اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

تلکیف حوزه با رسالت حوزه متفاوت است / روحانیت نباید سکولار تربیت شود

تلکیف حوزه با رسالت حوزه متفاوت است / روحانیت نباید سکولار تربیت شود
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: تلکیف حوزه های علمیه با رسالت حوزه متفاوت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش منطقه ای با توجه به رسالت های حوزه های علمیه اظهار کرد: اولین رسالت حوزه تبیین اسلام ناب و سنت پیامبر(ص) و معصومین(ع) است، این اولین و بزرگترین رسالت حوزه های علمیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: دومین رسالت حوزه های علمیه ایجاد تحقق دین و شریعت است، حوزه های علمیه در خصوص تبیین دین و علوم دینی تلاش کنند و در این زمینه نیازهای مردم را بر طرف کنند.

,

وی مبارزه با ظلم را یکی دیگر از رسالت حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: پاسداری و صیانت از دین و حاکمیت دینی از جمله رسالت هایی است که در اولویت قرار دارند، تاریخ هم به خوبی نشان داده که این نهاد به هیچ عنوان زیر بار ظلم نرفته است.

,

این مقام مسئول رسالت و تکلیف حوزه های علمیه را متفاوت قلمداد کرد و ادامه داد: با توجه به تکالیف حوزه های علمیه امکان تغییرات در آن وجود دارد ولی رسالت حوزه های علمیه ثابت و غیر قابل تغییر است.

,

سعیدی گفت: ما در دوره غیبت دو عصر را بررسی کنیم، یک دوره از خواجه نصیر الدین طوسی تا آیت الله بروجردی و دوره بعدی دوره قبل از انقلاب بوده است، در دوره عصر غیبت حوزه های علمیه وظیفه شان به خوبی نشان داده اند، تبیین شریعت، مقابله با ظلم و ظالمان و پاسخگویی در مقابل نحله های انحرافی از جمله مهمترین مواردی بود که علمای اسلام در آن زمان اقدام کرده بودند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت و از جان گذشتن علماء در این دوره های غیبت و قبل از انقلاب ستودنی است، حوزه انقلابی یعنی توجه به انجام رسالت ها با توجه به متغیر های موجود در جامعه.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حکومت لائیک به حکومت دینی تبدیل شد ادامه داد: تا دیروز حاکم کشور یک بیگانه بوده است ولی امروز حاکمیت آن تغییر پیدا کرده است، تا دیروز شاه در کنار امریکا بوده ولی امروز تغییر وضعیت پیدا کرده است و ولایت فقیه جامعه ما از یک جایگاه بسیار مستحکم بر خوردار است.

,

وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه های علمیه روحانیون سکولار زیاد داریم که می خواهند که روحانیت را جدای از سیاست بار بیاورند. اگر تا دیروز فقط روستا متقاضی روحانی بودند امروز تمام مدارس و ادارات متقاضی هستند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در روستا ها اینترنت را برده ایم و لی در خصوص دین مردم روستا کاری نکرده ایم افزود: باید در حوزه های علمیه در جهت تقویت حکومت اسلامی می بایست به نهاد هایی چون شورای نگهبان، سپاه و بسیج توجه ویژه نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه