اخبار داغ

در دیدار وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع دامداری تلخاب مطرح شد؛

فعالیت بزرگترین مجتمع دامداری کشور با ۱۰ درصد ظرفیت/گلایه دامداران از بالابودن نرخ سود تسهیلات

فعالیت بزرگترین مجتمع دامداری کشور با ۱۰ درصد ظرفیت/گلایه دامداران از بالابودن نرخ سود تسهیلات
مدیرعامل مجتمع دامداری تلخاب گفت: نبود نقدینگی کافی، قیمت بالای علوفه دامی و عدم توازن قیمت در خرید گوساله برای پرورش سبب شده که اکثر واحدهای این مجتمع تعطیل شوند و مابقی با ۱۰درصد ظرفیت فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ساعتی پیش از مجتمع دامداری دهستان تلخاب فراهان بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

قاسمی، مدیرعامل مجتمع دامداری تلخاب در جریان بازدید وزیر کشاورزی گفت:  این مجتمع با ۱۲۵ واحد و ظرفیت پرورش شش هزار و ۱۵۰ راس دام سنگین به عنوان بزرگترین مجتمع دامپروری کشور در سال ۸۴ به بهره برداری رسید.

,

وی افزود: برای اجرای این طرح به هریک از اعضای این مجتمع مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای ساخت واحدها و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات برای خرید دام ارایه شد اما با توجه به هزینه های بالای ساخت این واحدها، اعضا از تسهیلات خرید دام برای تکمیل واحدها هزینه کردند و در نتیجه هر واحد با کمترین سرمایه کار تولید را در این مجتمع آغاز کردند.

,

قاسمی اظهار کرد: نبود نقدینگی کافی، قیمت بالای علوفه دامی و عدم توازن قیمت در خرید گوساله برای پرورش سبب شده که اکثر واحدهای این مجتمع تعطیل شوند و مابقی با ۱۰درصد ظرفیت فعال هستند. 

,

مدیرعامل مجتمع دامداری تلخاب بیان کرد: باوجود اینکه در زمان احداث این مجتمع استعلام های لازم از دستگاه ذی ربط انجام شده است حال پس از ۱۰ سال از ساخت مجتمع، اسناد ۱۰ واحد مجتمع از سوی منابع طبیعی ابطال شده و اعلام شده است که ۸ هکتار این اراضی در محدوده منابع طبیعی است و پس از ۴ سال با پیگیری مسئولان هنوز این موضوع بلاتکلیف است.

,

سید احمد سجادی، فرماندار فراهان نیز در این دیدار گفت: دامداری و کشاورزی شغل اصلی مردم این شهرستان است، نوسانات قیمت در خرید گوساله، نهاده های دامی و شیوع بیماری ها سبب شده که واحدهای دامداری شهرستان با ۳۵ درصد ظرفیت فعال هستند.

,

سجادی افزود: رکود صنعت دام در شهرستان سبب شده تا مهاجرت روستائیان روند صعودی داشته باشد و این دامداران به دلیل تحلیل توان مالی قادر به بازپرداخت تسهیلات بانکی نیستند.

,

در این دیدار دامداران تسهیلات با سود پایین، گاز رسانی و آسفالت مجتمع را خواستار شدند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه