اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت بنادر سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف محموله ۴۲۰ میلیارد ریالی بال کوسه ماهی در چابهار

کشف محموله ۴۲۰ میلیارد ریالی بال کوسه ماهی در چابهار
فرمانده یگان حفاظت بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت: این باله ها از صید یک هزار و 400 قطعه کوسه ماهی به دست آمده است 420 میلیارد ریال ارزش مالی دارد که در این رابطه سه قاچاقچی دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سر بندردار دوم حمیدرضا بنی صدر در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در دو شب گذشته مامورین یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر شهید کلانتری چابهار در حین عملیات پاس خروجی، یک فروند شناور ایرانی را که عازم کشور امارات متحده عربی بود توقیف و مورد بازرسی قرار دادند.
​وی با اشاره به محموله ناشناس در این لنج باری افزود: این شناور حاوی محموله ای به وزن یک هزار و 600 کیلوگرم باله کوسه ماهی بود که با هوشیاری پرسنل گارد بندر  شناسایی، کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت بنادر استان ادامه داد: در این رابطه سه نفر بازداشت و لنج حاوی باله های کوسه توقیف و با تشکیل پرونده قضایی توسط ضابطین یگان حفاظت بنادر استان، متهمین به مراجع قضایی شهرستان چابهار ارجاع شدند.
وی با اشاره به رها سازی لاشه این کوسه ماهی ها در دریا توسط قاچاقچیان عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در مصوبه سال ٩٣ صید کوسه های خلیج فارس و دریای عمان را که در سال های اخیر به دلیل کاهش چشمگیر جمعیت و صید بی رویه در خطر انقراض قرار گرفته اند ممنوع اعلام کرده است.
​سربندردار دوم بنی صدر خاطرنشان کرد: مفاد این مصوبه که شامل جریمه ٣٠٠ میلیون ریالی برای هر قطعه از انواع کوسه ماهی است را به سازمان شیلات و بهره برداران اعلام کرده است، برابر قانون، صید، حمل، خرید و فروش انواع کوسه ماهیان چه با هدف صید اصلی و ضمنی ممنوع است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
,


​انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه