اخبار داغ

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

تجربه تبریز در عاری بودن از کودکان کار و متکدی در تهران به کار گرفته شود

تجربه تبریز در عاری بودن از کودکان کار و متکدی در تهران به کار گرفته شود
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها در خصوص رعایت حقوق کودکان دارد و در خیابان های این استان کودک متکدی و کودک کار دیده نمی شود و باید تجربیات تبریز در تهران به کار گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناخبر،  نشست برنامه‌های کنوانسیون حقوق کودک صبح امروز  با حضور معاون وزیر دادگستری در تبریز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناخبر,
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در این نشست با بیان این‌که 23 میلیون نفر از جمعیت کشور را کودکان (افراد زیر 18 سال) تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: یکی از رویکردهایی که در مسیر احقاق حق کودکان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد حرکت در مسیر حق مدارانه به جای نگاه دلسوزانه است.
,
 
,
محمود عباسی با بیان اینکه بر اساس این کنوانسیون، مجموعه ای از ارزش‌ها و حقوقی مطرح می‌شود، افزود: بهترین ساز و کار برای پرداختن به این کنوانسیون، انتخاب مرجع ملی به عنوان مجری آن است.
,
 
,
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: برای ایجاد مراجع استانی هم باید اقداماتی صورت گیرد که دفا‌تر بانوان و خانواده استانداری‌ها بهترین گزینه به عنوان مرجع این کنوانسیون است.
,
 
,
وی با بیان اینکه این مرجع، سند ملی حقوق کودک را در سال 94 تصویب کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند، وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه حقوق کودک تدوین و در افق 1400 برنامه ارائه شده است.
,
 
,
عباسی گفت: کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران یک قانون مصوب مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده و جزو اسناد بالادستی و قوانین حقوقی است.
,
 
,
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها در خصوص رعایت حقوق کودکان دارد و در خیابان های این استان کودک متکدی و کودک کار دیده نمی شود.
,
 
,
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه باید تجربیات تبریز در تهران به کار گرفته شود گفت: سامان‌دهی کودکان به معنی برنامه عمیق دراز مدت است تا این کودک بعد از مدتی دوباره به خیابان بازنگردد.
,
 
,
وی ادامه داد: انسداد تحصیلی در ایران شایسته نیست و باید آموزش کودکان و افراد بازمانده از تحصیل مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.
,
 
,
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین از برگزاری اولین جشنواره حقوق کودک با عنوان «سلام» در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب پایان نامه، فیلم، گزارش و مقاله برگزار خواهد شد و برای انگیزه دهی دستگاه‌های متولی و میدان دادن به سازمان‌های مردم نهاد است.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک باید برش‌های استانی مطرح شود تا وظایف استان‌ها مشخص شود.
,
 
,
رحیم شهرتی فر افزود: منشور حقوق بشر و حقوق کودک که تدوین و ابلاغ شده است، در راستای عمل به وظیفه اسلامی هم محسوب می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۶۳۰ سازمان مردم نهاد در استان فعال است، ادامه داد: به دنبال تدوین سند حقوق شهروندی برای دانش آموزان هستیم، ضمن اینکه باید ساز و کار لازم برای عمل به حقوق شهروندی به صورت شفاف مشخص و اعلام شود تا امکانات و اعتبارات لازم بر اساس آن توزیع شود.
,
 
,
شهرتی فر با اشاره به رسیدگی به کودکان کار در استان گفت: متاسفانه در زمینه کودکان کار باندهای خطرناکی تشکیل شده که کودکان را از شهرهای دیگر اغفال کرده و به تبریز می‌آورند.
,
 
,
وی اظهار کرد: بسیاری از کودکان کار که جمع آوری می‌شوند، ساکن مستمر در استان نیستند و به صورت وارداتی در استان حضور دارند.
,
 
,
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: کودکان کار موجود در سطح شهر تبریز غیر بومی هستند که توسط افراد مجرم سازمان‌دهی می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه