اخبار داغ

فقر آگاهی آسیب پذیری اجتماعی را افزایش می دهد

فقر آگاهی آسیب پذیری اجتماعی را افزایش می دهد
مشاور دبیر کل و مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: فقر آگاهی میزان آسیب پذیری جوانان در برابر آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، طرح توانمندسازی و تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم، با حضور مشاور دبیرکل و مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس،,

دکتر حمید صرامی،  مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در این کارگاه با بیان اینکه در عصر دگرگونی‌های فزاینده ما با سرعت تحولات و سرعت شتابان تغییرات در عرصه‌های اجتماعی،فرهنگی، ارزش‌ها و مباحث اقتصادی مواجه هستیم، اظهار کرد: این سرعت تغییرات ارمغان‌های منفی به دنبال دارد که یکی از آن‌ها رشد آسیب‌های اجتماعی است.

,

وی افزود: بشر در قرن بیست و یکم وارد دگرگونی‌های پیچیده‌ای شده است که اگر همه متخصصان و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت به این ویژگی‌ها توجه نکنند، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

,

صرامی با بیان اینکه در مطالعاتی که در جامعه جهانی صورت گرفته است حجم و دایره آسیب‌های اجتماعی افق وسیع‌تری را به خود می‌گیرد، ادامه داد: سه نظام اجتماعی خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط آموزشی و نهاد محله‌های شهری و روستایی که در تیررس این آسیب‌ها قرار گرفته‌ است.

,

وی آسیب‌های اجتماعی مثلث سه ضلعی شامل اعتیاد به مواد مخدر، مشروبات الکلی و مباحث سوء اخلاقی و روابط سوء جنسی دانست و گفت: دشمنان برای ترویج این سه آسیب جدی از ابزارهایی همچون  شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ای و بیش از ۱۰۰ شبکه پورنوگرافی قابل دسترس در سطح کشور استفاده می‌کنند.

,

صرامی افزود: در طرح توانمند سازی ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت و پتانسیل80 مربی آموزشی در مدارس جزیره کیش انتقال مفاهیم مهارتی پیشگیری از اعتیاد اقدام کنیم.

,

صرامی با بیان اینکه این کارگاه ها با هدف انتقال مهارت و آگاهی ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد با انتقال سبک فرزند پروری به پدران و مادران برگزار شده است، تاکید کرد: با توجه به حجم تهدیدهایی که نسبت به نوجوانان و جوانان کشور از طریق سیستم هوشمند و خلاق اعتیاد در کشور مواجه هستیم برای ایمن سازی دانش آموزان دوره متوسطه دوم برگزار می شود.

,

وی تحقق کاهش 25 درصدی اعتیاد در برنامه ششم توسعه را از دیگر اهداف این کارگاه عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم از گرایش افراد به سمت آسیب های اجتماعی چون مواد مخدر، مشروبات الکلی و روابط سو اخلاقی جلوگیری کنیم مصداق احیای نفس انسانها است.

,

صرامی تاکید کرد : احیای نفس اقدامی است که پیامبران گرانقدر نیز به دنبال آن بودند و امروز این مسئولیت نصیب ما شده تا در جهاد مقدس و مبارزه با مواد مخدر گام برداریم.

,

وی  با بیان اینکه در عصر شتابان تغییرات اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته ایم، افزود: باید با نگاهی تحول گرا، نوگرا و کیفیت گرا در حوزه تعلیم و تربیت حرکت کنیم .

,

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که فقر، آگاهی و آموزش های مهارت در جوانان و نوجوانان و میزان آسیب پذیری را در میان آنان افزایش می دهد بگونه ای که امروز با تغییر مصرف در حوزه دختران و افراد تحصیل کرده مواجه هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه