزاد راه قم تهران و سه برابر شدن آن باعث نارضایتی مردم شود.



کیفیت آسفالت این محور نامناسب ودست اندازهای متعدد سبب ضربه زدن به خودروها ودر نتیجه ترکیدگی لاستیک وحوادث مشابه می شود و مردم انتظار خواهند داشت اگر قرار است قیمت عوارضی قم- تهرن افزایش پیدا کند این اتوبان از استانداردهای بیشتری بهره ببرد همچنین گاردریل این مسیر برای وسایل نقلیه سنگین استاندارد نیست و فقط می‌تواند از عبور سواری جلوگیری کند گارد ریل های مناسب می تواند از شدت تلفات جانی و مالی بکاهد.

البته اگر در این میان با افزایش عوارض آزاد راه قم تهران میزان عوارض جاده قم گرمسار کاهش پیدا کند و این جاده نیز بتوانند ظرفیت های ترافیکی را پوشش دهد می تواند جنبه مثبتی داشته باشد زیرا جاده قم- گرمسار به دلیل اینکه یک جاده یکنواخت است و امکانات خدماتی و رفاهی از جمله پمپ بنزین بسار کم است و در کنار آن هزینه عواض آن بسیار بالاست کم تردد است.
 

 
آزاد راه قم به گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر است باتوجه به اینکه این آزاد راه مسیر را به ۸۵ کیلومتر و زمان سفر را به ۱۵۰ دقیقه کاهش می دهد و از سوی دیگر ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین و ۲۰۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف گازوئیل صورت می گیرد و از لحاظ اقتصادی نیز ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی از احداث آزاد راه قم به گرمسار حاصل می شود؛ اما با تمام این مزیت ها وسایل نقلیه سبک و سنگین حاضر نیستند، عوارض چند ده هزار تومانی را پرداخت کنند.

البته قیمت عوارض تریلرها 50 هزار تومان، کامیون 30 هزار تومان و سواری 10 هزار تومان تعیین شده است.

داستان اتوبان قم تهران هر ساله ماجراهای خودش را دارد سال گذشته طرحی برای جابجایی عوارضی تهران قم  ارائه شد بود طراحی هایی در این خصوص انجام شده و  قرار شده  عوارضی بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته  شود که مسیر عوارضی قم به تهران به عوارضی تهران به قم بسیار کوتاه شده و افرادی که می خواهد از سمت قم به فرودگاه امام خمینی(ره) عزیمت کنند باید عوارضی پرداخت کنند.

,
کشاورزیان تأکید کرد: درآمد فعلی عوارض آزادراه تهران ـ قم در حدی است که بتوانیم کار جمع آوری عوارض و برخی کارهای خرد در حوزه نگهداری راه را با آن انجام دهیم. ما برای نگهداری آزادراه تهران ـ قم باید سالانه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. این در حالی است که کل درآمدی که از عوارض داریم، سالانه در حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان است. که ۴ تا ۵ میلیارد تومان آن هزینه جمع آوری عوارض شده و ۴ تا ۵ میلیارد تومان هم خرج بخشی از کارهای نگهداری جاده می شود. امیدوارم شورای اقتصاد در سال آینده با آن موافقت کند. این شورا فعلا موافق با افزایش قیمت ها نیست.
,

وی گفت: عوارض آزادراه تهران ـ قم باید به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد تا هم هزینه نگهداری این آزادراه تأمین شود هم بخشی از درآمدهای آن به قم ـ گرمسار اختصاص یابد.
,
,
 
,
کشاورزیان  با بیان اینکه از سوی دیگر عوارض آزادراه قم ـ گرمسار ۱۰ هزار تومان است، افزود: این آزادراه نیز به دلیل بالا بودن مبلغ عوارض با کمبود تردد مواجه است. بنابراین باید بتوانیم با افزایش مبلغ عوارض آزادراه تهران ـ قم به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان (برای سواری)، علاوه بر اینکه هزینه تعمیرات و نگهداری این آزادراه را تأمین می کنیم، بتوانیم بخشی از درآمدهای آن را به آزادراه قم ـ گرمسار بدهیم تا مبلغ عوارض قم ـ گرمسار به ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یابد. در مقابل حجم تقاضای عبور و تردد از قم ـ گرمسار نیز افزایش خواهد یافت.
,

آزاد راه قم- تهران یکی از پر رفت و آمدترین آزاده راه های کشور است و قم شاه راه مواصلاتی 16 استان کشور است، گفته می شود در مسیر اتوبان قم تهران چهار برابر ظرفیت استاندارد خودرو تردد می کند اما بسیاری از افرادی که از این آزاد راه تردد می کنند از نوع خدمات و امکانات آسفالت این آزاد راه رضایت ندارند بسیاری از مردم روزانه برای انجام اموری زیادی از قم و یا ساوه و شهرستان های اطراف به سمت تهران می روند و احتمال دارد این افزایش احتمالی هزینه آزاد راه قم تهران و سه برابر شدن آن باعث نارضایتی مردم شود.
,
,



کیفیت آسفالت این محور نامناسب ودست اندازهای متعدد سبب ضربه زدن به خودروها ودر نتیجه ترکیدگی لاستیک وحوادث مشابه می شود و مردم انتظار خواهند داشت اگر قرار است قیمت عوارضی قم- تهرن افزایش پیدا کند این اتوبان از استانداردهای بیشتری بهره ببرد همچنین گاردریل این مسیر برای وسایل نقلیه سنگین استاندارد نیست و فقط می‌تواند از عبور سواری جلوگیری کند گارد ریل های مناسب می تواند از شدت تلفات جانی و مالی بکاهد.
,
, ,
,
,

البته اگر در این میان با افزایش عوارض آزاد راه قم تهران میزان عوارض جاده قم گرمسار کاهش پیدا کند و این جاده نیز بتوانند ظرفیت های ترافیکی را پوشش دهد می تواند جنبه مثبتی داشته باشد زیرا جاده قم- گرمسار به دلیل اینکه یک جاده یکنواخت است و امکانات خدماتی و رفاهی از جمله پمپ بنزین بسار کم است و در کنار آن هزینه عواض آن بسیار بالاست کم تردد است.
 
,
,
,

 
, ,
,
آزاد راه قم به گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر است باتوجه به اینکه این آزاد راه مسیر را به ۸۵ کیلومتر و زمان سفر را به ۱۵۰ دقیقه کاهش می دهد و از سوی دیگر ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین و ۲۰۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف گازوئیل صورت می گیرد و از لحاظ اقتصادی نیز ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی از احداث آزاد راه قم به گرمسار حاصل می شود؛ اما با تمام این مزیت ها وسایل نقلیه سبک و سنگین حاضر نیستند، عوارض چند ده هزار تومانی را پرداخت کنند.
,

البته قیمت عوارض تریلرها 50 هزار تومان، کامیون 30 هزار تومان و سواری 10 هزار تومان تعیین شده است.
,
,

داستان اتوبان قم تهران هر ساله ماجراهای خودش را دارد سال گذشته طرحی برای جابجایی عوارضی تهران قم  ارائه شد بود طراحی هایی در این خصوص انجام شده و  قرار شده  عوارضی بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته  شود که مسیر عوارضی قم به تهران به عوارضی تهران به قم بسیار کوتاه شده و افرادی که می خواهد از سمت قم به فرودگاه امام خمینی(ره) عزیمت کنند باید عوارضی پرداخت کنند.

,
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه