اخبار داغ

راه حل بیکاری فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی است

راه حل بیکاری فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی است
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فامنین با اشاره به بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی،راه حل بیکاری را فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی"عنوان کرد و از جوانان درخواست نمود که کارآفرینان موفق در عرصه های اقتصادمقاومتی را الگوی خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح اله ربانی در گفتگو با خبرنگار آوای فامنین، به اقدامات بسیج سازندگی شهرستان درسال 95 و سالجاری پرداخت و اظهار کرد: بسیج سازندگی شهرستان درسال 95 تعداد 35 فقره تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اعتبار 540 میلیون تومان و با اشتغالزایی حدود 83 نفر و در سال 96 تا پایان مهرماه 59 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اشتغالزایی 11 نفر پرداخت نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

وی با اشاره به بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی،راه حل بیکاری را فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی"عنوان کرد و از جوانان درخواست نمود که کارآفرینان موفق در عرصه های اقتصادمقاومتی را الگوی خود قرار دهند.

,

 ربانی به دیگر برنامه های بسیج سازندگی ناحیه فامنین اشاره کرد و گفت: درسال 96 کارگاههای آموزشی اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی بوده که تا پایان مهرماه به 350 نفر  در زمینه های خیاطی،کشت زعفران،پرورش زنبور عسل،پرورش بلدرچین،شترمرغ و سایر ماکیان آموزش های رایگان ارائه شده است.

,

وی افزود:اردوهای جهادی و اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم ازدیگر برنامه های بسیج سازندگی می باشد که امسال به روستاهای معدن کوه ، امین آباد ، قلعه جوق و چپقلو اعزام تیم پزشکی داشتیم که جمعا 141 نفر ویزیت رایگان شدند و داروی رایگان دریافت نمودند.

,

ربانی گفت: 20 گروه جهادی نیز در عرصه های خدمات رسانی ، عمرانی و آموزشی در روستاهای مختلف مشغول فعالیت بودند که از شاخص ترین فعالیتهای این اردوها می توان به ساخت خانه نیازمند در روستای طاوه به همت گروه جهادی شهید محسن حججی و همکاری گروه جهادی شهید ابراهیم هادی نام برد.

,

در ادامه مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فامنین تامین جهیزیه نوعروسان،توزیع بسته های  غذایی و کمک آموزشی،مرمت گلزار شهدای روستاهای سراوک و چپقلو ،کپه کاری روستای چپقلو،برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح"بسیج همگام با کشاورز"را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در سال 96 برشمرد.

,

* پرورش بلدرچین:گامی در جهت اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی

,

جواد عسگری و هادی خلیلی از کارآفرینان موفق طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان فامنین هستند که باهمکاری هم واحد تولید پرورش بلدرچین را در شهرستان راه اندازی کرده اند و مهمترین عامل موفقیت خود در این عرصه را حمایت های بسیج سازندگی می دانند.

,

جواد عسگری در گفتگو با خبرنگار آوای فامنین به حمایتهای بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در سال  95 با دریافت 60 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی واحد پرورش بلدرچین تخمگذار را با 5000 قطعه آغاز کردیم و هم اکنون با گسترش دادن فعالیت خود به 35000 قطعه افزایش دادیم. هم اکنون 5 نفر در این واحد تولیدی بصورت مستقیم مشغول فعالیت می باشیم و در آینده ی نزدیک کارگاه تولید دان بلدرچین را راه اندازی خواهیم کرد که برای 5 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

,

وی افزود: محصولات مان را علاوه بر استان همدان به استان های کرمانشاه ، قم ، تهران و گیلان صادر می کنیم و امیدواریم بتوانیم محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کنیم.

,

عسگری گفت:جوانان شهرستان می توانند با فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اشتغال خود و کمک به معیشت خانواده به رشد و توسعه ی شهرستان کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه