اخبار داغ

رشتخوار؛ محروم از حداقل امکانات تفریحی/ جوانان رشتخواری هم امکانات تفریحی می‌خواهند

رشتخوار؛ محروم از حداقل امکانات تفریحی/ جوانان رشتخواری هم امکانات تفریحی می‌خواهند
تجهیز و راه اندازی مکان‌های مناسب تفریحی و گردشگری به‌ عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شهرستان رشتخوار مطرح بوده است؛ اما متأسفانه این شهرستان همچنان فاقد مجموعه تفریحی مناسب، استخر شنا و شهربازی مجهز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، هر شهر و شهرستانی دارای مکان‌های تفریحی، تاریخی و گردشگری خاص خود است، که با استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه برجذب توریست و گردشگران باعث پر کردن اوقات فراغت مردم و ایجاد اشتغال از این طریق در سطح آن شهرستان می‌شود، که در این رابطه در سطح شهرستان رشتخوار چندان اقدام مؤثری تاکنون انجام‌نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , چهل ماه نیوز,

 

,

مکان‌های تفریحی ازجمله نیاز‌های امروز جوانان برای گذران اوقات فراغت است، تا در روز یا حداقل در هفته‌ای چند بار با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر خود زمانی را برای گذراندن اوقات فراغت خود در نظر بگیرد؛ اما متأسفانه در این زمینه آن‌طور که باید کار شود در شهرستان رشتخوار کار نشده است، هنرهای دستی، مکان‌های تاریخی، بازار یا مجتمع تجاری- تفریحی و غیره مواردی است که نیاز به آنان  در شهرستان رشتخوار به‌وضوح احساس می‌شود.

,

 

,

تجهیز و راه اندازی مکان‌های مناسب تفریحی به‌عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شهرستان رشتخوار مطرح بوده است؛ اما متأسفانه تاکنون مجموعه تفریحی مناسب، استخر شنا و شهربازی مجهز در این شهرستان راه‌اندازی نشده است و امکانات تفریحی مختصر در این شهرستان مردم را به ناچار برای گذراندن اوقات فراغت به سمت شهرهای مجاور سوق می‌دهد.

,

 

,

از حداقل امکانات تفریحی بی‌بهره هستیم

, از حداقل امکانات تفریحی بی‌بهره هستیم,

 

,

علی شریفی، یکی از شهروندان رشتخواری با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار از امکانات تفریحی مناسبی برای گذران اوقات فراغت برخوردار نیست، گفت: مردم شهرستان رشتخوار به‌اجبار باید بیشتر زمان خود را در منزل سپری کنند، چراکه بیرون از خانه امکان بهره‌مندی از امکان تفریحی مجهز یا سرگرم‌کننده را ندارند.

,


 

,
,

وی در ادامه همین مطلب و با تأکید بر اینکه شهرستان رشتخوار از امکانات اولیه حتی مثل استخر شنا بی‌بهره است، افزود: بیشتر اوقات برای گذراندن اوقات فراغت به همراه دوستان به شهرهای مجاور یا مشهد می‌رویم؛ چراکه در رشتخوار حتی امکان استفاده از استخر شنا نیز وجود ندارد.

,



 

,
, ,
,

علی مختاری دیگر شهروند این شهرستان در رابطه با این موضوع گفت: مجتمع سرپوشیده به خصوص در این فصل با توجه به سرمای هوا یک نیاز اساسی و مبرم در سطح شهرستان رشتخوار است، که این موضوع به‌وضوح در سطح این شهرستان احساس می‌شود.
 

,
,

خانم بهشتی یکی از شهروندان رشتخوار در رابطه با امکانات تفریحی‌- ورزشی شهر رشتخوار گفت: بانوان در رشتخوار واقعاً از امکانات اولیه بی‌بهره هستند، چند سال است که پروژه‌ای به اسم پارک بانوان مطرح است؛ اما عملاً این پروژه به بهره برداری نرسیده و گلایه عده‌ای از بانوان در این شهرستان را در پی داشته است.

,

 

,

وی نبود امکانات ورزشی در این شهرستان برای بانوان را معضل اساسی عنوان کرد و یادآور شد: بیشتر جمعیت زنان شهرستان رشتخوار علاقه به حضور در مکان‌های تفریحی و بهره‌مندی از امکانات ورزشی در مکان خاص دارند؛ اما نبود امکانات بالاجبار بانوان را خانه‌نشین کرده و باعث نارضایتی آنان شده است.

,





مهدی نجفی دیگر شهروند ساکن شهر رشتخوار در رابطه با مجموعه پارک تفریحی مادر در شهر رشتخوار گفت: رسیدگی به پارک مادر حدود چند سالی است، که رهاشده، نبود جاده مناسب برای رفتن به این مکان تفریحی و تاریکی مسیر در شب یک معضل اساسی برای شهروندان شهر رشتخوار و روستاهای تابعه است.

,
, ,
,
,
,







محمد چوپی، رئیس شورای شهر رشتخوار با اشاره به اینکه بحث اماکن گردشگری در رشتخوار نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است، افزود: در زمینه اماکن گردشگری و تجهیز و راه اندازی این مراکز با توجه به کوچک بودن شهر و پایین بودن سطح منابع درآمدی، شهرداری نیازمند ایجاد جو مناسب جهت حضور سرمایه گذران هم در جهت رونق اقتصادی و هم در جهت تجهیز و راه اندازی امکان تفریحی هستیم.


چوپی در ادامه بر حمایت از حوزه سرمایه گذاری توسط مسئولین تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولین باید زمینه حضور سرمایه گذران و شرایط جذب آنها در سطح شهرستان را فراهم کنند، تا زمینه پیشرفت شهر در زمینه های مختلف فراهم شود.


نیازمند 1 میلیارد تومان اعتبار هستیم

,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نیازمند 1 میلیارد تومان اعتبار هستیم,

 

,

محسن زاهدی، شهردار شهر رشتخوار نیز در رابطه با فعالیت و برنامه های شهرداری در راستای حمایت از حوزه گردشگری گفت: در سال 95 با تعلق گرفتن اعتبار یکصد میلیون تومانی به پارک بانوان از محل توسعه فضای سبز روند آغاز به کار این مجموعه انجام شد و در سال 96 نیز با تخصیص اعتبار 150 میلیون تومانی روند توسعه آن در حال انجام است، که امیدواریم با مکاتبات انجام شده در سطح استان در جهت تعلق گرفتن اعتبار یک میلیارد تومانی شاهد موافقت استان جهت اتمام این پروژه در سال 97 باشیم.

,


زاهدی در پایان به برنامه تجهیز و مناسب سازی پارک ها در سطح شهر شتخوار اشاره کرد و یادآور شد: در سال 94 و 95 در جهت هزینه و نصب مجموعه بازی در پارک قدس و شهر بیش از 20 میلیون تومان و برای بحث مناسب سازی فضای بازی کودکان در پارک شهدا پ، پارک قدس و بوستان بهار نیز هزینه 20 میلیون تومانی صرف شده است.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه