اخبار داغ

خطبای نماز جمعه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان:

رئیس جمهور پاسخگوی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد/ امروز پیروی از مقام معظم رهبری واجب الهی است

رئیس جمهور پاسخگوی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد/ امروز پیروی از مقام معظم رهبری واجب الهی است
امامان جمعه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با تاکید برمقاوت علیه اقدامات ضدانسانی اسرائیل و حامیانش، به نقش نیوری مقاومت حزب الله در منطقه اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، نماز جمعه این هفته (29 دی ماه) به امامت حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,


حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه خود با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر با نگاه های شیطانی خود به دنبال این هستند که بر ملت ها حکومت کنند، گفت: بر ملا کردن دروغ های آمریکا در زمینه حقوق بشر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا راه را برای نفوذ اسرائیل جهت تسلط بر کشور های اسلامی فراهم می کند، افزود: فعالیت های دشمنان در جنگ نرم و تبلیغات گسترده صهونیسم زمینه شکست خودشان را برنامه ریزی کرده است.

امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: ما تروریسمی بالاتر از اسرائیل نداریم که جنایت و ظلمش بر فلسطین بی نظیر است و استکبار به ناموس مسلمانان در کشور فلسطین تجاوز می کند و آنها را از سرزمین خود دور کردند.

وی با بیان اینکه حامی اصلی اسرائیل، آمریکای خون خوار است، تصریح کرد: دشمنان با چهره خصمانه و به طور علنی جنایت می کنند و به دنبال این هستند که داعش را حفظ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه پزشکی، سلول های بنیادین و دانش هسته ای پیشرفت های خوبی داشته است، اذعان کرد: تنها راه مقابله با دنیای غرب استقرار علمی در کشور است.

وی فعالیت های غیر انسانی عربستان سعودی را نمونه بارز خیانت به دنیای اسلام دانست و بیان داشت: دشمنان اسلام به صورت آشکار دست دوستی به اسرائیل جنایت کار می دهند.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه استکبار ستیزی و وحدت جمهوری اسلامی ایران الگویی برای دنیای اسلام است، گفت: در استان برخی از تریبون دار ها بی توجه هستند و با خیانت خود، با آبروی اسلام بازی می کنند.


اعتراض به امام برخلاف اعتقادات است/رئیس جمهور پاسخگوی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتراض به امام برخلاف اعتقادات است/رئیس جمهور پاسخگوی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد,

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی بااشاره به 29 دی سالروز غزه و نامه مقام معظم رهبری به مردم فلسطین گفت: ملت، مجاهدان و رهبران فلسطینی بعد از گذشت چهل سال حامی واقعی و راستین خود را به درستی شناختند و این نشان دهنده تحولات عظیم برای نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین است.

,

وی حکام عرب منطقه را عامل نفاق بیان کرد و افزود: حاکمان عرب به ویژه عربستان خط آمریکا را برای نابودی مقاومت و اینکه قدس پایتخت اسراییل شود دنبال می کنند و برای همگان بارز و آشکار است که حامی صادق مقاومت و ملت فلسطین جمهورس اسلامی ایران است.

,

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به سخن رئیس جمهوری مبنی بر انتقاد از امام زمان(عج)، اظهار کرد: پیامبر و امام از خطا و اشتباه معصوم هستند و باید همه از دستورات آنها بدون قید و شرط اطاعت محض کنند و این سخن رئیس جمهور با اعتقاد شیعه تناسب ندارد.

,

حجت الاسلام ابطحی تصریح کرد: در طول تاریخ کسانی که به پیامبر و امام اعتراض کردند، انسان های بدون اعتقادی بودند که عاقبشتان شوم و تباهی شد.

,

وی ابراز کرد: انسانی که در برابر امام اعتقاد راسخ دارد باید مطیع محض امر باشد و نه به سخنان و دستورات امام نداشته باشد.

,

امام جمعه ایرانشهر خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور باید پاسخگوی نارضایتی ها، فساد اطرافیانش، رکود اقتصادی باشد و پاسخگوی وعده های عمل نشده پنج سال دولت خود را باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: اعتراض به وضعیت اقتصادی و معیشتی حق و مطالبه مردم است و باید دولت دنبال راه حل برای مشکلات و معظلات جامعه باشد.

,

 

,

طرح سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور در سیستان اجرا شود/ مسئولین به جای زیر سوال بردن اعتقادات مردم پاسخگوی مطالبات آنان باشند

, طرح سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور در سیستان اجرا شود/ مسئولین به جای زیر سوال بردن اعتقادات مردم پاسخگوی مطالبات آنان باشند,

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر علی اکبر عنوان کرد: ضمن تشکر از خدمات شبکه بهداشت و درمان هامون اما نتواسته پاسخگوی مشکلات بهداشتی و درمانی شهر علی اکبر باشند، بارها مشکلاتی از قبیل مناسب نبودن فضای فعلی درمانگاه و نبودن داروخانه و نبود بهیار مرد برای تزریق آمپول و کمبود نیروی ماما برای شیفت ثابت و گلایه مردم از کمبود وسایل گرمایشی و سرمایشی درمانگاه بیان شده اما هنوز نگاه به درمانگاه شهر علی اکبر در سطح یک درمانگاه روستایی است و هر پزشک با همه توان و تجربه ای که داشته باشد با این شرایط نمی تواند پاسخ گوی نیاز های درمان مردم باشد و همه توانش را باید فدای این امر کند و از این برنامه های آموزشی و بهداشتی پیشگیری می ماند و این یک معضل بزرگتر است.

وی افزود: نماز جمعه نهاد مبارک رحمانی و انسان ساز است تغییراتی که در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور صورت گرفت و با حکم جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب شدند، زمینه ای مناسب برای توجه مجدد به اهمیت و جایگاه نماز جمعه در کشور است، نماز جمعه یک نهاد اسلامی اصیل و یک عبادت سیاسی و اجتماعی اسلامی است که بزرگترین اجتماع مسلمانان بعد از فریضه حج می باشد که هر هفته تکرار می شود و بصیرت افزایی و روشنگری می کند که این نعمت از برکات نظام اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبرراشاره کرد: بر اساس مستندات تاریخی نهاد نماز جمعه اولین نهادی است که رسول خدا (ص) هنگام تشکیل حکومت اسلامی آن را تاسیس کرد و هنگام ورود به مدینه و شکل گیری حکومت اسلامی اولین دستور عبادی وسیاسی را که مطرح کردند حکم نماز جمعه و اقامه آن بود.

حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نماز جمعه یک گرد همایی ساده که به نماز ختم می شود نیست، نماز جمعه یک قرارگاه است، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه ایمان و اخلاق، قرارگاه یک واژه جنگی و نظامی است چون در حال جنگ هستیم به ایمان مردم به اخلاق و اندیشه و عقاید مردم حمله می کنند، نماز جمعه آن قرارگاهی است که سعی می کند ایمان مردم را حفظ، توطئه دشمن را نقش برآب کند و فرمانده این قرارگاه شخص امام جمعه است که باید مشکلات دین و دنیای مردم را بیان کند و مسئولین عزیز نباید از این موضوع رنجیده شوند بلکه باید از این فرصت استفاده کنند، با مردم و بدنه جامعه ارتباط برقرار کنند، مشکلات مردم را بی واسطه بشنوند و پاسخگوباشند و اگر دلیل قانع کننده ای برای مشکلات مردم دارند بیان کنند.

وی تاکید کرد: امروز مشکل اصلی جامعه که باعث تشدید مشکلات و بروز خشم و ناراحتی افراد شده این است که بعضی مسئولین با مردم حرف نمی زنند روزه سکوت گرفته اند، جوابی برای مردم ندارند، نماز جمعه حکم پدافند غیرعامل برای مصون سازی کشور و آرامش جامعه است حتی اگر مشکلات به صورت صریح و شفاف گفته می شود و باعث ناراحتی بعضی شود اما به صلاح جامعه است و از تنش های غیر منطقی جلوگیری می کند، نمی توانیم دربرابر رنج و درد مردم بی تفاوت باشیم، نمی توانیم در برابر بیکاری و فقرمردم بی تفاوت باشیم، نمی توانیم در برابر سوء مدیریتها بی تفاوت باشیم، نمی توانیم در برابر داغدار شدن مردم در یک جاده بصورت مکرر بی تفاوت باشیم.

امام جمعه شهر علی اکبر خاطرنشان کرد: ایام عید نوروز نزدیک است مسئولین اداره راه تدبیر کنند اگر قرار است جاده کوه خواجه تعریض شود زودتر اقدام کنند تا مردم شیرینی آن را درایام ازدحام ترافیک نوروزی احساس کنند و دیگر شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم، ما دربرابرسلامت و جان مردم خود مسئولیم ، ما دربرابر مطالبات به حق مردم مسئولیم، مسئولین دربرابر وعده های خود مسئولند.

وی بیان کرد: همه خانواده ها دربرابر خطر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن که امروز ابزار آن در دست هر جوانی قرار دارد مسئول هستیم، امروز اگر فضای مجازی مدیریت شده نباشد خانواده ها را به مرز انحراف و فروپاشی شدن می کشاند وابستگی بیش از اندازه افراد به فضای مجازی و مختل شدن امورات زندگی باعث اعتیاد مجازی شده وسبک زندگی خانواده ها را تغییرداده و هتک حیثیت و در هم شکستن حریم ها و هنجارها امر طبیعی معرفی می شود و راحت ترین و دردسترس ترین فضای برای اغتشاش گران و مجرمان همین فضای مجازی است که با نقاب دوست و جملات زیبا سعی بر ایجاد نا امنی و جذب افراد که اطلاع دارند.

حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان ابراز کرد: مسئولین به جای زیر سوال بردن اعتقادات مردم و دین را فدای سیاست کردن پاسخگوی مطالبات مردم باشند عملکرد خود را برای مردم بیان کنند، شبکه های اجتماعی داخل را تقویت کنید این نمی شود که هر موقع که خواستید از این شبکه ها که سرور آن در اختیار بیگانگان است استفاده تبلیغاتی کنید بعد که متوجه شدید منفذ دشمن از این شبکه هاست مدتی ببندید باز همان سیاست غلط را ادامه بدهید باید به پیام رسان ها و تلاش دانشمندان خودمان اعتماد کنیم اگر می گوییم مرگ بر اسرائیل باید نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن را هم ببندیم مردم علاقه مند هستند با تقویت پیام رسانه ای داخلی تلگرام را ترک کنند، امروز مطالبات رهبری روی زمین مانده و عمل نشده و دلیل عمده مشکلات مردم کم توجهی به این رهنمودهاست اینها باید در نماز جمعه مطرح و تبیین شود وقتی راه کسی از دین و ولایت جدا شد فکر می کند با ساختن کشتی و قرآن طلا به این مردم و جامعه اسلامی خدمت کرده است و این ساده لوحی و خیانت محض است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

وظیفه تمام مسلمانان پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و غزه است

, وظیفه تمام مسلمانان پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و غزه است,

حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته جلگه چاه هاشم به نامگذاری 29 دی ماه به نام روز غزه اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه تمام مسلمانان حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

, حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته جلگه چاه هاشم به نامگذاری 29 دی ماه به نام روز غزه اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه تمام مسلمانان حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و غزه است.,

خطیب نماز جمعه جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه در جنگ 22 روزه غزه با رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند، اظهار کرد: مردم غزه علی رغم امکانات کم اما با مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیدند.

, خطیب نماز جمعه جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه در جنگ 22 روزه غزه با رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند، اظهار کرد: مردم غزه علی رغم امکانات کم اما با مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیدند.,

وی در ادامه به حادثه اخیر جان باختن کارکنان نفتکش ایرانی سانچی در آب های چین اشاره کرد و افزود: در این حادثهتعدادی از هموطنانمان در راه خدمت و انجام وظیفه به کشور جان خود را از دست دادند.

, وی در ادامه به حادثه اخیر جان باختن کارکنان نفتکش ایرانی سانچی در آب های چین اشاره کرد و افزود: در این حادثهتعدادی از هموطنانمان در راه خدمت و انجام وظیفه به کشور جان خود را از دست دادند.,

حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری در ادامه با اشاره به انتخاب حجت الاسلام علی اکبری به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، بیان کرد: امروز نزدیک به 900 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

, حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری در ادامه با اشاره به انتخاب حجت الاسلام علی اکبری به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، بیان کرد: امروز نزدیک به 900 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.,

امام جمعه جلگه چاه هاشم خاطرنشان کرد: حضور جوانان در نماز جمعه نعمت بزرگی است که باید از آنان تشکر کرد.

, امام جمعه جلگه چاه هاشم خاطرنشان کرد: حضور جوانان در نماز جمعه نعمت بزرگی است که باید از آنان تشکر کرد.,

 

,

استاندار به سیستان سفر کند/ افتتاح طرح پایلوت ۴۶ هزار هکتار با ابهاماتی همراه است

, استاندار به سیستان سفر کند/ افتتاح طرح پایلوت ۴۶ هزار هکتار با ابهاماتی همراه است,

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زابل عنوان کرد: به عنوان تکرار سخنی با استاندار استان سیستان و بلوچستان داریم، نماینده ارشد دولت در استان که بسیار فرد مُتدیّن، با اخلاق و مردمی هستند و ما به ایشان ارادت داریم و امیدها داریم با این تغییر و جابجای نماینده ارشد دولتی که شکل گرفت مردم امیدها در دلشان نقش بست و الان زمان آن است که ایشان سفری به سیستان داشته باشند و از نزدیک مطالبات مردم را بشنوند و رسیدگی کنند.

وی افزود: جلساتی با عُلما، ایثارگران، معتمدین و ریش سفیدان داشته باشند و از نزدیک به صورت میدانی طرح انتقال آب با لوله را پیگیر باشند.

حجت الاسلام اشرفیان خاطرنشان کرد: بارها عرض کرده ایم این طرحی که پول آن نقد است و به دستور مقام معظم انقلاب از صندوق توسعه برداشت شده و تقدیم دولت شده است، پول آن نقد و در حساب خوابیده و حال بماند که می توانستند این پول را در حسابهای بانکی خود منطقه بگذارند و در جاهای دیگر بردند این مسائل بماند.

امام جمعه زابل تاکید کرد: طرحی که قرار بود طرح پایلوت و آزمایشی آن اواخر سال ۹۴ افتتاح شود اما خبری از آن نشد و الان هم اگر در فضای مجازی بگردید به زحمت میتوانید در مورد طرح آزمایشی آن مطلبی پیدا شود و اخیراً یه افتتاحی در این مورد داشته اند که خود این کار مشکوک است.

وی ابراز کرد: بارها عرض کرده ایم و این بار هم با قدرت عرض می کنیم که اساتید دانشگاه و همه ما در مورد این طرح نگران هستیم و تا اینجا این طرح را مشکوک می دانیم.

امام جمعه زابل ادامه داد: طرح پایلوت اگر افتتاح شد چرا رسانه ای نشد، چرا ائمه جمعه، فرمانداران و مردم در یک جلسه باشکوه این جشن افتتاح طرح پایلوت که می توانست امید را در دلها ایجاد کند در این جلسه دعوت نشدند.

خطیب نماز جمعه زابل اضافه کرد: چه ریگی به کفش تان هست که اینگونه افتتاح میکنید ، نکند این اشکالاتی که اساتید در مورد این طرح وارد مرده اند درست است که شما حرفی برای گفتن ندارید.

وی اذعان کرد: از استاندار خواهشمندیم برادرانه و با کمال احترام دعوت می کنیم به زودی به سیستان تشریف بیاورند و این طرح ها را از نزدیک مشاهده کنند ، مرزها و بازارچه های را بازدید کنند، خواسته های مردم و مرزنشینان در مورد مرز که حق ایشان است را ببینند و بشنوند و ان شالله امیدها را در دلها زنده کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در دنیاست/ فضای مجازی به عرصه خودنمایی دشمنان تبدیل شده است

, آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در دنیاست/ فضای مجازی به عرصه خودنمایی دشمنان تبدیل شده است,

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزارن به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: انسان باید همیشه شکر نعمت را به جا بیاورد چرا که شکرگذاری یک وظیفه الهی است و برای رسیدن به تقوای الهی یکی از مهمترین مسائل شکر نعمت است.

,

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی واجب است برای خود تقوای الهی را کسب کنیم تا هم در این دنیا و هم در آن دنیا رستگار و سربلند باشیم.

,

حجت الاسلام دهقان با اشاره به 29 دی روز غزه، گفت: امروز در غزه شاهد جنایات و انسان کشی های بسیار زیادی هستیم که این جنایات دردناک توسط آمریکا و ررژیم صهیونیستی انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه به شدت توسط جهان اسلام محکوم است، افزود: تنها راه مقابله با اقدامات ضد بشری و ضد انسانی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه مقاومت اسلامی است.

,

امام جمعه شهرستان خاش ادامه داد: قتل عام انسان های بی گناه و بی دفاع غزه نشان دهنده استیصال رژیم جعلی صهیونیستی است که سکوت مجامع حقوق بشر در برابر این جنایات تاسف بار نشان از دروغ بودن ادعایشان و همدستی با رژیم صهیونیستی است.

,

وی با بیان اینکه پرونده اغتشاشات در کشور بسته شد، تاکید کرد: باید مطالبات به حق مردم نیز پیگیری و حل شود و مسئولان به این مشکلات رسیدگی کنند تا زمینه سوء استفاده دشمنان از بین برود.

,

حجت الاسلام دهقان با اشاره به حادثه دردناک کشتی سانچی، گفت: این حادثه بسیار تلخ بود و دشمنان نیز از این فرصت مانند قبل سوء استفاده کردند و دلایل غیرمنطقی و دروغینی برای این حادثه عنوان می کنند.

,

وی با اشاره به میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و بهورز، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) در حدیثی در خصوص شخصیت والای حضرت زینب(س) می فرمایند: " او کسی است  که مصائب در نزدش کوچک و ناچیز است" لذا این بانوی بزرگوار الگوی همه زنان و مردان عالم جهت دفاع از حق است.

,

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: حضرت زینب(س) نمونه بارز قهرمانی بودند که عبادت و ایمان را با عمل به وظائف اجتماعی در مقابل ظالمان آمیخت و همواره با سیرهٔ پاک خود الگوی زن مسلمان را طراحی کرد.

,

وی یادآور شد: روز ولادت حضرت زینب(س) را روز پرستار و بهورزی نامگذاری کردند زیرا همانگونه که  این بانوی بزرگوار در حادثه کربلا پرستاری خیلی از بانوان و حتی امام را به دوش داشتند، پرستاران ماهم نقش زینبی در پرستاری از بیماران را داشته باشند و آنها را مورد لطف قرار دهند.

,

حجت الاسلام دهقان با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا، گفت: آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و با نقض برجام مهر تاییدی بر همه این ادعا زد و ثابت کرد که هرگز قابل اعتماد نیست.

,

رئیس شورای فرهنگی شهرستان خاش با اشاره به 5 بهمن برگزاری نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، افزود: همواره انتخاب اصلح مهمترین وظیفه مردم در انتخابات است و لذا حضور مردم در صحنه های انتخابات اخیر قابل تقدیر است.

,

وی تصریح کرد: اگر مردم در میدان نباشند بدون شک کشور در خطر است و دشمنان با سنگ اندازی و تفرقه بین نظام و مردم می خواهند به اهداف پوم و پلید خود دست پیدا کنند اما مردم با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی هرگز اجازه تحقق این توطئه ها را نخواهند داد.

,

حجت الاسلام دهقان با اشاره به روز ورود امام رضا(ع) به شهر نیشابور، گفت: این شهر در عصر و زمان علی ابن موسی الرضا(ع) مهد علما، دانشمندان و فضلا بوده است.

,

 وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در توقفشان در نیشابور حدیث معروف سلسله الذهب را نقل کردند و راویان بسیار این حدیث را به نسل های بعد انتقال دادند.

,

 

,

جانفشانی 29 ملوان ایرانی در میدان های اقتصادی نوعی جهاد بود/ امروز پیروی از مقام معظم رهبری واجب الهی است

, جانفشانی 29 ملوان ایرانی در میدان های اقتصادی نوعی جهاد بود/ امروز پیروی از مقام معظم رهبری واجب الهی است,

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: بدن مطهر ۲۹ نفر از ملوانان کشتی ایرانی به اعماق دریا رفت و همه ملت در تجلیل و تعزیت این عزیزان شریک می باشند و امیدواریم با اولیای خدا محشور شوند.

,
وی با اشاره به برخی استدلال های دشمنانه افزود: برخی می گویند آن زمان هم از شاه باید اطلاعات می کردیم، امروز هم باید از ولایت فقیه اطاعت کرد در جواب به این شبهات قرآن زیبا فرموده است، وقتی زلیخا و یوسف به سمت در می دویدند، یوسف به سمت خدا می دوید و زلیخا پشت سر یوسف بخاطر هوای نفس می دوید.
وی بااشاره به پشت سر ولایت فقیه حرکت کردن عنوان کرد: این اطاعت یعنی عمل به فرمان خدا، رسول مکرم (ص) اسلام و امام زمان (عج) که فرمودند در زمان غیبت ما از فقیه عادل پیروی کنید.
امام جمعه چابهار مسئله ولایت فقیه را عظیم دانست و ادامه داد: امروز هم مسئله اول مسلمان موضوع آزاد سازی فلسطین است و بالاترین منکر اسرائیل می باشد که براساس اطاعت از ولی فقیه به سرانجام خواهد رسید.
,
,
,
وی با اشاره به ظلم های در دنیا ادامه داد: آلودگی فسانی عامل بدبختی های بشری می باشد که باعث تمایلات شهوانی، قدرت طلبی و دنیا طلبی ها می شود، یکی از شهدای تخریب هشت سال دفاع مقدس عقیده داشت قبل از اینکه از سیم خاردار ردی شوی باید از سیم خاردار دلت رد شده باشی.
امام جمعه چابهار عنوان کرد: محبت، دوستی، غیرت و شجاعت ارزش های انسانی محسوب می شود و انسانی که از خوی های حیوانی پاک باشد او سالم است.
حجت الاسلام موسوی به نقل از کلمات قصار ۳۸۱ نهج البلاغه تصریح کرد: ای انسانها تهی دستی و فقر نوعی بلا است اما بدتر از فقر بیماری های بدن می باشد برای مثال کسی که به بیماری سرطان مبتلا است می گوید ای کاش فقیر بودم ولی سلامتی در بدن داشتم، ولی از بیماری بدن بدتر بیماری قلبی مانند بخل، کینه و حسادت می باشد و عذاب آور تر است.
,
,
,
 
,
 
,
مسئولان با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فرصت مداخله را از دشمنان بگیرند/ مطالبات به حق مردم نباید فراموش شود
, مسئولان با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فرصت مداخله را از دشمنان بگیرند/ مطالبات به حق مردم نباید فراموش شود,

مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا به معنای بازداشتن و جلودارنده نفس از بدی ها و پلیدی هاست.

وی با بیان اینکه اسلام ثمره تقواست، تصریح کرد: همگان باید جهت رسیدن به تقوالی الهی و رستگاری، راه سعادت را در پیش بگیرند و از خداوند متعال اطاعت و و از گناه و لذت های دنیوی دوری کنند تا به سعادت و خوشبختی برسند.

مولوی شهنوازی با اشاره به 29 دی روز غزه، افزود: در حال حاضر حقوق  بشر در غزه به شدت ضایع می شود و مجامع مدعی حقوق بشر در مقابل جنایات تاسف بار و دردناک رژیم صهیونیستی در غزه سکوت و بی توجهی می کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا از اسرائیل حمایت می کند تا غزه را نبود کنند، گفت: آمریکا جهت تقویت ارتش جهنمی و غاصب رژیم صهیونیستی اسلحه و بودجه ارسال می کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به سه بهمن روز ولادت حضرت زینب(س) و پرستار و بهورز، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) همواره پرستار محرومین بود و لذا پرستاران در بیمارستان ها نیز باید ضمن الگو قرار دادن این بانوی بزرگ، هیچگاه از این شغل شریف خسته نشوند.

وی با اشاره به 5 بهمن برگزاری نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، ادامه داد: مملکت متعلق به یک جریان خاص نیست انقلاب برای همه است و همواره ملت ایران ثابت کردند که تا همیشه پای آرمان های نظام هستند و در هر انتخاباتی شرکت می کنند.

مولوی شهنوازی با بیان اینکه انتخابات مایه عزت هر جامعه ای است، یادآور شد: دشمنان داخلی و خارجی در تمامی انتخابات به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم هستند اما ملت با بصیرت و بیدار ایران اسلامی با حضور گسترده در پای صندوق های رای، چشم دشمنان را کور و توطئه های آنها را خنثی کردند.

وی با اشاره تمام شدن اغتشاشات در کشور، گفت: دشمنان اسلام همواره اعتقادات مردم را هدف قرار می دهند و از هر راهی می خواهند به اهداف شوم و ننگین خود دست پیدا کنند اما به فرموده رهبر انقلاب همیشه سرشان به سنگ می خورد.

مولوی شهنوازی با بیان اینکه مردم با بصیرت ایران اسلامی همیشه زمان شناس و موقعیت شناس هستند، تصریح کرد: هر کجای که انقلاب و نظام نیاز به کمک داشته است ملت در صحنه حضور پیدا کرده اند و حالا نوبت مسئولین است تا مشکلات و مطالبات مهم مردم را پیگیری و حل کنند.

وی با اشاره به حادثه دردناک کشتی سانچی، افزود: این حادثه بسیار غم انگیز بود و جا دارد از این تریبون حادثه کشتی سانچی را به خانواده های این دریادلان تسلیت عرض کنم و از مسئولین می خواهیم هرچه زودتر دلیل اصلی این حادثه را مشخص کنند تا از شایعه پراکنی دشمنان جلوگیری شود.

مولوی شهنوازی با اشاره به دیدار شرکت کنندگان کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با مقام معظم رهبری، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی چند نکته اساسی را در مورد مسائل جهان اسلام بیان فرمودند:"اولاً انتظار میرود دنیای اسلام در مسائل اساسی و حیاتی با صدای بلند نظر و موضع خود را بیان کنند".

,

مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا به معنای بازداشتن و جلودارنده نفس از بدی ها و پلیدی هاست.

,

وی با بیان اینکه اسلام ثمره تقواست، تصریح کرد: همگان باید جهت رسیدن به تقوالی الهی و رستگاری، راه سعادت را در پیش بگیرند و از خداوند متعال اطاعت و و از گناه و لذت های دنیوی دوری کنند تا به سعادت و خوشبختی برسند.

,

مولوی شهنوازی با اشاره به 29 دی روز غزه، افزود: در حال حاضر حقوق  بشر در غزه به شدت ضایع می شود و مجامع مدعی حقوق بشر در مقابل جنایات تاسف بار و دردناک رژیم صهیونیستی در غزه سکوت و بی توجهی می کنند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا از اسرائیل حمایت می کند تا غزه را نبود کنند، گفت: آمریکا جهت تقویت ارتش جهنمی و غاصب رژیم صهیونیستی اسلحه و بودجه ارسال می کند.

,

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به سه بهمن روز ولادت حضرت زینب(س) و پرستار و بهورز، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) همواره پرستار محرومین بود و لذا پرستاران در بیمارستان ها نیز باید ضمن الگو قرار دادن این بانوی بزرگ، هیچگاه از این شغل شریف خسته نشوند.

,

وی با اشاره به 5 بهمن برگزاری نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، ادامه داد: مملکت متعلق به یک جریان خاص نیست انقلاب برای همه است و همواره ملت ایران ثابت کردند که تا همیشه پای آرمان های نظام هستند و در هر انتخاباتی شرکت می کنند.

,

مولوی شهنوازی با بیان اینکه انتخابات مایه عزت هر جامعه ای است، یادآور شد: دشمنان داخلی و خارجی در تمامی انتخابات به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم هستند اما ملت با بصیرت و بیدار ایران اسلامی با حضور گسترده در پای صندوق های رای، چشم دشمنان را کور و توطئه های آنها را خنثی کردند.

,

وی با اشاره تمام شدن اغتشاشات در کشور، گفت: دشمنان اسلام همواره اعتقادات مردم را هدف قرار می دهند و از هر راهی می خواهند به اهداف شوم و ننگین خود دست پیدا کنند اما به فرموده رهبر انقلاب همیشه سرشان به سنگ می خورد.

,

مولوی شهنوازی با بیان اینکه مردم با بصیرت ایران اسلامی همیشه زمان شناس و موقعیت شناس هستند، تصریح کرد: هر کجای که انقلاب و نظام نیاز به کمک داشته است ملت در صحنه حضور پیدا کرده اند و حالا نوبت مسئولین است تا مشکلات و مطالبات مهم مردم را پیگیری و حل کنند.

,

وی با اشاره به حادثه دردناک کشتی سانچی، افزود: این حادثه بسیار غم انگیز بود و جا دارد از این تریبون حادثه کشتی سانچی را به خانواده های این دریادلان تسلیت عرض کنم و از مسئولین می خواهیم هرچه زودتر دلیل اصلی این حادثه را مشخص کنند تا از شایعه پراکنی دشمنان جلوگیری شود.

,

مولوی شهنوازی با اشاره به دیدار شرکت کنندگان کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با مقام معظم رهبری، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی چند نکته اساسی را در مورد مسائل جهان اسلام بیان فرمودند:"اولاً انتظار میرود دنیای اسلام در مسائل اساسی و حیاتی با صدای بلند نظر و موضع خود را بیان کنند".

,

 

,

جنگ 22 روزه موجب درهم شکستن رویای شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شد

, جنگ 22 روزه موجب درهم شکستن رویای شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شد,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دلگان با اشاره به اینکه 29 دی ماه در تقویم کشورمان به نام روز غزه نامگذاری شده است، گفت: جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و منطقه بود.

, حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دلگان با اشاره به اینکه 29 دی ماه در تقویم کشورمان به نام روز غزه نامگذاری شده است، گفت: جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و منطقه بود.,

وی با تاکید بر اینکه جنگ 22 روزه و دفاع جانانه نیروهای مقاومت فلسطین موجب شد تا رویای شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی درهم شکسته شود، تصریح کرد: این جنگ که محور عملیاتش در غزه بود، نبرد نابرابری بود که در 27 دسامبر 2008 آغاز و در 17 ژانویه 2009 با مقاومت ستودنی نیروهای فلسطینی به پایان رسید.

, وی با تاکید بر اینکه جنگ 22 روزه و دفاع جانانه نیروهای مقاومت فلسطین موجب شد تا رویای شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی درهم شکسته شود، تصریح کرد: این جنگ که محور عملیاتش در غزه بود، نبرد نابرابری بود که در 27 دسامبر 2008 آغاز و در 17 ژانویه 2009 با مقاومت ستودنی نیروهای فلسطینی به پایان رسید.,

خطیب نماز جمعه دلگان ادامه داد: در این جنگ بیش از هفت هزار نفر از فلسطینیان زخمی و به شهادت رسیدند.

, خطیب نماز جمعه دلگان ادامه داد: در این جنگ بیش از هفت هزار نفر از فلسطینیان زخمی و به شهادت رسیدند.,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری اضافه کرد: به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان 29 دی ماه با نام روز غزه نامگذاری شده است.

, حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری اضافه کرد: به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان 29 دی ماه با نام روز غزه نامگذاری شده است.,

وی با بیان اینکه این بیانگر این است که تا فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم بی دفاع فلسطین و غزه به گوش جهانیان برسد، افزود: روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم این سرزمین به گوش جهانیان برسد.

, وی با بیان اینکه این بیانگر این است که تا فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم بی دفاع فلسطین و غزه به گوش جهانیان برسد، افزود: روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم این سرزمین به گوش جهانیان برسد.,

خطیب نماز جمعه دلگان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و غزه ظلم می کند، خاطرنشان کرد: رژیم صهویستی با حمایت قدرت های استکباری این جنایت ها را در این منطقه انجام می دهد.

, خطیب نماز جمعه دلگان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و غزه ظلم می کند، خاطرنشان کرد: رژیم صهویستی با حمایت قدرت های استکباری این جنایت ها را در این منطقه انجام می دهد.,

 

,

مقاومت، تنها راه در مقابل اسرائیل است/ به سبک زندگی پیامبران و معصومین حرکت کنیم

, مقاومت، تنها راه در مقابل اسرائیل است/ به سبک زندگی پیامبران و معصومین حرکت کنیم,

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: جامعه امروز ما چه جهان اسلام و چه کشور ما دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین مشکل خشکسالی است پس نیاز به یک برنامه ریزی و هدف برای بیرون آمدن از این بحران‌ها است.
وی با بیان اینکه احکام شاید براساس مصلحت‌های جامعه تغییرکند گفت: سنت هیچگاه تغییر نمی‌کند خداوند متعال این دنیا را بر اساس سنت‌هایی امتحان می‌کند و هیچ کسی نمی‌تواند این سنت‌ها را تغییر دهد از زمان حضرت آدم تا به امروز همه مورد امتحان الهی قرار گرفته اند.
حمیدی افزود: یکی دیگر از سنت‌های خداوند ایمان و تقوا به پروردگار است زمانی که ایمان قوی  باشد و عمل صالح داشته باشند آن وقت است که ما برکات زمین و آسمان را بر آنها نازل خواهیم کرد امروزه شاید در کشورهای غربی نزولات آسمانی و نعمت‌های فراوانتر نسبت به کشورهای اسلامی باشد اما آرامش نیست نعمت زمانی لذت بخش است که همراه با آرامش روحی و روانی است.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: رفتار کل جامعه باید با تقوا و با ایمان باشد تا نعمت های الهی سرازیر شود اما اگر تقوا و ایمان نباشد چه بسا که بلا هم به سر ما بیایید اگر تقوا کمرنگ شود به اعتقاد پشت کردیم و پروردگار خویش را فراموش کردیم باید منتظر کم شدن نعمت‌ها و بیشتر شدن بلاها باشیم.
حمیدی افزود: بدانید برادران و خواهران روزی در کشور ما بیشترین نزولات در این استان بود سیستان عزیز ما روزی انبار قله ایران بود سنت‌ها که همان سنت‌هاست خدا هم که همان  خداست پس این رفتار ما انسان‌ها تغییر کرده متاسفانه صلح و صفا از زندگی‌ها رفته بیایید برگردیم به زندگی سنتی ایرانی خودمان و نصیحت‌های رهبر عزیزمان را گوش کنیم که بارها فرمودند به سبک زندگی پیامبران و معصومین حرکت کنیم.
حمیدی افزود: هفته گذشته خبر حادثه دردناک غرق شدن کشتی سانچی را شنیدیم که امیدواریم خداوند صبر به خانواده‌های داغ دار بدهد و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاق ها نباشیم.
وی گفت: امروز روزی است که رژیم منفور صهیونیستی با تمام قدرت به مردم مظلوم فلسطین حمله کردند اما مردم مسلمان غزه 22 روز دفاع جانانه را انجام داد و نهایتا بعد در چنین روزی رژیم صهیونیستی ناچار به عقب نشینی شد در واقع این حادثه یک بار دیگر پست بودن رژیم غاصب اسرائیل را به تمام دنیا نشان داد.
حمیدی گفت: همه دنیا دیدند که این دولت نامشروع از زمین و هوا و دریا به مردم مظلوم چگونه حمله می‌کرد البته این موضوع چیز جدیدی نیست و نکته دوم سکوت معنا دار دولت‌های غربی و همچنین مجامع بین‌المللی و سازمان ملل است کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند و نکته سوم که جامعه اسلامی به این موضوع خیلی تاکید دارد فقط مسئله مقاومت است.
امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: در برابر اشغال و تهاجم شهرک سازی رژیم صهیونیستی تنها راه همین مسئله مقاومت است و آن هم با روحیه شهادت طلبانه امکان پذیر است و نکته آخر همراهی و پشتیبانی آمریکا از اسرائیل است همراهی همه جانبه چه از نظر سلاح و چه از نظر مشورت دادن به ظالم که خوشبختانه با کمک خداوند متعال دوباره تمام دنیا دیدند که نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی و دولت خبیث آمریکا شکست خورد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

فتنه 96 حمله به مقدسات بود/صف اغتشاشگران باید از مردم جدا شود

, فتنه 96 حمله به مقدسات بود/صف اغتشاشگران باید از مردم جدا شود,

نماز جمعه این هفته شهرستان هیرمند به امامت حجت الاسلام ابراهیم گزمه در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.

,

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های این هفته از نماز جمعه شهرستان هیرمند گفت: انسان باید رابطه خود با خدا را تقویت و نزدیکتر از قبل کند، راه ارتباط با خدا راه خروج از سختی ها و مشکلات زندگی است.

وی افزود: امروز عده ای می گویند با بیگانگان اگر ارتباط برقرار نکنیم تحریم می شویم و در نهایت گرسنه خواهیم ماند اما این سخن طبق آیات قرآنی اشتباه است.

امام جمعه هیرمند گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند اگر انسان بر روی زمین تقوا پیشه کند، از آسمان و زمین برکات خود را برای او نازل می کنم.

حجت الاسلام گزمه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: حمله به دفاتر ائمه جمعه و سوزاندن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران حمله به مقدسات بود.

وی ادامه داد: عده ای در مملکت منتظر هستند که اربابان آنها ، دستور بدهند و بستری آماده شوند تا به اعتقادات مردم مومن و انقلابی حمله کنند.

امام جمعه هیرمند گفت: در این فتنه جدید با اصول اسلامی شروع کردند اما در فتنه 88 در آخر فتنه پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند.

حجت الاسلام گزمه ابراز داشت: دشمنان بر این باور بودند که در 22 بهمن امسال به جای جشن انقلاب جشن براندازی را برپا کنند اما به برکت خون شهدا و نفس پاک خوبان بلافاصله این موضوع برای مردم روشن شد.

وی با بیان اینکه هدف داعش در اصل ایران اسلامی بوده است گفت: امروز افرادی با تقکر داعش در کشور کم نیستند کسانی که زخم خورده انقلاب هستند و اگر فرصتی پیدا کنند زهر خود را در کشور خواهند ریخت.

امام جمعه هیرمند بیان داشت: در استان سیستان و بلوچستان نیز از این افراد وجود دارد که به برکت نیروهای نظامی و انتظامی فرصت عرض اندام ندارند.

وی ادامه داد: باید صف اغتشاشگران از مردم جدا شود، زیرا مملکت و نظام از آن مردم است، این مردم بودند که آمدند فتنه را جمع کردند.

حجت الاسلام گزمه گفت: عده ای امروز حرفهایی می زنند که به جای وحدت و همدلی دنبال تفرقه هستند.

وی ادامه داد: اروپا و آمریکا بدون همدیگر حتی نان هم نمی خورند در این فتنه هم مشاهده شد که آمریکا در راس بود و کشورهای اروپایی نیز از این موضوع دفاع کردند این نشان می دهد که آنها یکی هستند و در مواقع اضطراری به کمک هم خواهند آمد.

 
,

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های این هفته از نماز جمعه شهرستان هیرمند گفت: انسان باید رابطه خود با خدا را تقویت و نزدیکتر از قبل کند، راه ارتباط با خدا راه خروج از سختی ها و مشکلات زندگی است.

,

وی افزود: امروز عده ای می گویند با بیگانگان اگر ارتباط برقرار نکنیم تحریم می شویم و در نهایت گرسنه خواهیم ماند اما این سخن طبق آیات قرآنی اشتباه است.

,

امام جمعه هیرمند گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند اگر انسان بر روی زمین تقوا پیشه کند، از آسمان و زمین برکات خود را برای او نازل می کنم.

,

حجت الاسلام گزمه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: حمله به دفاتر ائمه جمعه و سوزاندن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران حمله به مقدسات بود.

,

وی ادامه داد: عده ای در مملکت منتظر هستند که اربابان آنها ، دستور بدهند و بستری آماده شوند تا به اعتقادات مردم مومن و انقلابی حمله کنند.

,

امام جمعه هیرمند گفت: در این فتنه جدید با اصول اسلامی شروع کردند اما در فتنه 88 در آخر فتنه پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند.

,

حجت الاسلام گزمه ابراز داشت: دشمنان بر این باور بودند که در 22 بهمن امسال به جای جشن انقلاب جشن براندازی را برپا کنند اما به برکت خون شهدا و نفس پاک خوبان بلافاصله این موضوع برای مردم روشن شد.

,

وی با بیان اینکه هدف داعش در اصل ایران اسلامی بوده است گفت: امروز افرادی با تقکر داعش در کشور کم نیستند کسانی که زخم خورده انقلاب هستند و اگر فرصتی پیدا کنند زهر خود را در کشور خواهند ریخت.

,

امام جمعه هیرمند بیان داشت: در استان سیستان و بلوچستان نیز از این افراد وجود دارد که به برکت نیروهای نظامی و انتظامی فرصت عرض اندام ندارند.

,

وی ادامه داد: باید صف اغتشاشگران از مردم جدا شود، زیرا مملکت و نظام از آن مردم است، این مردم بودند که آمدند فتنه را جمع کردند.

,

حجت الاسلام گزمه گفت: عده ای امروز حرفهایی می زنند که به جای وحدت و همدلی دنبال تفرقه هستند.

,

وی ادامه داد: اروپا و آمریکا بدون همدیگر حتی نان هم نمی خورند در این فتنه هم مشاهده شد که آمریکا در راس بود و کشورهای اروپایی نیز از این موضوع دفاع کردند این نشان می دهد که آنها یکی هستند و در مواقع اضطراری به کمک هم خواهند آمد.

,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه