اخبار داغ

بی مهری مسئولان به ساکنان راسک ادامه دارد/بوی نامطبوع، ارمغان شوم فاضلاب های روان در کوچه های شهر

بی مهری مسئولان به ساکنان راسک ادامه دارد/بوی نامطبوع، ارمغان شوم فاضلاب های روان در کوچه های شهر
عدم توجه به فاضلاب های روان در کوچه های شهر راسک موجب بروز بیماری برای ساکنین این منطقه و نارضایتی عمومی از عملکرد مسئولین این شهر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، یکی از معضلات و مشکلات  شهری که همواره موجب بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان می شود و جلوه خیابانها و کوچه¬ های شهرها و روستاها را از زیبایی دور می کند تجمع فاضلاب ها در گوشه و کنار کوچه هاست به گونه ای که در شهر راسک به عنوان مرکز شهرستان سرباز شاهد روان شدن فاضلاب های یک متری در کوچه های دو متری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

سرریز فاضلاب های شهری راسک در کوچه و پس کوچه های شهر، نگرانی و تهدید سلامت شهروندان را به همراه داشته است و بروز هرگونه بیماری ناشی از طغیان آب های متعفن نگرانی از تامین نشدن سلامت نیز تشدید کرده است به گونه ای که روزهای پایانی دی ماه حشرات موذی مکانی مناسب برای رشد و گسترش یافته و امان ساکنان این منطقه را بریده اند.

,

در 3 سال اخیر خبرنگار پاپایا، موضوع فاضلاب شهرراسک را برای رفع مشکلات مردم ساکن در این منطقه  پیگیر شده و تاکنون چندین مرتبه گزارش هایی از روند پیگیری مسؤلان برای احداث فاضلاب راسک تهیه کرده اما تاکنون هیچ اقدام جدی در این باره انجام نشده است و ادارات مسئول بار این مسئولیت را به دوش دیگران انداخته اند.

,

 

,

, ,

 

,

وقتی مسئولین چشم های خود را بر روی مشکلات مردم می بندند!

, وقتی مسئولین چشم های خود را بر روی مشکلات مردم می بندند!,

محمد بهی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از عدم توجه مسئولین به شرایط فاضلاب راسک، اظهار کرد: سالهاست که از مسئولین سازمان های مختلف تنها وعده درست شدن شرایط و حل این مشکل بزرگ را شنیده ایم اما هیچ کس برای پیگیری آن اقدام نکرده است.

, پاپایا,

وی افزود: کوچه های راسک به رودخانه هایی از فاضلاب تبدیل شده اند به گونه ای که به هر گوشه ای از این هر که سری بزنیم ردپای فاضلاب را مشاهده خواهیم کرد.

,

این شهروند راسکی با بیان این مطلب که دیگر برخی کوچه ها به تالاب تبدیل شده است، بیان کرد: آب و هوای شهرستان سرباز موجب شده تا در فصل زمستان هم این شهرستان دارای هوایی گرم و مطبوعی باشد  اما این گرما برای ما که نزدیک فاضلاب زندگی می کنیم بسیار ناخوشایند می باشد.

,

وی ادامه داد: رشد چشمگیر حشرات در راسک به اندازه ای زیاد است که حتی در زمستان نیز شاهد حضور حسرات در کوچه ها و خانه های خود هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

وقتی مسئولین چشم های خود را بر روی مشکلات مردم می بندند!

, وقتی مسئولین چشم های خود را بر روی مشکلات مردم می بندند!,

یکی دیگر از شهروندان حاشیه شهر راسک نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از بوی تعفن فاضلاب، گفت: کوچه های شهر راسک باریک و خاکی است اما همین کوچه ها خاکی یکی دومتری محلی برای عبور فاضلاب های با عرض یک متری شده است.

, پاپایا,

وی افزود: بسیاری از کودکان حاشیه شهر در کنار این روان آب ها بزرگ شده و بازی های کودکانه خود را در این فاضلاب ها انجام میدهند که موجب بیماری های گوناگون برای آنان شده است.

,

ناصر جدگال تجمع زباله ها و فاضلاب های روان در کوچه های راسک را مهمترین مشکل بهداشتی منطقه دانست و اذعان داشت: متاسفانه ماشین های حمل زباله نمی توانند وارد کوچه های تنگ و کم عرض راسک شوند و برخی از مردم نیز زباله های خود را درون همین رودخانه های فاضلاب رها میکنند که موجب ایجاد تالاب هایی بزرگ از زباله و فاضلاب در گوشه و کنار شهر می شود.

,

وی ادامه داد: بارها برای حل مشکل فاضلاب به اداره آب و فاضلاب راسک مراجعه کرده ایم اما آنها بار این مسئولیت را بر دوش شهرداری انداخته و شهرداری نیز آن را وظیفه شبکه بهداشت و درمان می داند.

,

جدگال در پایان با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مسئولی به این کوچه ها سر نزده است، تصریح کرد: تا وقتی مسئولین در این فضا قرار نگیرند نخواهند فهمید ما چه مشکلاتی را تحمل می کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه