اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تولید سالیانه ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی/ میاندوآب رتبه دوم تولیدات کشاورزی استان را دارد

تولید سالیانه ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی/ میاندوآب رتبه دوم تولیدات کشاورزی استان را دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در کل استان سالانه 6/3 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که 950 هزار تن آن مربوط به میاندوآب است و این شهرستان بعد از ارومیه، رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، اسماعیل کریم زاده حق امروز در جمع اعضای صندوق توسعه کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی محور و اساس توسعه است و باید محور توسعه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به جایگاه کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: اقتصاد نخست استان ما کشاورزی است و باید به این موضوع توجه داشت و به آن اهمیت دهیم.

,

وی با بیان اینکه میاندوآب رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در آذربایجان غربی دارا می باشد، افزود: همین امر از دلایل اصلی ایجاد و تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در میاندوآب است.

,

کریم زاده تصریح کرد: در کل استان سالانه ۶/۳ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که ۹۵۰ هزار تن آن مربوط به میاندوآب است و این شهرستان بعد از ارومیه، رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در استان دارا است.

,

کریم زاده با اشاره به افتتاح صندوق توسعه بخش کشاورزی میاندوآب، اظهار کرد: این صندوق با سرمایه اولیه ۲۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که ۵۱ درصد سهام داران از تولیدکنندگان خریداری شده و ۴۹ درصد به عنوان آورده دولت تامین شده است در شهرستان میاندوآب به عنوان نخستین شهرستان در شمال غرب کشور، افتتاح می شود.

,

کریم زاده افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای حمایت از کشاورزان افتتاح شده و نقش بسزایی در این زمینه خواهد داشت.

,

وی هم چنین با توصیه به کشاورزان برای رعایت توصیه های کارشناسان، اظهار کرد: کشاورزان توصیه های کارشناسان را به لحاظ نوع کشت و پایداری کشاورزی و مدیریت منابع آب رعایت کرده و مثلا به جای کشت چغندرقند به سمت کشت و تولید محصولات کم آب بر بروند تا کشاورزی ما با مشکل روبرو نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه