اخبار داغ

آیت‌الله استادی:

هدف نماز باران برگشت به سمت خداوند است/کم فروشی در بسیاری از ابعاد زندگی جریان دارد

هدف نماز باران برگشت به سمت خداوند است/کم فروشی در بسیاری از ابعاد زندگی جریان دارد
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هدف نماز باران برگشت به سمت خداوند است، گفت: کم فروشی در بسیاری از ابعاد زندگی جریان دارد، کم فروشی تنها به خرید و فروش خلاصه نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز پیش از مراسم اقامه نماز باران که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان باید از خداوند بخواهد گناهانی که موجب حبس دعا می شود را بیامرزد، اظهار داشت: در هر جامعه ای که گناه شیوع پیدا کند خداوند برکات را هم از آن جامعه سلب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ادامه داد: برخی  عوامل موجب خشکسالی می‌شود، از جمله این عوامل می‌توان به قضاوت‌های ناعادلانه، شهادت‌های دروغ، عدم پرداخت زکات، عدم دادن قرض و ظلم کردن به یتیم اشاره کرد.

,

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان اینکه گناه نکردن نوعی شکر نعمات خداوند است، گفت: کم فروشی در بسیاری از ابعاد زندگی جریان دارد، کم فروشی تنها به خرید و فروش خلاصه نمی‌شود، به عنوان مثال اگر یک سخنران بدون مطالعه برای مردم سخنرانی کند، کم فروشی کرده است.

,

وی عنوان داشت:در روایات ذکر شده است که ترک امر به معروف و نهی از منکر از عوامل منبع بارش رحمت الهی می باشد.

,

استادی با اشاره به هدف نماز باران، بیان داشت: زمانی که اعمال بد در یک جامعه ظهور کند، خداوند بندگانش را امتحان می‌کند، هدف از نماز باران، برگشتن به سمت خداوند است.

,

وی اضافه کرد:نماز باران برای خود انسان نفع دارد و اگر هم استجابت ظاهری نداشته باشد نباید از رحمت الهی ناامید شد.

,

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مقدمات نماز باران، خاطرنشان کرد: سه روز روزه گرفتن، رفتن به بیابان و اقامه نماز باران زیر آسمان از مقدمات نماز می باشد اما این مقدمات الزامی نیست.

,

وی در ادامه تاکید کرد: نماز باران هم به صورت جماعت و هم به صورت فرادا خوانده می‌شود، زمانی برای این نماز تعیین نشده و در هر روزی از هفته می‌توان نماز باران را خواند، گرچه که اولویت اقامه نماز باران در روزهای دوشنبه و پس از آن در روز جمعه است.

,

نماز باران به امامت آیت‌الله سید محسن خرازی پیش از ظهر امروز در مصلی قدس با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه