اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان خبر داد:

افزایش 12 برابری مراجعات شهروندان قوچانی به بیمارستان ها

افزایش 12 برابری مراجعات شهروندان قوچانی به بیمارستان ها
رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد مراجعات شهروندان قوچانی به بیمارستان های این شهر ماهانه 700 نفر بود اما پس از اجرای این طرح و کاهش هزینه ها تعداد مراجعات به بیش از هشت هزار نفر افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، اردشیر کارآمد، عصر امروز در حاشیه اولین جلسه مجمع سلامت قوچان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه درمانی، شهرستان قوچان دارای دو بیمارستان موسی بن جعفر و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان بوده و در مجموع 198 تخت بیمارستانی دارد و ضریب اشغال تخت های این بیمارستان ها حدود 85 درصد است و بیش از 30 متخصص در هر دو بیمارستان مشغول طبابت می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

وی با بیان اینکه مجتمع عالی آموزش عالی این شهرستان در دو رشته کارشناسی بهداشت دهان و دندان و پرستاری در حال فعالیت است و 130 دانشجو و 27 مدرس دارد، ادامه داد: در حوزه بهداشتی، 86 خانه بهداشت و 28 مرکز جامع خدمات بهداشتی با 468 نفر پرسنل در حال خدمات رسانی به شهروندان می باشند.

,

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعات شهروندان به بیمارستان ها پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود: از اردیبهشت سال 93 تمام هشت بسته طرح تحول نظام سلامت در قوچان اجرا شده و فرانشیز از 17 درصد به 6 درصد برای شهروندان شهری و 3 درصد برای روستائیان کاهش یافت که ماهانه بالغ بر 10 میلیارد ریال از هزینه های بهداشتی و درمانی شهروندان کاهش یافته است.

,

کارآمد با بیان اینکه تمام پزشکان متخصص بیمارستان ها در این شهرستان مقیم شده اند و ماهانه یک میلیارد ریال هزینه اقامت پرداخت می کنیم، خاطر نشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد مراجعات شهروندان قوچانی به بیمارستان های این شهر ماهانه 700 نفر بود اما پس از اجرای این طرح و کاهش هزینه ها تعداد مراجعات به بیش از هشت هزار نفر افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی آمار سزارین در این شهرستان گفت: با ترویج و رایگان شدن زایمان طبیعی، آمار سزارین از 45 درصد به 30 درصد کاهش یافته است  و از سال 93 تاکنون  بیش از 30 میلیارد ریال یارانه دولتی به این موضوع تخصیص یافته است.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان با بیان اینکه طی سال های گذشته، 22 پروژه کلنگ زنی شده است که 8 پروژه به بهره برداری رسیده و 16 پروژه بین 80 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یادآور شد: اعتبار این پروژه ها 160 میلیارد ریال بوده که امیدواریم با تامین اعتبار پروژه های باقی مانده شاهد افتتاح آن ها در ماه های آینده باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه