اخبار داغ

آیت‌الله امامی‌کاشانی در نماز جمعه تهران:

باید هدف‌ ما حل مشکلات مردم باشد/ مراقب باشیم دشمنان روی موج بیکاران و محتاجان سوار نشوند

باید هدف‌ ما حل مشکلات مردم باشد/ مراقب باشیم دشمنان روی موج بیکاران و محتاجان سوار نشوند
خطیب نماز جمعه تهران گفت: هدف‌ ما باید حل مشکلات مردم باشد و بدانیم اگر به مشکلات محتاجان نرسیم ممکن است دشمنان برای رسیدن به اهداف خود بر دوش گرفتاران سوار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران، اظهار داشت: در ابتدا به خانواده‌های عزیزانی که در کشتی نفتکش بودند و به مقام رفیع شهادت رسیدند، تسلیت می‌گویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: همه می‌دانیم که امیرالمومنین کتاب و عهدنامه‌ای برای مالک اشتر که استاندارش در مصر بود، فرستاد. این نامه گسترده و وسیع است و من تنها به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنم.

,

امامی‌کاشانی ادامه داد: امیرالمومنین در این نامه در خصوص قضات، نظامیان، افسران، صنعتگران و قشرهای مختلف مردم دستوراتی را به مالک اشتر داده بود و می‌فرماید: مالک خدا را در نظر بگیر نسبت به آنانی که زندگی‌شان ضعیف است و در معیشت با مشکل روبرو هستند و راهی برای بهبود معاش ندارند. مساکین، محتاجین و مریضان افرادی هستند که خیلی آبرومندند و احتیاج خود را ابراز نمی‌کنند و همچنین افرادی هستند که این موضوع را ابراز می‌کنند. تو باید به همه آنها برسی و توجه کنی.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امیرالمومنین در این عبارات خطاب به مالک می‌فرماید: به آنها توجه کن و از بیت‌المال و موارد دیگر وضع آنها را مرتب و حقوق‌شان را رعایت کن و زندگی خوب، صندلی، مقام تو را نگیرد و سرمست دنیا نشوی که از بینوایان دور خواهی شد.

,

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین همچنین تاکید کردند کشور اسلامی باید حدود و حقوقش مصون باشد زیرا اگر حقوق محتاجین را رعایت نکنید چه بسا دشمنان مانند معاویه روی دوش گرفتاران و آه و ناله آنها و روی موج بیکاران و محتاجان سوار شوند. این نکته مهمی است لذا باید با مشکلات درست برخورد کرد.

,

امامی‌کاشانی تاکید کرد: پیامبر اسلام و امیرالمومنین همواره به دنبال رفع مشکلات مردم بودند. حال فرض کنید الان که در فلان استان ما یک کارخانه تعطیل می‌شود اگر پیامبر و امیرالمومنین بودند می‌رفتند و می‌دیدند چرا تعطیل شده است و چه مشکلی داشته. پس باید به مشکلات کارخانه‌ها برسیم. راه بسته نیست و با وجود مردم و جوانان همه مشکلات قابل حل است.

,

وی اظهار داشت: هدف همه دشمنان این است که اسلام از بین برود لذا باید شجاعت، قدرت، وحدت کلمه و دلسوزی در جهان اسلام باشد. اکنون ایران و اسلام در دنیا غریب‌اند و از یک طرف صهیونیست‌ها می‌خواهند ریشه آن را بکنند از طرف دیگر آمریکا از آنها حمایت می‌کند و از سوی دیگر آل سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می‌کند.

,

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: باید هدف‌مان رفع مشکلات مردم باشد تا کارخانه‌ها تعطیل نشود و  افراد بیکار نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه