اخبار داغ

انتقاد دبیر انجمن دامداران استان مرکزی به وزیر جهاد کشاورزی+فیلم

انتقاد دبیر انجمن دامداران استان مرکزی به وزیر جهاد کشاورزی+فیلم
دبیر انجمن دامداران استان مرکزی نسبت به بازدید از واحدهای تولیدی موفق و بی توجهی مسئولان به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک به وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ استان مرکزی علیرغم اینکه به عنوان یک استان صنعتی در کشور مطرح است به دلیل دارا بودن ظرفیت های عظیم در بخش کشاورزی و تولید سالانه ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه کشاورزی نیز محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز, ؛,

با همه این شرایط به دلیل رکود موجود در بازار و خشکسالی های اخیر، استان مرکزی در بخش کشاورزی با مشکلات متعددی روبه رو است که رفع بسیاری از این مشکلات نیاز به تصمیماتی در سطح ملی دارد.

,

همواره از حضور مسئولین کشوری در استان ها به عنوان بهترین فرصت برای بیان مشکلات و کاستی ها، بررسی و انتخاب راههای رفع موانع و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای آنها تعبیر می شود ولی آنچه در عمل اتفاق می افتد متفاوت بوده و گاهی نیز نتیجه کاربردی از این سفرها حاصل نمی شود.

,

متاسفانه در دوره های مختلف به خصوص در سال های اخیر شاهد هستیم که حضور مسئولین کشور در استان مرکزی نه تنها مشکلات رابرطرف نمی کند بلکه مشکلات بیشتری را هم ایجاد می کند.

,

بازدید مسئولان از واحدهای موفق و بی توجهی به واحدهای تولیدی مشکل دار

, بازدید مسئولان از واحدهای موفق و بی توجهی به واحدهای تولیدی مشکل دار, بازدید مسئولان از واحدهای موفق و بی توجهی به واحدهای تولیدی مشکل دار,

معمولا زمانی که مسئولان و مدیران کشوری به استان مرکزی سفر می کنند بیشتر برنامه ریزی ها برای بازدید از واحدهای موفق و بزرگ انجام می شود و کمتر دیده شده است که مسئولی از واحدهای مشکل دار بازدید کند.

,

همین موضوع سبب می شود که ذهنیت وجود شرایط نرمال و وجود مشکلات ناچیز برای این مسئول ایجاد شود در حالی که بسیاری از واحدها در بخش های مختلف با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

,

و این در حالی که دست مسئولین استانی برای انجام برخی اقدامات در راستای رفع موانع و حل مشکلات واحدهای تولیدی در داخل استان بسته است و نیاز به تصمیاتی در سطح ملی دارد و بیان مشکلات باعث می شود این موضوعات در سطح ملی بررسی و برای رفع آنها چاره جویی و تصمیم گیری شود.

,

در خواست فعالان بخش های مختلف تولیدی از مسئولان استانی این است که در برنامه ریزی برای حضور وزرا و مسئولان کشوری به این مهم توجه داشته و خصوصا بخش های تولیدی متوسط و کوچک و شرایط سخت فعالیت این مجموعه ها را در نظر گرفته و برای رفع مشکلات آنها در سفرهای اینچنینی برنامه ویژه تری داشته باشند.

,

بازدید وزیر از یک واحدموفق و انتقاد دبیر انجمن دامداران استان از بی توجهی به واحدهای مشکل دار

, بازدید وزیر از یک واحدموفق و انتقاد دبیر انجمن دامداران استان از بی توجهی به واحدهای مشکل دار, بازدید وزیر از یک واحدموفق و انتقاد دبیر انجمن دامداران استان از بی توجهی به واحدهای مشکل دار,

 نمونه این اقدام را می توان در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مرکزی دید؛ در حالی که وزیر کشاورزی در حین بازدید از موفق ترین طرح کشاورزی اراک بود با انتقاد دبیر انجمن دامداران نسبت به بی توجهی مسئولان به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک همراه شد.

,

دبیر انجمن دامداران استان مرکزی:
واحدهای متوسط  و کوچک تولیدی محکوم به فنا هستند

, دبیر انجمن دامداران استان مرکزی:,
, واحدهای متوسط  و کوچک تولیدی محکوم به فنا هستند, واحدهای متوسط  و کوچک تولیدی محکوم به فنا هستند,

گیسو مسلمی دبیر انجمن دامداران استان مرکزی در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی از شرکت تولیدات دامی زرین خوشه اراک گفت: به دلیل شرایطی که بر کشور حاکم است امروز دامداران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

,

مسلمی با اشاره به اینکه واحدهای کوچک و متوسط دامدارای به سختی فعالیت های خود را ادامه می دهند اظهار کرد: در واقع واحدهای کوچک و متوسط به شدت تحت فشار بوده و محکوم به فنا و نابودی هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه دامداران در تامین نهاده ها  و سرمایه در گردش با مشکلات جدی مواجه هستند افزود: دامداران با چنگ و دندان شرایط را سپری می کنند، باید تصیم مناسبی برای رفع مشکلات آنها گرفته شود.

,

دبیر انجمن دامداران استان مرکزی بیان کرد: واحدهای بزرگ دامداری به دلیل بالا بودن ظرفیت تولید می توانند شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند و با وضع موجود کنار می آیند.

,

آنچه دیدید همه واقعیت نیست

, آنچه دیدید همه واقعیت نیست, آنچه دیدید همه واقعیت نیست,

مسلمی اضافه کرد: آنچه تا به امروز شما در استان مشاهده کردید همه واقعیت نیست متاسفانه همواره ظرفیت های بالقوه در معرض دید قرار می گیرند هر چند باید مزیت ها را گفت ولی مشکلات را هم  نباید کتمان کرد.

,

 

,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه