اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

بیکاری، گرانی و اختلاس زخم جامعه امروز است/ عفاف و حجاب زینبی کمرنگ شد

بیکاری، گرانی و اختلاس زخم جامعه امروز است/ عفاف و حجاب زینبی کمرنگ شد
نماز جمعه امروز 29 دی ماه با حضور مردم ولایتمدار و مسئولین در سراسر شهرستان‌های استان مازندران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: محیط، وراثت و تربیت در جهت زندگی انسان کامل باشد انسان به کمال واقعی خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه این سه مثلث در زندگی حضرت زینب(س) وجود دارد، افزود: بزرگان و نویسندگان دنیای اسلام به اسم این بانوی بزرگوار می‌رسند زانوی ادب می‌زنند و این بانو در صفت و کمالات حضرت زینب(س) بی‌نظیر است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگوی جامعه اسلام است، تصریح کرد: معرفت و اطاعت نسبت به خدا، دشمن شناسی ، ایستادن در مقابل دشمن و آماده شدن برای آخرت را از جمله ویژگی یک انسان عاقل و حضرت زینب(س) دانست.

این مسؤول خاطرنشان کرد: درسی که ما از دو بانو حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) می‌گیریم عفاف و حجاب است و یادگاری این دو بانو کمرنگ شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تمام ناجوانمردی‌های عالم به سن ۴۰ سالگی رسیده است، افزود: انقلاب نعمت بزرگی برای کشور بوده اما بعضی‌ها قدردان این نظام و انقلاب نیستند.

قاسمی خاطرنشان کرد: خیابان و کوچه‌هایما هنوز به اسم شهدا است و فرزندان شهدا نفس می‌کشند و در گوشه و کنار شعار‌های ناپسند و نابخردانه داده می‌شود و این وظیفه ما را سنگین می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه نسل امروز مشکل معرفتی و شناخت دارد، افزود: نسل امروز مشکل شناختی به نظام ستم شاهی و عدم شناخت به این انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه ما انقلاب را به آسانی به‌دست نیاوردیم، بیان کرد: نسل جوان ما نمی‌داند و مقصر رسانه‌ ملی و فضای مجازی است و باید در این زمینه تبیین کنیم.

قاسمی با عنوان اینکه در حادثه اخیر برخی معترضین برای مشکلات اقتصادی به کف خیابان آمدند، گفت: مردم برای اعتراض به گرانی و بیکاری به خیابان آمدند و ما هم با آنها هم‌زبان هستیم و مرگ بر گرانی، مرگ بر اختلاس سر می‌دهیم و ما با مردمی هستیم که برای رفع مشکلات خود با زبان گویا بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با بصیرت و باهوش هستند، افزود: فتنه ۸۸ توسط مردم با بصیرت و هوشیار از بین رفت.

این مسؤول با بیان اینکه در این چند سال فتنه‌های زیادی اتفاق افتاد، تأکید کرد: تفاوت دو فتنه قبل با این فتنه اخیر تعدی و فحاشی به اصل نظام و خیمه بود.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بیکاری، گرانی و اختلاس زخم جامعه امروز است، بیان کرد: مسؤولان نظام حواسشان جمع باشد دشمنان بنا دارند عمود و خیمه نظام و انقلاب را تضعیف کنند.

وی یادآور شد: قریب به 40 سال دشمنان برای انقلاب اسلامی نقشه کشیدند اما مردم با صلابت زیر خیمه ولایت ایستاده‌اند.

قاسمی با تأکید بر اینکه آنهایی که به خیابان آمدند و خواسته برگشت شاه را دارند، آب در هاون کوبیدن است، گفت: مردم با بصیرت با مشت گره کرده به خیابان آمدند و از اصل نظام حمایت کردند.

وی عنوان کرد: دشمن این بار اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد بلکه اصل نظام را هدف قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

پیشرفت انقلاب اسلامی در سایه خودباوری بوده است/ انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت علمی و اجتماعی روحانیت

, پیشرفت انقلاب اسلامی در سایه خودباوری بوده است/ انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت علمی و اجتماعی روحانیت,

حجت‌الاسلام مختار نظری در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا خیال اینکه کسی نیستیم و نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم را یکی از گرفتاری‌های ملت ایران پیش از انقلاب اسلامی در این سرزمین برشمرد.

وی افزود: خیال برتر بودن دیگران را در ذهن مردم ایران جا انداخته بودند تا خودمان را با مردم کشورهای آمریکایی و اروپایی مقایسه نکنیم تا جایی که واقعاً به توانمندی خود ایمان نداشتیم و تصور می‌کردیم کاری از دست ما ساخته نیست درحالی که این توانمندی در ما وجود داشت و با القایی که صورت گرفته بود عدم توانمندی، تبدیل به یک فرهنگ شده بود.

امام جمعه موقت نکا با بیان دلایل چرایی خودکمتربینی مردم ایران، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آن این بوده که تمام کارهای کشورهای متمدن دنیا را از روی قواعد علمی می‌دیدیم که باید در مقابل قوانین علمی سر فرود می‌آوردیم.

این مسئول اضافه کرد: درحالی که براساس فرمایش قرآن کریم بسیاری از مسائلی که آن‌ها به عنوان قوانین علمی مطرح می‌کنند جز حدس و ظن نیست و دلیل این ادعا این است که این قوانین مرتب دچار تغییر و بعضاً منسوخ می‌شوند تا جایی که شاهد تغییرات در قوانین اساسی کشورها هستیم و به عنوان مثال تغییر 25 بار قانون اساسی کشور آمریکا را می‌توان نام برد.

وی گفت: پس این‌گونه نیست که هرچه آن‌ها به عنوان علم بر ما عرضه کردند را وحی منزل بدانیم و به صورت قطعی پذیرای آن باشیم.

خودباختگی هدف دشمنان در برابر پیشرفت ملت‌ها

نظری اتکا به خود و عدم تکیه به دیوار دیگران را سفارش قرآن برشمرد و تصریح کرد: دیگران هرچه هستند برای آنان است و ما نیز باید تلاش کنیم با عقل و اندیشه خود، کشور خود را ساخته و زمینه پیشرفت و تعالی کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: دشمنان هرگز خیرخواه ما نیستند و دوست دارند که ما همواره در رنج و نیازمند زندگی کرده و از امکانات و تجهیزات آنان استفاده کنیم که این فرموده قرآن کریم است و نباید به این دشمن ایمان آورده و به آن تکیه کرد.

خطیب جمعه نکا عدم آشنایی با مکتب رهبران الهی را دیگر عامل خودباختگی ملت‌ها و تصور برتر بودن دیگران نسبت به آنان دانست و یادآور شد: بدنبال فرهنگ و آداب زندگی دیگران می‌رویم که زندگی بهتر و برتری داشته باشیم درحالی که مراجعه به معارف دین مبین الهی آیین اسلام برتر از تراوشات عقلی بشر است.

این مسئول خود باختگی را عامل عقب‌ماندگی خواند و اضافه کرد: در تمام زمینه‌ها دستورات دین برتر و بالاتر است اما چون شناخت نداشته و از عمق مکتب خود آگاه نیستیم به دنبال تراوشات ذهنی دیگران هستیم.

وی گفت: خود باختگی باعث می‌شود که انسان پذیرای نظام سلطه و برخلاف میل باطنی خود دربرابر خواسته‌های آنان تسلیم باشد به همین سبب سال‌های سال برای متکی بودن ما به دیگران کار کردند.

اعتماد به نفس و عزت بنیانگذار انقلاب

نظری با اشاره به اینکه امام راحل این خودباختگی را از مردم ایران برداشت، اظهار کرد: زمانی که انقلاب آغاز شد خیلی‌ها مبارزه با نظام شاهنشاهی را بیهوده می‌دانستند و تصور می‌کردن که امکان پیروزی وجود ندارد.

وی افزود: امام چون خود مستقل بوده، اعتماد به نفس و عزت داشت این خود باوری را به مردم منتقل کرد که در نتیجه رژیم شاهنشاهی سرنگون شد و پس از آن نیز با حوادث گوناگون سعی شد تا مردم ایران از خواسته‌های خود عبور کرده و عقب‌نشینی کنند.

امام جمعه موقت نکا امام راحل را مانند کوهی ایستاده در برابر این حوادث توصیف و اذعان کرد: مردم نیز همراه امام ایستادند که جنگ تحمیلی یکی از مهمترین نمونه‌های آن بوده آن هم در شرایطی که دو اردوگاه شرق و غرب حامی و کمک‌کننده به صدام بودند.

این مسئول اضافه کرد: تمام پیشرفت‌هایی که انقلاب اسلامی داشته در سایه خودباوری بوده و این فرهنگ را امام راحل به ملت ایران منتقل کرده است که مباحثی مانند فناوری هسته‌ای، سدسازی و نیروگاه‌سازی نمونه‌هایی از آن به شمار می‌روند.

وی گفت: امروز ایران در بسیاری از مسائل و حوزه‌های علمی قدرت برتر منطقه و جزو کشورهای مهم دنیا است که همه این‌ها در سایه خودباوری تعریف می‌شود و باید قدر این خودباوی را دانست چراکه دشمن دوباره امروز با تحریم‌های سنگین و کمرشکن قصد نا امیدی مردم را دارد تا به مذاکرات پی‌درپی روی بیاوریم اما آنچه از مکتب امام آموختیم این است که اگر روی پای خود ایستاده و به اعتقادات و باورهای خود تکیه داشته باشیم تمام میادین را در میدان نظامی و چه اقتصادی و سایر حوزه‌ها فتح خواهیم کرد.

روحانیت عامل تحول عظیم در جهان معاصر

نظری در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در تحولات، اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ دو رسالت سنگین را بر عهده داشته که رسالت علمی یکی از آن‌ها است و اعتقاد علم پویای شیعه به امکان اداره جهان مرحون خدمات بیش از یک هزار ساله علمای شیعه است.

وی افزود: علمایی که بیش از 600 سال در خفا فعالیت کردند اما دست از جهاد علمی خود برنداشتند.

خطیب جمعه نکا جهاد اجتماعی را دومین رسالت علمای شیعه در تاریخ دانست و بیان کرد: چند دهه اخیر ایران اسلامی را اگر مورد بررسی قرار دهیم حضور روحانیون در صحنه‌ها سبب حضور مردم بوده و عدم حضور روحانیت عدم استقبال مردم را نیز به همراه داشته است.

این مسئول اضافه کرد: اعتقاد به روحانیت سبب ایجاد تحولی عظیم در جهان معاصر بوده که انقلاب‌هایی نظیر مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، نهضت تنباکو و انقلاب اسلامی حرکت هایی بوده که مردم به رهبری علما در آن وارد صحنه شدند.

وی گفت: علما تنها نقش هدایت این حرکت‌ها را بر عهده نداشتند بلکه پیشتاز مبارزه بودند تا جایی که 99 درصد سخنرانی‌هایی که در زمان انقلاب ماهیت افشاگری و روشنگری داشت توسط روحانیت بوده است.

نظری انقلاب اسلامی ایران را مرهون فداکاری روحانیت برشمرد و اظهار کرد: انقلاب مرهون مدیریت پیامبرگونه امام امت و علمای بزرگ این کشور بوده که با این محوریت این انقلاب به پیروزی رسید.

نشانه‌گیری دوام انقلاب با حمله به روحانیت

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز با محوریت روحانیت در حرکت‌های اجتماعی عامل بقا و دوام آن بوده که نمونه بارز آن فرماندهی امام راحل بوده که باید بیش از چهار هزار شهید طلبه در این جنگ را نیز برشمرد.

امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: اگر امروز نیز این انقلاب جهانی و فرامرزی شده عراق را آزاد کرده سوریه را که در آستانه سقوط بود نجات داده، در لبنان، اسراییل را به خاک مذلت نشانده و در یمن نیز مشتی مردم گرسنه در برابر استکبار جهانی می‌جنگند نشأت گرفته از انقلاب اسلامی به رهبری مردی خدایی یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

این مسئول اضافه کرد: امروز بیشترین حملات از توهین‌ها و تخریب‌ها گرفته تا تهمت‌ها و افترا به روحانیت دارد صورت می‌گیرد و دلیل آن این است که تا زمانی‌که روحانیت در میان مردم نقش آفرینی می‌کنند این انقلاب دوام خواهد داشت و کسی نمی‌تواند این انقلاب را ساقط کند.

وی گفت: نمی‌گوییم در میان روحانیت نیز خطا و اشتباهی نیست البته در هر قشری ممکن است افرادی باشند که رفتار آن‌ها سنخیتی با آن سازمان نداشته اما این جفا است که همه را به یک چوب برانیم و خطای یک طلبه را به پای همه بنویسیم.

خطیب جمعه نکا رسالت روحانیت را دستگیری از مردم محروم و قشر متوسط جامعه خواند و خاطرنشان کرد: در جامعه روحانیت یک زندگی مرفه و بدون درد یک آفت است و نباید اجازه داد که چنین اتفاقی در زندگی آنان بیفتد.

مقاومت مردم غزه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران

نظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو انسان را نیازمند به تمام آفریده‌های خداوند برای زیستن توصیف و اظهار کرد: یکی از این آفریده‌ها هوای پاک است که لازمه حیات بهره‌مندی انسان از هوای پاک به شمار می‌رود.

وی افزود: فعالیت‌های صنعتی ره‌آورد زیادی از آرامش و راحتی برای مردم جهان داشته اما از سوی دیگر این تحولات صنعتی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را نیز بر محیط زیست انسان‌ها ازجمله آلودگی هوا داشته است.

خطیب جمعه نکا تنها ایران را درگیر این مشکلات نداسنت و با بیان درگیری تمام کشورهای دنیا با این معضلات، خاطرنشان کرد: لایه اوزون نیز روزبه‌روز درحال نازک‌تر شدن است که زمین را در آینده در خطر قرار می‌دهد.

این مسئول همچنین در پیش بودن روز پرستار را تبریک گفت و اضافه کرد: پرستاری شغلی دشوار و پر زحمت اما از لحاظ معنوی بسیار ارزشمند به دلیل رسیدگی به بیماران است که باید به حقوق این قشر ارزشمند توسط دولتمردان توجه لازم انجام شود.

در پایان وی اشاره‌ای نیز به روز غزه کرد و گفت: اگر غزه نیز توانست در برابر اسرائیل مقاومت کند به برکت انقلاب اسلامی بود و نامه مسئول جنبش حماس به رهبر معظم انقلاب نشانگر این است که اگر اسرائیل جرأت نمی‌کند وارد غزه شود به این دلیل است که مردم آن دیار از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته و در حال نبرد با اسرائیل هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خودباختگی هدف دشمنان در برابر پیشرفت ملت‌ها, خودباختگی هدف دشمنان در برابر پیشرفت ملت‌ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتماد به نفس و عزت بنیانگذار انقلاب, اعتماد به نفس و عزت بنیانگذار انقلاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روحانیت عامل تحول عظیم در جهان معاصر, روحانیت عامل تحول عظیم در جهان معاصر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نشانه‌گیری دوام انقلاب با حمله به روحانیت, نشانه‌گیری دوام انقلاب با حمله به روحانیت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مقاومت مردم غزه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران, مقاومت مردم غزه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مشکل مازندران بی‌برنامه بودن است/ باید مدیران کارآمد انتخاب شوند

, مشکل مازندران بی‌برنامه بودن است/ باید مدیران کارآمد انتخاب شوند,

حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گلوگاه ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار کرد: حضرت زینب یک بانوی بسیار قوی و مقاوم بود و تا آخرین لحظه در سخت‌ترین شرایط دست از ولایتمداری خود برنداشت.

وی افزود: ما یک دشمن وحشتناک داریم که رحم به کسی نخواهد کرد و اگر کسی دشمن خون‌ریز و سفاک یعنی آمریکا را نشناسد، باید به عقل آن شک کنیم.

امام جمعه گلوگاه گفت: در تاریخ، دشمنی مانند آمریکا ندیده‌ایم و او به دنبال نابودی ماست، یک دشمنی که در پی نابودی ما است نباید به آن امیدوار شد.

میراحمدی ادامه داد: خطرناک‌تر از آمریکا هم در کشور وجود دارند، یک‌سری از انسان‌های نادان چوب لای چرخ اقتصاد و انقلاب می‌گذارند و آن را تخریب می‌کنند و می‌گویند ریشه فتنه را پیدا کنید. ما می‌گوییم ریشه فتنه خود هستید. اما هرچه ما بگوییم، متاسفانه کسی نمی‌شنود.

وی بیان کرد: وقتی این افراد نادان در یک محفل خصوصی سخنرانی کنند و به رهبری و ولایت فقیه جسارت می‌کنند و اعتقادی به آن ندارند؛ مشکل ما همین انسان‌ها هستند و ما باید مانند حضرت زینب مقاومت داشته باشیم که اگر این کار را نکنیم شکست خواهیم خورد.

امام جمعه گلوگاه از وضعیت اشتغال در مازندران انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات استان بی‌برنامه بودن است و برنامه‌های درستی در آن انجام نمی‌شود.

میراحمدی افزود: در چهار سال اخیر در شهرستان گلوگاه اشتغال چندانی ایجاد نشد، تمام شهرستان‌ها مشکل اشتغال دارند.

وی در خصوص انتخاب مدیران کارآمد در مازندران، گفت: در بخش اقتصاد باید برنامه توسط مدیران قوی پیاده ‌شود و مدیر قدرتمند می‌تواند مشکلات استان را برطرف کند.

خطیب جمعه گلوگاه اظهار کرد: بعضی از استان‌ها مانند سمنان بیکار ندارند، ولی مازندران این چنین نیست، اکثر کارخانه‌ها تعطیل شدند.

میراحمدی با بیان اینکه ریشه طلاق و آسیب‌های اجتماعی از عدم وجود شغل است، تاکید کرد: وقتی که بیکار زیاد است نمی‌توان زندگی کرد و تمام فسادهای اخلاقی ریشه در بیکاری دارد و باید مشکل اشتغال در استان مازندران حل شود.

وی در پایان از وضعیت گردشگری مازندران انتقاد کرد و گفت: بحث گردشگری مازندران هنوز مشخص نشد و بین شرق و غرب استان تبعیض قائل شدند که شرق مازندران در بحث گردشگری بسیار ضعیف است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

پروژه‌های نیمه‌تمام جویبار نیازمند توجه ویژه مدیران ارشد استان است

, پروژه‌های نیمه‌تمام جویبار نیازمند توجه ویژه مدیران ارشد استان است,

حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه جویبار با توجه به حضور استاندار مازندران در مصلا این شهرستان، اظهار کرد: پروژه‌هایی در شهرستان وجود دارد که سال‌ها نیمه‌تمام مانده که نیازمند توجه ویژه مدیران ارشد استان است.

وی به دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا به دنبال دشمن‌تراشی برای ایران است و می‌خواهد کشورهای اسلامی به جان هم بیندازد.

امام‌جمعه جویبار با تأکید بر لزوم جلوگیری از هر نوع فتنه‌ای، بیان کرد: بسترها و زمینه‌های ایجاد فتنه چه در داخل کشور و چه در منطقه باید گرفته شود.

نادعلی‌زاده به فتنه‌آفرینی آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: در هرکجای جهان نگاه کنیم، هر جا که تنش یا شورشی اتفاق افتاده پای ایالات‌متحده در میان بوده و به‌نوعی این کشور بلای جهانی است.

وی در پایان با تبریک فرارسیدن روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، تصریح کرد: همه انسان‌ها درگذر عمر خود از خدمات پرستاران بهره‌مند شده‌اند اما این عزیزان ازنظر معیشت دچار مشکلاتی هستند که مسئولان باید در رفع آن اهتمام داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه