اخبار داغ

کارشناس مسائل بین المللی:

شرایط انسانی در غزه به شدت بحرانی است/ سکوت ننگین کشورهای عربی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی

شرایط انسانی در غزه به شدت بحرانی است/ سکوت ننگین کشورهای عربی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی
کارشناس مسائل بین المللی گفت: این روزها اوضاع اقتصادی، انسانی، بهداشتی و معیشتی در نواره غزه به شدت بحرانی است و کشورهای عربی هم هیچ کمکی به آن ها نمی کنند و سکوت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، 29 دی ماه به علت سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم به خاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان به نام روز ملی غزه نام‌گذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص؛ سیدهادی سیدافقهی  کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه شرایط انسانی در غزه به شدت بحرانی است، گفت: به دلیل محاصره ای متعدد از اطراف این وضعیت را بحرانی تر کرده است طوریکه اکثر تجار اعلام ورشکستگی کردند.

, مرآت,

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر نیز شرایط بهداشتی، اقتصادی غزه واقعا فوق بحرانی است.

,

وی با بیان اینکه مصر که تنها گذرگاه غزه با  جهان خارجی می باشد، این معبر را بسته است و حداکثر هفته ای دو روز برای نیازهای فوری گشوده می شود، افزود: از طرف سرزمین اشغالی این محاصره شدیدتر است چراکه مواد داوریی، غذایی و سوخت باید از فلسطین وارد غزه شود.

,

سیدافقهی با اشاره به اینکه اعلام ترامپ مبنی بر پایتخت رژیم صهیونیستی در قدس این درگیری ها و تظاهرات را در غزه بیشتر کرده است، بیان کرد: با توجه به بحران اخیر، تظاهرات و اعتصابات و درگیری های شدیدتری بین سازمان های جهادی و رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

,

کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه قرار بود که حماس با دولت خودگردان آشتی کند و حکومت وحدت ملی تشکیل دهد، گفت: متاسفانه محمود عباس روی خوشی به طرح آشتی ملی نشان نمی دهد و علی رغم خیانتی که در حق قدس شریف شد پل های ارتباطی و همکاری امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکرد.

,

وی با اشاره به اینکه  محمود عباس به فرماندهان حماس اتهام های زیادی می زند، اظهار کرد: با صهیونیست ها مرتبط است و گفتگو می کند ولی با خودی ها از جمله حماس و جهاد و... پرخاشگری می کند و خصوصا در اجلاس اخیر مجلس شورای فلسطین حملات زیادی به گروه های جهادی و رهبران حماس کرد.

,

سیدافقهی همچنین تصریح کرد: جنگ همچنان بین غزه و گروه های جهادی فلسطینی و رژیم صهیونیستی ادامه دارد و گاه گاه می شنویم که موشک پرانی و بمباران مناطق نوار غزه توسط هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی یا پرتاب موشک از سمت نوار غزه به سمت سرزمین اشغالی شهرک نشین ها رخ می دهد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای عربی سه دسته شده اند، گفت: برخی از کشورهای عربی کاملا با رژیم صهیونیستی هماهنگ هستند و به دنبال عادی سازی روابط هستند و صریحا ارتباطات خودشان را بین عربستان سعودی علنی می کنند و رسانه هایشان کاملا به نفع رژیم صهیونیستی صحبت می کنند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه همجنین تصریح کرد: از سوی رسانه های این کشورهای عربی تهاجم تبلیغاتی بر علیه محور مقاومت و مردم فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

,

سیدافقهی با اشاره به اینکه برخی دیگر از کشورهای عربی نیز سکوت کرده اند و زیر میزی و پشت پرده کار خود را انجام می دهند، افزود: در تبلیغات، با توجه به سیاست اعلامی شان مخالفت می کنند ولی با سیاست اعمالی شان به نفع رژیم صهیونیستی عمل می کنند.

,

وی بیان کرد: کشورهای سوریه، لبنان، الجزایر و یمن نیز در برابر این اقدام موضع مخالف گرفتند و در حد موضع سیاسی است اما اقدام نهایی نکردند.

,

کارشناس مسائل بین المللی با تاکید براینکه اگر محور مقاومت در کنار فلسطین نبود مسئله فلسطین به فراموشی سپرده می شد، گفت: ایران، این مسئله را احیا می کند و در حد توان به غزه کمک کرده است.

,

وی با بیان اینکه کشورهای عربی هیچ کمکی به غزه نمی کنند، افزود: کمک های ملی حوزه جنوبی خلیج فارس را نیز کاهش دادند.

,

سیدافقهی با اشاره به اینکه سازمان اونروا جدی ترین کمک سازمان بین الملل در فلسطین است، اظهار کرد: حتی این سازمان گفته است که کمک مالی را قطع می کنم اگر بخواهید مسئله پایتخت صهوینیست در قدس را برهم بزنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه