اخبار داغ

گزارشی از کمبود محسوس فضای سبز؛

سهم حداقلی بشاگرد از فضای سبز/ سردشت، شهری که روح ندارد

سهم حداقلی بشاگرد از فضای سبز/ سردشت، شهری که روح ندارد
میانگین سرانه فضای سبز در شهرها به ازای هر شهروند حدود 12 متر مربع است، ولی شهروندان شهرستان بشاگرد به خصوص شهر سردشت از داشتن حتی یک متر مربع فضای سبز و پارک محروم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز؛تصور شهر بدون پارک و فضای سبز در عصر کنونی غیر ممکن است و شهر به عنوان محلی برای فعالیت های روزمره زندگی و پایداری خود ملزم به تاثیرگذاری از سیستم های طبیعی و فضای سبز که یکی از ضروریات و لوازم لاینفک شهر محسوب می شود و نبود آن باعث ایجاد اختلال در حیات شهری خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بشاگرد نیوز؛تصور شهر بدون پارک و فضای سبز در عصر کنونی غیر ممکن است و شهر به عنوان محلی برای فعالیت های روزمره زندگی و پایداری خود ملزم به تاثیرگذاری از سیستم های طبیعی و فضای سبز که یکی از ضروریات و لوازم لاینفک شهر محسوب می شود و نبود آن باعث ایجاد اختلال در حیات شهری خواهد شد., بشاگرد نیوز,

فضای سبز و پارک ها باعث شادابی و مطلوبیت چهره شهر شده و توسعه و توجه جدی به این موضوع باعث فراهم کردن بستری مناسب جهت فعالیت های روزمره و به تبع آن رفاه حال شهروندان می شود و افزایش رطوبت، تعدیل دما، تلطیف هوا، سرگرمی کودکان و خانواده ها و پر کردن اوقات فراغت از اثرات بارز و روشن فضای سبز و پارک است.

,

فضای سبز شامل گستره ای از عرصه های طبیعی و غیر طبیعی همچون درختان، گل ها، چمن ها و گیاهانی است که شرایط را برای بهبود زندگی زیست محیطی و رفاه شهروندان فراهم می کنند.

,

میانگین سرانه فضای سبز در شهرها به ازای هر شهروند حدود ۱۲ متر مربع است، ولی شهروندان شهرستان بشاگرد به خصوص شهر سردشت از داشتن حتی یک متر مربع فضای سبز و پارک محروم هستند.

,

شهر سردشت که مرکز شهرستان بشاگرد محل قرارگیری تمامی ادارات شهرستان می باشد  و بیش از ۱۰ سال است در حوزه تقسیمات کشوری به عنوان مرکز شهرستان بشاگرد شناخته شده است.

,

سردشت در دوره ریاست دکتر احمدی نژاد به عنوان شهر شناخته و شهرداری در آن تاسیس شد که به خاطر موقعیت جغرافیایی و داشتن زمین های هموار و… محل استقرار ادارات و نهادهای دولتی و عمومی شد.

,

علیرغم گذشت بیش از ۱۰سال از تاسیس و فعالیت شهرداری این شهر فاقد یک پارک مناسب و حتی یک متر فضای سبز است و طی این مدت شهرداران هیچ برنامه ای برای رفع این مشکل و ایجاد یک پارک زیبا با وسایل سرگرمی و تفریحی و ایجاد فضای سبز مناسبی نداشته اند.

,

با توجه به اینکه شهر سردشت محل قرار گیری ادارات شهرستان و مرکز ثقل و اجرای برنامه های متنوع مردم است، روزانه به جز جمعیت شهری پذیرای مردم از روستاهای تابعه می شود که مردم از نبود فضای سبز و محلی برای استراحت رنج می برند و حتی از وجود سرویس های بهداشتی نیز محروم است.

,

شهر سردشت علیرغم شکل نازیبای شهری و شهرسازی از داشتن پارک و وسایل شهر بازی مناسب بی نصیب است تا خانواده ها بتوانند همراه با فرزندانشان در ایام تعطیل و اوقات فراغت از آن بهره مند شوند تا جایی که کودکان و نوجوانان از کوچه ها و خیابان های اصلی شهر برای بازی استفاده می کنند که خود خطرات بسیاری در پی خواهد داشت و باعث دلهره و اضطراب در بین خانواده شده است.

,

حالا سوال اینجاست چرا مدیران اقدامی در این خصوص انجام نداده اند؟ با توجه به اینکه هرگونه خدمات و یا ایجاد مبلمان شهری در هر شهری با مصوبه شورای شهر صورت می گیرد چرا طی این سال ها شهرداران و شوراهای اسلامی وقت و فعلی در این خصوص چاره اندیشی نکرده اند؟؟

,

امیدواریم با توجه به آغاز به کار چند ماه خیر شورای شهر جدیت بیشتری در این موضوع ورود کرده و با این خواسته مردم که همواره آن را از مسئولان درخواست می کنند جامه عمل بپوشانند چرا که وجود فضای سبز مراکز رفاهی و تفریحی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تحرک و پویایی عموم مردم بسیار حائز اهمیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه