اخبار داغ

فرصتی که با بی توجهی از دست می رود!

سهم هیچ هادیشهر از گردشگران ارس

سهم هیچ هادیشهر از گردشگران ارس
شهر هادیشهر به دلیل قرارگیری در خارج از محدوده ارس از همان ابتدا از حمایت های خاص مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس محروم شده و مسئولان شهرستان نیز با تکیه بر برنامه های گردشگری این سازمان و عدم توجه به پتانسیل های گردشگری هادیشهر و مناطق خارج از محدوده ارس گام برداشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، گردشگری امروز از سودآورترین صنایع جهان شناخته می شود که مورد توجه ویژه کشورهای جهان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,


هرچند سودآوری این صنعت عمدتا بر روی جذب گردشگران خارجی متمرکز شده است اما نمی توان از سهم گردشگران داخلی در سودآوری و توسعه منطقه ای نیز چشم پوشید.

,
,


براساس آمار های رسمی در کشور، سالانه ۶۰ میلیون سفر با انگیزه گردشگری صورت می گیرد. سفرهایی که آمارهای آن روز به روز در حال فزونی است.

,
,


شهرستان جلفا به لطف تاسیس منطقه آزاد ارس ازسال ۸۲ ، توجه ویژه به زیرساخت های گردشگری و تبلیغات گسترده رسانه ای در سالیان اخیر توانسته است به یکی از قطب های اصلی گردشگری شمال غرب کشور تبدیل شود که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است. گردشگرانی که نقش آنان در توسعه شهرستان و رونق اقتصادی منطقه غیرقابل انکار است.

,
,


اما نکته جالب این موضوع سهم ناچیز و تقریبا هیچ شهر هادیشهر در مجاورت ارس و مرکزیت شهرستان جلفا از این گردشگران میلیونی می باشد.

,
,


هادیشهر به دلیل قرارگیری در خارج از محدوده ارس از همان ابتدا از حمایت های خاص مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس محروم شده و مسئولان شهرستان نیز با تکیه بر برنامه های گردشگری این سازمان و عدم توجه به پتانسیل های گردشگری هادیشهر و مناطق خارج از محدوده ارس گام برداشته اند.

,
,


پتانسیل های متنوعی نظیر کول تپه هادیشهر که با قدمت هزاران سال قبل از میلاد یک آثار باستانی فاخر محسوب می شود و همچنین احیای پروژه پارک جنگلی ملت که با برنامه ریزی مناسب می تواند به تفرجگاه مناسبی برای گردشگران تبدیل شود.
علاوه بر آن، احداث مراکز تفریحی، اقامتی در هادیشهر معرفی آبشارهای سیه سران و ماهاران روستای قشلاق و توسعه و گسترش زائرسراهای امام زاده سید اسماعیل زاویه می توانند از جمله اقدامات مسئولان شهرستان برای توسعه صنعت گردشگری مناطق خارج از محدوده ارس باشند.

,
,
,


در کنار این موارد مسئولان ارس نیز می توانند با انتقال بخشی از برنامه های فرهنگی و مناسبتی این سازمان به هادیشهر علاوه بر کاهش بار ترافیکی و ازدحام جمعیتی گردشگران که گاه مشکلاتی به بار می آورد رونق صنعت گردشگری این شهر را نیز سبب شوند.

,
,


امید است مسئولان شهرستانی و به ویژه شورای شهر هادیشهر با کنار زدن سایه سنگین برنامه های گردشگری ارس که روی این شهر افتاده است اهتمام ویژه ای در توسعه صنعت گردشگری شهر هادیشهر نمایند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه