اخبار داغ

ساخت ۹ اپلیکیشن موبایل توسط فارغ التحصیل رشته گیاه پزشکی دانشگاه کردستان

ساخت ۹ اپلیکیشن موبایل توسط فارغ التحصیل رشته گیاه پزشکی دانشگاه کردستان
فارغ التحصیل رشته گیاه پزشکی دانشگاه کردستان بصورت کاملا تجربی جدای از طراحی سایت و برنامه نویسی برای سازمان ها و ادارات مختلف, 9 اپلیکیشن موبایل نیز طراحی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،قدیر کیانی متولد سال 1368 اهل نهاوند استان همدان است که دوران کارشناسی را در رشته مهندسی کشاورزی گرایش گیاه پزشکی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

این فارغ التحصیل دانشگاه کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار داشت: به اجبار خانواده و بدون هیچ علاقه ای رشته مهندسی کشاورزی گرایش گیاه پزشکی را انتخاب کردم و همین عدم علاقه باعث شد که به ندرت کتاب های این رشته را مطالعه کنم و اصلا جزو درس خوان های کلاس نبودم این موضوع را, همه اساتید و هم همکلاسی هایم میدانستد.

,

 

,

وی افزود: برعکس رشته گیاه پزشکی که از آن متنفر بودم از مطالب و موضوعات کامپیوتر و IT سر ذوق می آمدم و با اشتیاق مطالعه می کردم, البته  این علاقه از زمانی آغاز شد که در سال اول دبیرستان برای اولین بار پدرم برایم کامپیوتر خرید و بصورت تجربی شروع به کار کردن با برنامه های کامپیوتری کردم, شاید خرید کامپیوتر نقطه عطفی در زندگی من بود که باعث شد مسیرم و راهم را انتخاب کنم.

,

 

,

وی ادامه داد: چون در آن زمان هزینه کلاس های کامپیوتر بالا بود پس یک کتاب برنامه نویسی ویژوال بیسیک خریدم و شروع به برنامه نویسی کردم و از اینجا بود که پای من به دنیای برنامه نویسی باز شد و امروز جدای از طراحی سایت و برنامه نویسی  برای سازمان ها و ارگان های مختلف, 9 اپلیکیشن موبایل نیز طراحی کرده ام.

,

 

,

این فارغ التحصیل دانشگاه کردستان تصریح کرد: در دوران دانشگاه با چند دانشجو رشته  IT  آشنا شدم که با راهنمایی آنها و دریافت فایل ها و ویدئوهای آموزشی از اینترنت توانستم با زبان های دیگر برنامه نویسی آشنا شوم و شروع به کار طراحی و برنامه نویسی کنم, حتی کار به جایی رسیده بود که من به عنوان دانشجوی رشته گیاه پزشکی برای تعدادی از دانشجویان رشته IT پروژه پایانی مینوشتم.

,

 

,

وی یادآور شد: از آنجایی که همیشه خاک کردستان دامن گیر است در اواخر تحصیل در دانشگاه کردستان با یک دختر سنندجی ازدواج کردم و در سنندج ماندگار شدم, درحال حاضر هم یک فرزند دارم.

,

 

,

قدیر کیانی گفت: از 2 سال پیش برنامه نویسی اندروید را بصورت ویژه شروع کردم البته کلاس خاصی نرفتم و فقط با ویدئوهای آموزشی در اینترنت و بصورت کاملا تجربی به این حوزه ورود پیدا کردم و تا امروز موفق شده ام که 9 اپلیکیشن موبایل طراحی و روانه باز کنم که علاقمندان میتوانند آنها را از کافه بازار دریافت کنند.

,

, ,

وی نرم افزار "تند خوان " را جدیدترین اپلیکیشن موبایل خود معرفی کرد و گفت: امروزه با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و مخصوصا پیشرفت و رونق دنیای موبایل ها افراد کمترین رغبت را نسبت به مطالعه کتب از خودشان نشان میدهند و بیشتر مشغول بازی و سرگرمی هایی دنیای تکنولوژی هستند و یا حتی اگر هم مطالعه در زمینه خاصی دارند سعی میکنند برای این مطالعه از تلفن همراه استفاده کرده و کمتر به سمت کتاب گرایش پیدا میکنند, و با توجه به اینکه عناصر خیلی زیادی در تلفن همراه وجود دارد که هنگام مطالعه باعث آشفتگی ذهنی و عدم ایجاد تمرکز مناسب برای مطالعه کننده میشود مطالعه ای هم که همراه با تمرکز نباشد خیلی زود باعث خستگی و در دراز مدت باعث فراری شدن فرد از مطالعه میشود به همین منظور برنامه "تند خوان" را جهت بالا بردن تمرکز در مطالعه طراحی و برنامه نویسی کردم.

,

 

,

وی ادامه داد: در برنامه "تند خوان" جهت بالا بردن تمرکز از دو الگوریتم کاملا ساده و در عین حال پیچیده استفاده شده که به مرور زمان باعث افزایش سرعت و دقت فرد در مطالعه شده و در نتیجه تمرکز فرد در مطالعه افزایش پیدا میکند, همچنین یک ورزش بسیار خوب برای مغز انسان است که باعث ورزیدگی آن میشود.

,

 

,

وی یاداور شد: تا آنجایی که اطلاع دارم این روش در برخی سایت های خارجی و در قالب برخی نرم افزار های دسکتاپی ارائه شده که گاها با پرداخت هزینه باید از آن استفاده کرد,در کافه بازار هم چندین برنامه در مورد تند خوانی توسط توسعه دهندگان ایرانی ارائه شده اما همگی آنها فقط توضیخاتی در این مورد ارائه کردند که بصورت کاربردی به فرد در جهت تند خوان شدن کمک نمیکنند  اما نرم افزار "تندخوان" من این مشکلات را ندارد.

,

 

,

این برنامه نویس افزود: نرم افزار "تندخوان" متن شما را بصورت کلمه به کلمه با سرعت های مختلف به نمایش میگذارد و شما با خواندن متن ها با سرعت های مختلف میتوانید تمرکز خود هنگام مطالعه را افزایش دهید, حداقل سرعت نمایش کلمات 25 کلمه در دقیقه است و کاربر میتوانید با بالا رفتن سرعت خوانش خود این سرعت را افزایش دهد.

,

لینک برنامه تند خوان در کافه بازار:

,

https://cafebazaar.ir/app/ir.safircenter.tondkhan/?l=fa

, https://cafebazaar.ir/app/ir.safircenter.tondkhan/?l=fa,

, ,

قدیر کیانی افزود: اپلیکیشن تخصصی حفظ موضوعی قران کریم با عنوان "قاف" یکی دیگر از اپلیکیشن های موبایلی است که طراحی کردم که در آن 300 موضوع قرآنی در سه دسته آیات اعتقادی، آیات احکام و فروع دین و آیات اخلاقی گنجانده شده است.

,

 

,

وی گفت:  از جمله ویژگی های این اپلیکیشن می توان به قابلیت استفاده از صوت 16 قاری برتر جهان اسلام, پخش صوت آیات و ترجمه آیات با لمس هر آیه یا معنی, تعیین تکرار پخش صوت به منظور یادگیری و حفظ آیات, ارائه اطلاعات تکمیلی آیات نظیر سوره، شماره آیات، جزء، حزب، صفحه، مکی یا مدنی بودن آیات و همچنین داشتن 9 ترجمه اشاره کرد.

,

 

,

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این اپلیکیشن ترجمه آیات و سوره ها به زبان کردی است که باعث استقبال مخاطبین اهل سنت از این نرم افزار شده است, البته در حال برنامه نویسی نسخه جدید آن هستم که 1000 موضوع دیگر به آن اضافه کنم.

,

 

,

علاقمندان می توانند اپلیکیشن تخصصی حفظ موضوعی قران کریم «قاف» را از بازار دریافت نمایید:

,

https://cafebazaar.ir/app/ir.safircenter.qaf/?l=fa

, https://cafebazaar.ir/app/ir.safircenter.qaf/?l=fa,

 

,

قهرمان من, قدسیان, جرعه, پهلوان جهان, روایت غضب و ... تعدادی از اپلیکیشن های موبایلی طراحی شده توسط این فارغ التحصیل دانشگاه کردستان است.

,

 

,

قدیر کیانی میگوید: هر چند بعد از فارغ التحصیلی تا امروز فشار زندگی اجازه ادامه تحصیل را به من نداده است اما تصمیم دارم از ترم آینده در دانشگاه ثبت نام کنم البته این بار در رشته مورد علاقه خودم یعنی IT, هرچند میدانم که در دانشگاه چیزی به دانشجویان آموزش داده نمی شود که در بازار کار بتوانند از آن استفاده کنند و همیشه یکسری مطلب تکرای, تاریخ مصرف گذشته در دانشگاه ها به دانشجو ارائه می شود اما به دلیل اینکه رشته تحصیلی حال حاضرم با کامپیوتر مطابق نیست مجبور هستم که حتما مدرک دانشگاهی مرتبط با حوزه کامپیوتر داشته باشم که بتوانم در جایی مشغول به کار شوم.

,

 

,

این فارغ التحصیل دانشگاه کردستان یکی از عمده ترین مشکلات و معضلات بازار کار برنامه نویسی را دلالی و واسطه گری عنوان کرد و گفت: شاید چند صد شرکت تحت عنوان IT  در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده اند اما تعداد انگشت شماری از آنها کار برنامه نویسی انجام میدهند, صاحبان این شرکت ها به واسطه ارتباط ها و رابطه هایی که با برخی از ادارات و سازمان ها دارند برای انجام پروژهای مهم با آنها قرارداد امضا می کنند و در ادامه کار را به افرادی که در این حوزه تخصص دارند واگذار می کنند البته در قبال مبلغ کمتر, که این باعث بروز مشکلاتی در این حوزه میشود درحالی که ادارات, شازمان ها, مراکز و نهادها باید کار را افرادی که تخصص لازم را دارن بسپارند و دست از رابطه بردارند.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه