اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد؛

رییس جمهور تعهدات خود را نسبت به اشتغال و مشکلات مردم انجام دهد/ مسئولان باید پاسخگو باشند

رییس جمهور تعهدات خود را نسبت به اشتغال و مشکلات مردم انجام دهد/ مسئولان باید پاسخگو باشند
نماز جمعه امروز 29 دی ماه با حضور مردم ولایتمدار و مسئولین در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، نماز جمعه امروز 29 دی ماه با حضور مردم ولایتمدار و جمعی از مسئولین در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  , 8دی، نماز جمعه امروز 29 دی ماه با حضور مردم ولایتمدار و جمعی از مسئولین در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:, 8دی،,

امام جمعه موقت رشت:

, امام جمعه موقت رشت:,

 مسئولان اجازه سوءاستفاده فتنه گران از مشکلات کشور را ندهند

,  مسئولان اجازه سوءاستفاده فتنه گران از مشکلات کشور را ندهند,

به گزارش خبرنگار «دیارباران» حجت السلام غلامرضا شفیع زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در تشریح مسئله فتنه از دیدگاه قرآن اظهار کرد: فتنه در قرآن در دو آیه یکی در سوره عنکبوت به معنای امتحان و آزمایش تعبیر شده است و در سوره انفال نیز معنا شده است.

, دیارباران,

وی ادامه داد: فتنه به معنای اغتشاش، تخریب اموال عمومی و خصوصی، به هم زدن، شورش، توهین به مقدسات و هرچیزی که از نظر قرآن موجبات برهم زدن آرامش و آسایش مردم است استباط می شود.

,

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شرک ورزیدن بزرگترین گناه گفت: در بین‌ گناهان کبیره بر اساس تفسیر بزرگان بزرگترین گناه پس از شرک فتنه و فتنه گری است و از قتل در مراتب بالاتری قرار دارد.

,

شفیع زاده ادامه داد: قتل یک فرد بی گناه با قتل همه مردم است با این حال فتنه از قتل در مراتب بالاتری قرار دارد زیرا در صحنه قتل یک‌ نفر کشته می شود ولی در فتنه امکان داد هزاران نفر کشته شود.

,

وی با بیان اینکه کشور تاکنون بارها مورد فتنه فتنه گران خارجی و داخلی قرار گرفته است، افزود: سال ۷۸ فتنه کوچک و سال ۸۸فتنه بزرگتری داشتم و امسال با فتنه بزرگی مواحه بودیم.

,

امام‌جمعه موقت رشت بیان کرد: بسترهای فتنه نظیر مشکلات، تورم، اشتغال، بیکاری، نادانی، جهل و بی توجهی به دشمن و ثروت اندوزی، ساده لوحی، بی بصیرتی موحبات فتنه هستند.

,

وی با بیان اینکه نباید مردم و به ویژه مسئولین اجازه دهند بستر و زمینه فتنه ایجاد شود، گفت: نباید اجازه دهیم فتنه گران از مشکلات کشور سوءاستفاده کنند و بستر فتنه ایجاد شود‌.

,

امام جمعه موقت رشت افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده است که از فتنه های آخر الزمان نگران نباشید زیرا باعث پالایش جامعه می شود و در جایی دیگر می فرماید زمین از وجود فتنه گران پاک می شود.

,

وی با بیان اینکه آثار منفی فتنه ها فراوان تر است ولی باعث مشخص شدن منافقان از بین مردم می شود گفت: راه های مقابله با فتنه تمسک به قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت، اخلاص و بصیرت است.

,

‌شفیع زاده در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به روز ولادت حضرت زینب(ص) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران قشر زحمتکشی هستند ولی مسائل حقوق و معشیتی آنها گاهی مورد بی توجهی قرار می گیرد که مسئولین می بایست نگاه ویژه به این قشر داشته باشند.

,

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: اگر در هر استانی چند حرکت انقلابی مسئولین انجام دهند مشکلات کشور قابل حل است.

,

وی خطاب به دولتمردان در خصوص قطع یارانه ۴۰میلیون نفر بیان کرد: ۴۵هزار تومان مبلغی نیست در مقابل افزایش حامل های انرژی و سوخت و... هزینه ها را چند برابر کردید و بعد می گویید هرکس یارانه می خواهد کمیته امداد ثبت نام کند!

,

اگر می توانید هزینه ها را به روز اول بازگردانید بعد یارانه ها را قطع کنید

, اگر می توانید هزینه ها را به روز اول بازگردانید بعد یارانه ها را قطع کنید,

شفیع زاده افزود: مسئولین چرا اصرار دارند مردم را ذلیل کنند اگر می توانید هزینه ها به روز اول بازگردانید و بعد یارانه ها را قطع کنید.

,

وی با بیان اینکه مسئولین باید مشکلات اغتشاشات را ریشه یابی کنند اضافه کرد: در بخش داخلی تعطیلی کارخانجات، اشتغال، اعلام بودجه که عامل نگران کننده ای برای مردم بود، ارائه گزارش های دروغ بویژه در زمینه بیکاری در ایجاد اعتراضات عواملی موثر بوده است.

,

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه بی توجهی مسئولین نسبت به داشتن مشکل سخت تر است، افزود: درست است که دروغ گفتن کنتر نمی اندازد ولی برخی تا تریبون را می بینند دروغ می گویند، مردم این دروغ ها را فراموش نمیکنند.

,

شفیع زاده با اشاره به سیاسی کاری دولت و شیب یکباره دولت در افزایش قیمت ها بیان داشت: دولت بنزینی را که باید سالی ۱۰درصد افزایش می داد اضافه نکرد و پس از اینکه رای مردم را جذب کرد به یک باره ۵۰درصد به قیمت حامل ها اضافه کرد.

,

نیازی نیست درباره عصمت اهل بیت حرفی بزنید

, نیازی نیست درباره عصمت اهل بیت حرفی بزنید,

وی خاطر نشان کرد: رئیس اجرایی کشور باید تعهدات خود را نسبت اشتغال و مشکلات مردم حل کند و نیازی نیست درباره عصمت اهل بیت حرفی بزند و بهتر است فقط در حوزه کاری خود عمل کند.

,

شفیع زاده‌ درباره مسئله هسته ای برجام بیان داشت: همه دیدیم که برجام حاصلی برای نظام‌جمهوری اسلامی نداشته است و شروط جدید آمریکا ارزش و اهمیتی برای ما ندارد.

,

امام جمعه منجیل:
وحدت لازمه مبارزه با اسرائیل است

, امام جمعه منجیل:,
, وحدت لازمه مبارزه با اسرائیل است,

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیداعلا خضری در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، اظهار کرد: مردم منجیل در دفاع از نظام اسلامی و ولایت در صحنه بوده، هستند و خواهند بود.

, زیتون خبر,

وی ادامه داد: آقایان مسئولین به این مردم افتخار کنید و کمر همت ببندید تا نوکر مردم باشید چرا که مردم ولی نعمت و عزیزند.

,

خطیب جمعه منجیل، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) بیان داشت: حضرت زینب(س) الگوی برتر زنان است، لذا همه زنان باید سیره این بانوی گرامی در عفاف، حجاب، سیاست، صبر و بصیرت و در علم و پرستاری را مورد توجه قرار دهند.

,

حجت الاسلام خضری، با اشاره به در پیش بودن روز غزه، افزود: برای مقابله با اسرائیل باید وحدت داشته باشیم و هرچه فریاد داریم باید بر سر استکبار بکشیم.

,

وی، ضمن تبریک انتصاب حاج علی اکبری به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بیان کرد: مقام معظم رهبری به کیفیت هرچه بهتر نماز جمعه در سطح کشور تاکید دارند.

,

خطیب جمعه منجیل، ضمن گرامیداشت درگذشتگان کشتی سانچی، گفت: این حادثه دل مردم ایران را سوزاند.

,

 

,

امام جمعه ماسال:

مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری بیشتر تلاش کنند

, امام جمعه ماسال:,
,
, مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری بیشتر تلاش کنند,

به گزارش 8دی به نقل از ماسال نیوز حجت الاسلام بهرام آزموده در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ماسال گفت: خداوند بندگان را برای عبادت خود خلق کرده است نه برای خوشگذرانی در دنیا و این دنیا برای عبرت گرفتن است نه عمارت ساختن.

, ماسال نیوز,

وی ضمن گرامیداشت روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: برای بازماندگان حادثه نفتکش سانچی صبر و اجر الهی مسئلت می کنیم.

,

امام جمعه موقت ماسال با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری به مسئولین گفت: حضور مردم در تمامی عرصه ها نشان می‌دهد که مسئولین باید برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری تلاش بیشتری کنند.

,

نباید طوری حرف بزنیم که در اذهان مردم شبهه ایجاد شود

, نباید طوری حرف بزنیم که در اذهان مردم شبهه ایجاد شود,

آزموده افزود: اقتصاد مقاومتی از مهم ترین تاکیدات رهبر انقلاب است که مسئولین باید برای اجرایی شدن آن همت کنند.

,

خطیب نماز جمعه ماسال با بیان اینکه کسانی مباحث انحرافی همچون انتقاد از امام معصوم را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: اینها انسان هایی هستند که اگر امام زمان (عج) هم ظهور کند، به او انتقاد خواهند کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: نباید طوری حرف بزنیم که در اذهان مردم شبهه ایجاد شود.

,

 

,

امام جمعه موقت بندرانزلی:

, امام جمعه موقت بندرانزلی:,

از کنار حادثه نفت کش سانچی نباید به سادگی گذشت

, از کنار حادثه نفت کش سانچی نباید به سادگی گذشت,

به گزارش 8دی به نقل از افق انزلی، حجت الاسلام محمدصادق ایران عقیده با اشاره به از دست دادن چند تن از جوانان این شهرستان در حادثه اخیر نفت کش سانچی اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه ما چند تن از همشهریان عزیزمان را نیز از دست دادیم ، مسئولان با پیگری های خود التیامی بر داغ دل های همسران و خانواده ی این عزیزان باشند.

,  افق انزلی،,

وی با اشاره به مناسبت های هفته و روز غزه افزود: اسرائیل در چنین ایامی در جنگی 22 روزه باریکه غزه تصمیم به تصرف این منطقه داشت اما موفق نشد و نامه تقدیر و تشکر اسماعیل حنیفه از رهبری و اذعان به اینکه پیروزی های حماس مدیون حمایت های جمهوری اسلامی تاکید کننده و یکی از دلایل این مطلب است.

,

امام جمعه موقت بندرانزلی با بیان اینکه امروزه همه کشورهای اسلامی متوجه شده اند که تنها راه رسیدن به هدف، مبارزه با اسرائیل و حامیان اوست، گفت: کوتاه آمدن هیچ فایده ای ندارد، اقدامات اخیر آمریکا در پیشنهاد تغییر پایتخت اسرائیل به قدس با هدف ناامید کردن مقاومت و ایجاد جنگ های نیابتی در منطقه با هدف ایمن کردن اسرائیل است.

,

ایران عقیده اظهار کرد: اگر همه تمرکز جهان اسلام بر روی نابودی اسرائیل و دفاع از فلسطین باشد امکان شکست آن در جنگ نرم ممکن می شود و این مشروط به اتحاد تمام ملت های اسلامی است.

,

وی در ادامه به تحریم های دوباره ایران در نزدیکی سالروز تصویب برجام نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این تحریم ها بوده و خواهد بود، آن چیزی که مهم بوده این است که باید با تکیه بر توان و ظرفیت همین جوانان و مردم در بحث اقتصادی و معیشتی گام برداشت و عمل نکردن آمریکا به وعده هایش نشان دهنده این است که کشور با تکیه بر بیگانگان به جایی نمی رسد.

,

امام جمعه موقت انزلی همچنین با تاکید بر داشتن یک مجلس انقلابی، قاطع و متحد در مقابل خواست ناحق دشمنان گفت: متاسفانه مجلس ما عموما دچار حاشیه می شود، نماینده ای با گفتن جمله ای یک ماه کشور را به چالش و حاشیه می کشاند و این در حالی است که باید به جای چنین کارهایی در مقابل درخواست های باطل دشمنان سخن گفته و موضع گیری کنند.

,

مدیریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی کشور باید دست خودمان باشد

, مدیریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی کشور باید دست خودمان باشد,

امام جمعه موقت بندرانزلی "راهبرد دشمن در مقابل انقلاب" را به عنوان سومین مطلب خود بیان و تصریح کرد: جنگ روانی و جنگ نرم از مهمترین راهبردهای دشمن در شرایط امروز است، کشته ها در جنگ نرم دیده نمی شود و آنان در این شرایط به دنبال تغییر اعتقادات و آرمان های جوانان ما هستند.

,

ایران عقیده با بیان اینکه باید مدیریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی کشور باید دست خودمان باشد افزود: این سخن و درخواست همه ی مراجع و بزرگان است، روش مبارزه دشمن، روش جنگ نرم است و باید به این مهم توجه ی ویژه ای شود.

,

وی با اشاره به عدم اشاعه و انتشار شایعات در فضای مجازی، اظهار کرد: تلاش دشمن به جدایی مردم از نظام و ناامید کردن آنان است.

,

ضعف های داخلی را به پای این و آن نگذاریم بلکه مسئولان باید پاسخگو باشند

, ضعف های داخلی را به پای این و آن نگذاریم بلکه مسئولان باید پاسخگو باشند,

وی افزود: دشمن با تمام قدرت کوچکترین نقص را چنان بزرگ نشان می دهد که انسان تعجب می کند، شاید بین 5000 مدیر ارشد این نظام 5 فاسد هم پیدا شود البته که باید با آنان برخورد شود اما نباید این را به پای همه ی مسئولان گذاشت.

,

امام جمعه موقت بندرانزلی توجه به ضعف داخلی را نیز بسیار حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: به فرمایش رهبر انقلاب خیلی از ضعف های ما به آمریکا هیچ ارتباطی ندارد، ضعف های داخلی را به پای این و آن نگذاریم بلکه مسئولان باید پاسخگو باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید ضعف خود را بر طرف کنند و پاسخگو باشند که چرا جلو فساد را نمی گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه