اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان:

قوانین کاهش آلودگی هوا اجرایی نمی‌شود/ تعطیلی ۲ واحد آلاینده هوا در استان

قوانین کاهش آلودگی هوا اجرایی نمی‌شود/ تعطیلی ۲ واحد آلاینده هوا در استان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: قوانین کاهش آلودگی هوا کافی است اما در مواردی به علت وجود ملاحظات اجتماعی و اقتصادی اجرایی نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، امروز روز هوای پاک است و شعار "قانون هوای پاک؛ قانون نفس" برای آن انتخاب شده است و از آنجایی که سازمان حفاظت محیط زیست مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون هوای پاک می باشد به سراغ  عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان رفتیم تا از وضعیت هوای استان جویا شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , مرآت,

وجود کمتر از 100 واحد بالقوه آلاینده در استان

, وجود کمتر از 100 واحد بالقوه آلاینده در استان,

عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار  مرآت با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار  واحد صنعتی- خدماتی در سطح استان خبر داد و گفت: کمتر از 100 واحد در سراسر استان بالقوه آلاینده هستند.

,  , مرآت,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود: در این راستا پس از شناسایی واحد و پیگیری و پایش های صورت گرفته کلیه واحد های مذکور به سیستم های کنترلی کاهش آلودگی مجهز شده اند.

,

پایش آنلاین 40 واحد صنعتی استان

, پایش آنلاین 40 واحد صنعتی استان,

وی با بیان اینکه واحد های حساس تر استان نیز به سیستم پایش آنلاین آلودگی در خروجی سیستم کنترلی مجهز هستند، اظهار کرد: در صورت اعلام آلودگی بیش از حد این واحدها، سریعا نسبت به متوقف شدن خط تولید مذکور اقدام می شود.

,

تعطیلی 2 واحد آلاینده هوا در استان

, تعطیلی 2 واحد آلاینده هوا در استان,

دامنگیر با اشاره به مجهز شدن بیش از 40 واحد صنعتی به سیستم آنلاین آلودگی بیان کرد: با توجه به بروز رسانی سیستم ها در سال جاری، 2 واحد در سطح استان تعطیلی اجباری صورت گرفته است که آمار خوبی برای استان از نظر شاخص های زیست محیطی می باشد.

,

خودروها عامل 83 درصد آلودگی هوای استان

, خودروها عامل 83 درصد آلودگی هوای استان,

وی با اشاره به اینکه خودروها عامل 83 درصدی آلودگی هوای سمنان هستند، گفت: در آخرین و بروز ترین تحقیقات انجام شده در سال گذشته با عنوان طرح جامع پیشگیری از آلودگی شهرستان سمنان با همکاری مجموعه محیط زیست استان سمنان و دانشگاه جندی شاپور اهواز صورت گرفت مشخص شد که 83 درصد آلودگی هوای سمنان توسط خودروها به صورت تجمعی است که با توجه به تحقیقات قبلی، شیفت آلایندگی از حالت طبیعی به انسان ساز مشاهده می شود.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین تصریح کرد: این آلایندگی ناشی از افزایش بی رویه تردد های وسایط نقلیه و به طبع آن استفاده از بنزین یورو 2 ( کیفیت پایین) و سطح استاندارد خودروهای بی کیفیت و آلاینده برآورد می شود.

,

دامنگیر بیان کرد: در طرح یاد شده راهکارهای مناسبی جهت کنترل و کاهش آلودگی هوا دیده شده است که با توجه به بحرانی نبودن شرایط و داشتن هوای پاک امید آن می رود با همکاری دستگاه های ذیربط وضع موجود به شرایط بهینه تر اصلاح شود.

,

وی، کاهش ترددهای درون شهری با تقویت دولت الکترونیک، استفاده از ناوگان عمومی گاز سوز در تردد های شهری و دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی را عواملی برای کاهش آلودگی برشمرد.

,

محیط زیست دخلی در اجرای قانون جریمه خودروهای آلاینده ندارد

, محیط زیست دخلی در اجرای قانون جریمه خودروهای آلاینده ندارد,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه هرگونه اعمال جریمه نقدی خودرو ها با مسئولیت و اعمال مستقیم پلیس راهور می باشد، اظهار کرد: محیط زیست دخلی در اجرای این قانون ندارد.

,

دامنگیر در ادامه افزود: با توجه به مسئولیت پذیر بودن پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت ابلاغ قانونی بخشنامه مربوطه اجرای آن صورت می گیرد.

,

فعالیت 2 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان

, فعالیت , 2 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان,

وی با اشاره به فعالیت دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان سمنان گفت: ایستگاههای سنجش آلودگی در شهرستانهای سمنان و گرمسار به صورت آنلاین رصد وضعیت هوا را به عهده دارند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: ایستگاه شاهرود متاسفانه علی رغم خرید ادوانت و تجهیزات مربوطه، با وجود مشکلات مالی، تخصیص بودجه لازم جهت راه اندازی و نصب دریافت نشده است.

,

تاکنون آلایندگی در استان به مقدار بسیار ناسالم نرسیده است

, تاکنون , آلایندگی در استان به مقدار بسیار ناسالم نرسیده است,

دامنگیر با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد فشار توسعه صنعتی روی شهرستان های گرمسار و سمنان بوده است، گفت: خوشبختانه با اندازه گیری ها و پایش های مکرر و کنترل موجود بر صنایع فعال، کیفیت مناسبی برای هوای استان رقم خورد و در مجموع روزهای ناسالم هوا بسیار محدود و کم (5 روز) در سال بوده است.

,

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، حد آلایندگی در سطح استان تاکنون به مقدار بسیار ناسالم نرسیده است.

,

قوانین کاهش آلودگی هوا اجرایی نمی شود

, قوانین کاهش آلودگی هوا اجرایی نمی شود,

وی با اشاره به قوانین کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: قوانین کاهش آلایندگی هوا در برنامه ششم توسعه بسیار مناسب و کافی تدوین شده است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این قوانین در موارد معدودی به علت وجود ملاحظات اجتماعی و اقتصادی فعلی تا کنون کمتر اجرایی شده است، گفت: امیدواریم با رهنمودهای صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری در خصوص حفظ محیط زیست، مشکلات موجود مرتفع شود.

,

دامنگیر، اجرای برنامه های آموزشی در مدارس استان، بازدید  اکیپ های سیار و ویژه در این هفته جهت پایش واحد های بالقوه آلاینده، برگزاری مسابقات نقاشی و علمی برای دانش اموزان، بازدید از مراکز معاینه فنی در سطح استان، برگزاری همایش پیاده روی، نشست تخصصی مخاطرات زیست محیطی با رویکرد نقش قانون هوای پاک، هماهنگی جهت حضور هیئت های ورزشی در مناطق تحت مدیریت، هماهنگی جهت بازدید دانش آموزان از آزمایشگاه های اداره کل و اطلاع رسانی از طریق چاپ بنر، پوستر در فضای مجازی و سطح شهر را از جمله برنامه های این اداره کل به مناسبت روز هوای پاک عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه