اخبار داغ

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و ایمنی شورای شهر تهران:

مطالبات بانوان توجه مسئولین را جلب می‌کند / امکانات تهران برای بانوان محدود است

مطالبات بانوان توجه مسئولین را جلب می‌کند / امکانات تهران برای بانوان محدود است
امکانات کلان‌شهر تهران برای اوقات فراغت، تفریح،سلامت، ورزش و... بانوان محدود است و نیازمند تغییر نگرش جدی در این زمینه می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و ایمنی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر اظهار داشت: کلان‌شهر تهران با توجه به جمعیت حدود 8 میلیون و 750 هزار نفر ثابت و 12 میلیون نفر جمعیت شناور به‌صورت روزانه نیازمند امکانات بیشتر در سطح شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی گفت: 50 در صد این آمار را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و امکانات و تجهیزات شهری باید به نحوی باشد که زنان و دختران به‌صورت عادلانه از این فضاها بهره‌مند شوند.

,

صدراعظم نوری با اشاره به نگاه مردانه در اداره شهرها بیان کرد: در اداره شهرها نگاه‌ها بیشتر نگاه مردانه است و کمتر از زاویه زنان به مسائل حوزه آنان پرداخته می‌شود در این راستا بسیاری از مواقع مسائل امور بانوان مورد غفلت قرار می‌گیرد.

,

وی با تأکید بر ایجاد امکانات برای بانوان ادامه داد: باید نگاه‌ها برای رفاه، امکانات شهری، اوقات فراغت بانوان در شهر تهران ویژه شود و شرایط به‌گونه‌ای ایجاد گردد که آنان بتوانند به‌راحتی و به‌صورت اختصاصی از آن استفاده کنند.

,

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و ایمنی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: باید تغییر نگرش در بین مدیران و اولیای امور وجود داشته باشد و زنان مدیر در اداره شهرها سهیم شود.

,

وی در مورد سهم زنان از امکانات شهری اذعان داشت: در شهر تهران امکانات ویژه بانوان ازجمله پارک، بوستان، استخر، فضای سبز و... بسیار اندک است و نگاه زنانه در بخش‌های مختلف شهر باید ایجاد و تقویت شود.

,

صدراعظم نوری یادآور شد: با تقویت نگاه زنانه در مدیریت شهری، اگر پارک، مجموعه فرهنگی، اجتماعی و... ایجاد شود به‌گونه‌ای طراحی خواهد شد که زنان و دختران به‌راحتی از آن استفاده نمایند.

,

وی خطاب به مشاور شهردار تهران گفت: مشاور امور زنان شهردار تهران به مسائل امور بانوان در شهر تهران باید بیشتر بپردازند و تلاش کنند که تغییر نگرش در مدیریت و بدنه شهرداری ایجاد شود، امکانات و فضاها به‌گونه‌ای باشد که بانوان همراه فرزندان خود به‌راحتی از آن استفاده کنند.

,

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به مطالبات بانوان افزود: هر میزان که زنان از سطح فرهنگ بالاتری برخوردار باشند مطالبه گری بیشتری خواهند داشت، مطالبه‌ها توجه مسئولین را برای رسیدگی به آن جلب خواهد کرد.

,

وی مطرح کرد: شورایاری‌ها برگرفته از مردم محله هستند و امیدواریم بانوان در این شوراها نقش پررنگی داشته باشند، با همکاری آقایان به مسائل محله بپردازند و با مشاوره‌ای که به مدیران شهری می‌دهند این امکان را فراهم کنند که به مسائل زنان توجه جدی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه