اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

درآمد دولت از محل حذف یارانه نقدی پردرآمدها چقدر است؟ + جزئیات

درآمد دولت از محل حذف یارانه نقدی پردرآمدها چقدر است؟ + جزئیات
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، میزان درآمد دولت از محل حذف یارانه نقدی پردرآمدها را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی برای جبران هزینه‌‌های دولت را موجب تورم بیشتر و امری ناعادلانه و فشار مضاعف اقتصادی به اقشار کم‌درآمد عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی باید براساس نرخ تورم و میزان درآمدهای افراد باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری تسنیم,

وی افزود: دولت آمار ارائه می‌دهد که نرخ تورم کمتر از 10 درصد است، بنابراین افزایش قیمت بنزین نیز باید متناسب با این میزان نرخ تورم باشد.

,

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، حذف یارانه‌های نقدی پردرآمدها را تکلیف مجلس به دولت عنوان و تصریح کرد: دولت از قبال حذف یارانه نقدی پردرآمدها، 15 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند که می‌تواند به جای افزایش قیمت در حامل‌های انرژی و صرف درآمدهای آن برای توسعه اشتغال، این رقم 15 هزار میلیارد تومانی را برای ایجاد اشتغال بیشتر هزینه کند.

,

قره‌خانی پیشنهاد دولت برای چگونگی شناسایی دهک‌های پردرآمدی جامعه در بودجه سال 97 را مناسب ندانست و تأکید کرد:  باید دهک‌های درآمدی جامعه براساس میزان درآمد و هزینه‌هایشان شناسایی شوند؛ حذف یارانه نقدی پردرآمدها باید سازوکار مشخصی داشته باشد، نمی‌شود بدون برنامه یارانه‌های نقدی افراد را حذف کرد.

,

نماینده مردم علی‌آباد کتول در پایان با تأکید بر اینکه مردم تحمل فشار اقتصادی بیشتر را ندارند، خاطرنشان کرد: مجلس نیز در جریان بررسی لایحه بودجه 97، با مردم همصدا خواهد شد و از افزایش غیر منطقی قیمت حامل‌‌های جلوگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه