اخبار داغ

فرماندار تایباد مطرح کرد:

افت منابع آبی زیرزمینی یکی از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی تایباد

افت منابع آبی زیرزمینی یکی از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی تایباد
فرماندار تایباد با بیان اینکه افت منابع آبی زیرزمینی یکی از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی تایباد است، گفت: دشت های تایباد از نظر آب جزء مناطق بحرانی استان خراسان رضوی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی شهرستان تایباد گفت: کشاورزان تایباد با تولید سالانه بیش از 36 هزار تن محصول زراعی و 2 هزار تن محصول باغی توانسته اند جایگاه ممتازی در کشاورزی استان دست و پا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,


وی افزود: بیش از 85 درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و نیمی از جمعیت 118هزار نفری تایباد در روستاها سکونت دارند.

,
,


وی به برخی از مهمترین محصولات کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: خربزه، هندوانه، گندم، جو، پنبه، ذرت علوفه ای و زعفران مهمترین محصولات کشاورزی منطقه هستند و کشاورزان تایباد توانسته اند هرساله در تولید برخی از این محصولات جایگاه برتر استان را به دست آورند.

,
,


فرماندار تایباد گفت: دشت های تایباد از نظر آب جزء مناطق بحرانی استان خراسان رضوی محسوب می شود و افت منابع آبی زیرزمینی یکی از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی تایباد است.

,
,

 

,

شرافتی راد به توانمندی های این شهرستان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت دولت، استفاده بهینه از منابع آب وخاک و ظرفیت های موجود بخش کشاورزی، امکان افزایش تولید وعملکرد محصولات راهبردی با رعایت اصول توسعه پایدار در این خطه مرزی فراهم است.

,


وی گفت: گمرک و پایانه مرزی دوغارون با قدمتی 100 ساله در تایباد نقش بسزایی در صادرات و واردات انواع کالا دارد که می تواند در بحث معافیت برخی از تعرفه های گمرکی به کشاورزان شهرستان کمک خوبی داشته باشد.

,
,


فرماندار تایباد اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، کشت محصولات کم آب طلب در این شهرستان از مهمترین اولویت های مدیران اجرایی برای جبران کمبود منابع آبی است و هم اینک بیش از هشت هزار هکتار کشتزار در تایباد به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد.

,
,


وی افزود: با وجود 280 هزار راس دام سبک و 6 هزار راس دام سنگین، سالانه بیش از هفت هزار تن انواع گوشت قرمز و سفید در این شهرستان تولید می شود.

,
,

 

,

در پایان این مراسم از کشاورزان و دامداران برتر شهرستان تایباد تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه