اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه:

170 معلول تحت پوشش بهزیستی سرخه قرار دارند

170 معلول تحت پوشش بهزیستی سرخه قرار دارند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه گفت: تعداد 170 معلول جسمی، حرکتی و ذهنی و پنج معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی سرخه قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم رستمی گرجی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکیلات متمرکزی برای ارائه خدمات بهزیستی در کشور در راستای تحقق اصول 21 و 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده لایحه قانونی تشکیل سازمان بهزیستی کشور در بیست و چهارم خرداد  1359 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد:  معلولیت ذهنی و جسمی و حرکتی به ترتیب بیشترین آمار معلولیت در کشور دارند و بیشترین معلولیت‌ها مربوط به معلولیت ذهنی و پس از آن معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه گفت: در شهرستان سرخه 170 معلول جسمی، حرکتی و ذهنی با تشکیل پرونده تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و 30 پرونده امور اجتماعی نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند؛ که به این افراد خدماتی نظیر کمک هزینه ازدواج و مستمری به صورت ماهیانه تعلق می گیرد.

,

رستمی گرجی افزود: معلولان توانبخشی خدمات موردی نیز دریافت می کنند و  همچنین مبلغ 53 هزار تومان به عنوان مستمری ماهیانه به حسابشان واریز می شود.

,

وی خدمات توانبخشی را از قبیل ارائه ویلچر، عصا، واکر و دیگر خدمات به لحاظ کمک هزینه های موردی، توانبخشی، سی بی آر عنوان کرد.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه گفت: برای برخی از معلولان ویزیت در منزل نیز انجام می شود و به معلولان ضایعه نخاعی که در سرخه به تعداد 5 نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، حق پرستاری تعلق می گیرد و معلولان با معلولیت های شدید به صورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

,

رستمی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان پیشگیری از معلولیت است؛ افزود: غربالگری اوتیسم، تنبلی چشم، مشاوره ژنتیک یکی از اقداماتی است که در این حوزه انجام می شود.

,

وی گفت: به صورت ماهیانه از هفت تا هشت خانواده تحت پوشش بهزیستی سرکشی انجام می دهیم و وضعیت، شرایط و نیازمندی هایشان را مورد بررسی قرار می دهیم و اگر برای مثال منزلشان نیاز به تعمیر داشته باشد از محل اعتبارات اختصاص یافته سازمان به این موارد رسیدگی می شود.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه بیان کرد: سرخه دارای 14 روستاست و 60 مورد  از افراد معلول تحت پوشش بهزیستی در روستاهای تابعه سرخه ساکن هستند و ما علاوه بر سرکشی از معلولان ساکن در شهر از خانواده های تحت پوشش بهزیستی ساکن در روستا نیز سرکشی انجام می دهیم و نیازمندی  هایشان را از قبیل راه و پله برای افرادی که معلولیت شدید دارند، برطرف می کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه