اخبار داغ

گزارشی از مشکلات روستای فعال عرصه قرآنی در هرمزگان؛

فعال ترین کانون فرهنگی سیریک محروم از امکانات/عدم تکمیل مسجد روستای روتان با گذشت ۱۲ سال+تصاویر

فعال ترین کانون فرهنگی سیریک محروم از امکانات/عدم تکمیل مسجد روستای روتان با گذشت ۱۲ سال+تصاویر
کانون فرهنگی روستای روتان شهرستان سیریک که فعالیت هایی در سطح کشوری را دارا است اما از کمبود امکانات نظیر میز، صندلی، سیستم رایانه و نداشتن سرویس بهداشتی رنج می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان سیریک در شرق هرمزگان به دلیل سواحل زیبای آن به عنوان دروازه ورودی به سواحل مکران شناخته می شود و همچنین تالاب بین المللی آذینی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان سیریک در شرق هرمزگان به دلیل سواحل زیبای آن به عنوان دروازه ورودی به سواحل مکران شناخته می شود و همچنین تالاب بین المللی آذینی از اهمیت فراوانی برخوردار است., فرهنگ کده,

روتان، یکی از روستاهای شهرستان سیریک که دارای ترکیب جمعیتی شیعه و اهل سنت است و برنامه های خوبی در زمینه فرهنگی و قرآنی  در این روستا برگزار می شود اما متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی مورد حمایت مسئولان قرار نمی‌گیرد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

,

اسحق ذاکری، شورای روستای روتان شهرستان سیریک با اشاره به فعالیت های فرهنگی در روستای روتان، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی روستای روتان شامل آموزش،حفظ،مسابقات،محافل و همایش ها، برگزاری جشن ها و مراسمات عزاداری است.

,

کانون فرهنگی روستای روتان جزء 15 کانون برتر کشور است

, کانون فرهنگی روستای روتان جزء 15 کانون برتر کشور است, کانون فرهنگی روستای روتان جزء 15 کانون برتر کشور است,

شورای روستای روتان بیان کرد: در دو سال پیاپی 94 و 95 میزبان مسابقات روستائیان سراسر کشور بوده ایم و همچنین تربیت فعالان فرهنگی  و حفظ صحیفه سجادیه بخش دیگر از فعالیت های کانون فرهنگی موعود روستای روتان است.

,

, ,

ذاکری با بیان اینکه کانون فرهنگی موعود روستای روتان جزء 15 کانون برتر کشور است، تصریح کرد: ظرفیت های زیادی به خصوص در زمینه های فرهنگی وجود دارد که متاسفانه بستر و زیر ساخت لازم برای بروز و ظهور آن وجود ندارد.

,

عدم تکمیل مسجد روستای روتان با گذشت 12 سال

, عدم تکمیل مسجد روستای روتان با گذشت 12 سال, عدم تکمیل مسجد روستای روتان با گذشت 12 سال,

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه روستای روتان یکی از روستاهای برتر در زمینه فعالیت های فرهنگی و قرآنی است عدم تکمیل مسجد به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی یکی از ضعف های مسئولان شهرستانی و استانی است، افزود: مسجد روستای روتان با گذشت 12 سال همچنان به دلیل عدم وجود اعتبار بلاتکلیف مانده است.

,

شورای روستای روتان در ادامه اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان با شناسایی و جذب کمک خیرین یا سازمان های مربوطه مثل اوقاف در تکمیل ساخت این مسجد نیمه تمام مشارکت کنند.

,

, ,

کانون فرهنگی موعود روتان از کمبود امکانات رنج می برد

, کانون فرهنگی موعود روتان از کمبود امکانات رنج می برد, کانون فرهنگی موعود روتان از کمبود امکانات رنج می برد,

ذاکری، تجهیز کانون فرهنگی موعود روتان را یکی از مطالبات اهالی این روستا عنوان کرد و گفت: این کانون فرهنگی که فعالیت هایی در سطح کشوری را دارا است اما از کمبود امکانات نظیر میز ، صندلی،سیستم رایانه و نداشتن سرویس بهداشتی رنج می برد.

,

کمبود امکانات ورزشی حلقه گمشده جوانان روستایی

, کمبود امکانات ورزشی حلقه گمشده جوانان روستایی, کمبود امکانات ورزشی حلقه گمشده جوانان روستایی,

وی بیان کرد: روستای روتان به شدید کمبود زیر ساخت های ورزشی دارد و نیازمند به زمین فوتسال و سالن سربسته برای فعالیت های خانم ها جهت گذراندن اوقات فراغت احساس می شود.

,

شورای روستای روتان یادآور شد: آب آشامیدنی روستای روتان از روستای راونگ که در فاصله 60 کیلومتری روستا قرار دارد تامین می شود چرا که آب این روستا شور است و قابل استفاده برای آشامیدن نیست و آب کشاورزی این روستا از حلقه چاهای موجود استفاده می شود.

,

, ,

کمبود آب باعث بلااستفاده ماندن زمین های مساعد کشاورزی شده است

, کمبود آب باعث بلااستفاده ماندن زمین های مساعد کشاورزی شده است, کمبود آب باعث بلااستفاده ماندن زمین های مساعد کشاورزی شده است,

ذاکری گفت: با توجه به اینکه فعالیت های اقتصادی روستا بیشتر بر پایه دامداری،کشاورزی و صنایع دستی است کمبود آب در این روستا موج می زند و زمین های مساعد کشاورزی که به دلیل نبود آب بلا استفاده مانده که می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند.

,

وی به ظرفیت های دیگر روستا اشاره کرد و گفت: روستای روتان ظرفیت کشت صیفی جات و کاشت نخل آل مهتری ،زرک، مرداسنگ،خارک،کلک سرخ و... را دارد که به دلیل کمبود آب این ظرفیت مغفول مانده است.

,

شورای روستای روتان، عدم وجود مراکز بهداشتی از جمله خانه بهداشت و کمبود مراکز آموزشی یکی دیگر از مشکلات این روستا دانست و افزود: روستای روتان فقط یک دبستان دارد که دختران در مقاطع راهنمایی باید به روستای گچینه و پسران هم به روستای شهید مردان که مسافت 4 کیلومتری با روستا دارد را طی کنند.

,

, ,

ضعف زیر ساخت های مخابراتی در روستای روتان

, ضعف زیر ساخت های مخابراتی در روستای روتان, ضعف زیر ساخت های مخابراتی در روستای روتان,

ذاکری به زیر ساخت های مخابراتی این روستا پرداخت و گفت: آنتن دهی ضعیف همراه اول و نوسان دستگاه های دیجیتال و اینترنت این روستا از شرکت های موجود بی سیمی با تعرفه بالا و سرعت پائین ارائه می شود.

,

شهرک مسکونی روستای روتان زیر ساخت های لازم را ندارد

, شهرک مسکونی روستای روتان زیر ساخت های لازم را ندارد, شهرک مسکونی روستای روتان زیر ساخت های لازم را ندارد,

وی به مشکلات شهرک های مسکونی روستای روتان اشاره کرد و گفت: شهرک مسکونی روستای روتان که زمین آن از طرف بنیاد مسکن واگذار شده بدون زیر ساخت است که تسطیح،آبرسانی و راه دسترسی انجام نشده در صورتی که پولش توسط بنیاد مسکن دریافت شده است.

,

, ,

شورای روستای روتان خاطر نشان کرد: برای هر خانواده حدود 250 متر دادند که با توجه به نوع شغل مردم و زندگی روستایی کافی نیست چرا که زندگی روستایی بر پایه دامداری است و عملا با این متراژ زمین امکان پذیر نیست.

,

روستای روتان با جمعیتی بالغ بر 780 نفر در 35کیلومتری شهرستان سیریک واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه