اخبار داغ

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

افزایش ۳۸۶ درصدی کشفیات قرص‌های روان‌گردان در کشور/ "شیشه" پرمصرف ترین ماده مخدر صنعتی در کشور است

افزایش ۳۸۶ درصدی کشفیات قرص‌های روان‌گردان در کشور/ "شیشه" پرمصرف ترین ماده مخدر صنعتی در کشور است
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از "شیشه" به عنوان پرمصرف ترین ماده مخدر صنعتی در کشور یاد کرد و گفت: در سال جاری رشد 386 درصدی کشفیات قرص های روانگردان را در کشور شاهد بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در بیرجند با بیان این‌که در سال جاری بیش از 7 تن مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: اخیرا نیز 1 تن و 360 کیلوگرم مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود در این استان کشف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان این که بنده در راستای بازدید از تلاش ها و خدمات شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و همچنین نیروی انتظامی به خراسان جنوبی سفر کرده ام، افزود: عرض خدا قوت و تشکر حضوری از خدمات همکارانمان و همچنین بررسی مشکلات احتمالی در این حوزه، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های سفر بنده و همکارانم ‌به این استان بوده است.

,

 

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از رشد 60 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این استان، بیشترین نقش را در راستای مبارزه با انتقال مواد مخدر، در کشور داشته است.

,

 

,

زاهدیان از افزایش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان خبر داد و یادآور شد: اقدامات مؤثری که در استان خراسان جنوبی در راستای کشف و ضبط مواد مخدر انجام شده قابل تقدیر است.

,

 

,

وی در بحث مواد مخدر صنعتی نیز عنوان کرد: بحران مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در سطح دنیا نگران کننده بوده و یکی از مهم‌ترین این بحران ها، استفاده جوانان از مواد مخدر صنعتی و بویژه روانگردان ها است.

,

 

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به این که مصرف مواد مخدر صنعتی در دنیا و همچنین کشور ما بیشتر در بین جوانان دیده می شود، ابراز کرد: در راستای جلوگیری از این مقوله مهم، اقدامات ارزنده‌ای در خصوص مسائل آموزشی در مدارس  و دانشگاه ها در حال اجرا است که امیدواریم نتایج رضایت بخشی دنبال داشته باشد.

,

 

,

زاهدیان تأکید کرد: بایستی بالا بردن سطح دانش افراد در زمینه مواد مخدر صنعتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,

 

,

وی ادامه داد: ناآشنایی افراد و همچنین سهولت دسترسی آسان به مواد مخدر صنعتی، سبب شده که افراد و از جمله جوانان و نوجوانان گرایش بیشتری در خصوص مصرف مواد مخدر داشته باشند.

,

 

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، انجام اقدامات "خود کنترلی" را از مهمترین ضروریاتی دانست که در بحث جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و گفت: با انجام این مراقبت، جوانان قدرت "نه گفتن" را در بحث تعارف اطرافیان به مواد مخدر و از جمله مواد مخدر صنعتی فرا می گیرند.

,

 

,

زاهدیان از "شیشه" به عنوان پرمصرف ترین ماده مخدر صنعتی در کشور یاد و اظهار کرد: در سال جاری رشد 386 درصدی کشفیات قرص های روانگردان را در کشور شاهد بوده ایم.

,

 

,

وی همچنین از افزایش 14 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث مواد مخدر سنتی نیز درکشور، شاهد کشف و ضبط 605 تن انواع مواد مخدر سنتی بوده ایم.

,

 

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مرزهای خراسان جنوبی را به لحاظ ورود مواد مخدر بسیار امن دانست و متذکر شد: بیشترین مواد مخدری که در این استان کشف می شود از طریق مرز سایر استان ها وارد خراسان جنوبی می شود.

,

 

,

زاهدیان اضافه کرد: در دیگر استان های کشور و از جمله استان کرمان، برنامه انسداد مرز در حال اجرا بوده و اعتبارات خوبی در این خصوص لحاظ شده است.

,

 

,

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های پلیس، مبارزه با تولید کنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه