اخبار داغ

امام جمعه قوچان:

مجمع خیرین سلامت نباید دولتی شود/ ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در قوچان یک ضرورت است

مجمع خیرین سلامت نباید دولتی شود/ ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در قوچان یک ضرورت است
امام جمعه قوچان گفت: مجمع خیرین سلامت نباید دولتی و سیاسی شود، زیرا دولتی و سیاسی کردن این نهاد اشتباهی فاحش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، حجت الاسلام محمدعلی دستجردی، ظهر امروز در اولین جلسه مجمع سلامت قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع بهداشت و درمان، پیشگیری بر درمان مقدم و مورد تاکید اسلام بوده و جامعه ای را می توان ایداه آل و متمدن دانست که پیشگیری و خوددرمان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

وی با تجلیل از عملکرد خوب مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی، ادامه داد: مجمع خیرین سلامت نباید دولتی و سیاسی شود، زیرا دولتی و سیاسی کردن آن، اشتباهی فاحش است و موجب دلسردی خیرین خواهد شد.

,

وی فرهنگ سازی و مشارکت مردم در حوزه سلامت را ضروری دانست و افزود: تا زمانی که مردم وارد میدان نشوند، بسیاری از مشکلات قابل حل نخواهد بود و باید اعتراف کنیم که ما مسئولین نتوانسته ایم اقدامات خوبی در حیطه فرهنگ سازی سلامت در جامعه انجام دهیم.

,

دستجردی تصرح کرد: سونامی سرطان و امراض مختلف در ایران در حال گسترش است که فقط با ورد مردم به عرصه بهداشت و سلامت و مشارکت آحاد جامعه قابل کنترل و مدیریت است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به کمبود ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان قوچان خاطر نشان کرد: در ظاهر سه بیمارستان در قوچان وجود دارد اما ارائه خدمات درمانی با مشکلاتی مواجه بوده و تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان متناسب با جمعیت و نیاز مردم نیست و این در حالیست که دستگاه سی تی اسکن بیمارستان موسی بن جعفر قوچان معیوب شده و طی 10 روز گذشته بیماران برای انجام آزمایشات با آمبولانس به شهرهای مجاور مراجعه می کردند که فارغ از هزینه های گزاف مادی، خطرات زیادی به همراه داشته و دارد.

,

وی نبود پزشک سونوگرافیست خانم و تعطیلی سونوگرافی در روزهای پنج شنبه و جمعه و همچنین کمبود مراکز و درمانگاه های خصوصی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست و یادآور شد: ساختمان غربالگری سرطان و شیمی درمانی قرار بود قبل از سال تجهیز شود اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای تجهیز و راه اندازی آن صورت نگرفته است.

,

امام جمعه قوچان با تاکید بر ضرورت احداث دانشگاه علوم پزشکی در قوچان و اعلام حمایت بسیاری از پزشکان و خیرین برای کمک به این موضوع، گفت: طی سال های گذشته، شهرستان قوچان به دنبال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی است که برای عملیاتی شدن ان نیازمند حمایت ویژه دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی و وزارت بهداشت و درمان است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه