اخبار داغ

آیت‌الله خاتمی:

ائمه معصوم خط قرمز روحانیت و ملت ایران هستند/ دشمن با موج‌سواری بر روی اعتراضات به دنبال براندازی نظام بود

ائمه معصوم خط قرمز روحانیت و ملت ایران هستند/ دشمن با موج‌سواری بر روی اعتراضات به دنبال براندازی نظام بود
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن با موج‌سواری بر روی اعتراضات مردم سعی در تحقق اهداف شوم خود برای براندازی نظام داشت، گفت: مجریان این اغتشاشات منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بودند که با پشتوانه مالی پادشاه عربستان سعی در حمله به‌نظام اسلامی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در همایش «روحانیت و حوزه انقلابی» بیان کرد: نام‌گذاری این همایش بسیار دقیق و به‌جا بوده است، رهبر انقلاب همواره بر حوزه انقلابی تاکید کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی بابیان اینکه حوزه انقلابی مدنظر رهبری باید احصا و تبیین شود، حوزه انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب دارای شاخصه‌هایی است که تا اکنون به‌درستی برای مردم و روحانیت تبیین نشده است، الهی بودن جز اولین شاخصه‌های حوزه انقلابی است.

,

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه متأسفانه عده‌ای براین باورند که تعریف و معنای حوزه انقلابی یعنی فقط پرداختن به مسائل سیاسی، گفت: این تفکری اشتباه است، حوزه‌ای انقلابی است که توأمان توجه به مسائل سیاسی و الهی داشته باشد.

,

وی افزود: در حوزه انقلابی کسانی که فریاد مرگ بر آمریکایشان گوش فلک را کَر کرده است ولی با نماز شب بیگانه هستند، جایگاهی ندارند، حوزه انقلابی حوزه‌ای است که در رأس برنامه‌هایش تسلیم امر خداوند، بندگی خدا کردن و نماز شب اولویت باشد.

,

ائمه معصوم خط قرمز روحانیت و ملت ایران هستند

, ائمه معصوم خط قرمز روحانیت و ملت ایران هستند, ائمه معصوم خط قرمز روحانیت و ملت ایران هستند,

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: دومین ویژگی حوزه انقلابی، ولایی به معنای دقیق کلمه است، به تعبیر رهبری حدیث غدیر شناسنامه شیعه است و ما شیعیان غدیری هستیم، این ولایت باید در امر حوزه انقلابی تبیین و تعریف شود.

,

وی ابراز کرد: این انقلاب اسلامی فاطمیه را زنده کرده است، در این نظام اسلامی یکسری خطوط قرمز وجود دارد که ما روحانیون برای این خطوط قرمز سر و جان می‌دهیم، ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که ائمه معصوم (ع) را در مسلخ سیاسی ذبح کنند.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: روحانیون باید چند شاخصه داشته باشند، نخست آنکه هرگز جو زده نشوند و طمع به کسی نداشته و فقط از خدا بترسند.

,

وی اذعان کرد: روحانیون سفیران معنویت و هدایت افکار هستند، روحانیون عَلم هدایت در جامعه هستند و مردم زمانی که آن ها را می‌بینند به یاد خدا و دین می‌افتند.

,

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: حوزه علمیه سکولار خواسته دشمن است، حوزه علمیه‌ای سکولار است که کاری به تقویت نظام اسلامی نداشته باشد، راه خنثی‌سازی این هدف شوم بصیرت افزایی است، بصیرت افزایی باید در دستور کار حوزه علمیه چون دیگر دروس در حوزه علمیه قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: شبه افزایی ابزار دشمن بوده و آنها تلاش دارند که مردم در مقابل مواضع نظام اسلامی بی طرف و ساکت باشند، بی‌طرفان و سکوت کنندگان بدانند که در دسته دشمنان هستند.

,

آیت‌الله خاتمی در ادامه به اتفاقات اخیر چون اغتشاشات و پشت پرده‌های آن اشاره کرد و گفت: حمله به حوزه های علمیه و دفاتر ائمه جمعه شهرها در دستور کار اغتشاشگران بود، این اغتشاشات با اعتراضات مردمی آغاز شد که به تعبیر رهبری به حق بود.

,

وی با بیان اینکه دشمن با موج‌سواری بر روی اعتراضات مردم سعی در تحقق اهداف شوم برای براندازی و زدن قله نظام اسلامی یعنی ولایت‌فقیه را داشت، تصریح کرد: مجریان این اغتشاشات منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بودند که با پشتوانه مالی پادشاه عربستان سعی در حمله به‌نظام اسلامی داشتند.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: تنها در این فتنه معترض قله نظام شدند؛ کاری که در فتنه 88 هم جرات چنین عملکردی نداشتند، این خطرناک است، نباید حریم ولایت‌فقیه و عدم جسارت به ولایت شکسته شود، ما هم همراه با مردم می گوییم، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

,

وی اشاره‌ای هم به تأثیرات فضای مجازی در اغتشاشات اخیر کرد و افزود: ما خواهان فضای مجازی سالم و پاک هستیم که ارکان نظام اسلامی را هدف قرار ندهد، مگر چین و روسیه اینترنت ملی راه‌اندازی نکردند پس امکان راه‌اندازی چنین بستری در داخل کشور هم فراهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه