اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان زنجان تاکید شد؛

ضرورت داشتن عزم ملی برای حفظ محیط زیست

ضرورت داشتن عزم ملی برای حفظ محیط زیست
ائمه جمعه استان زنجان برضرورت توجه به مسائل زیست محیطی تاکید کرده و گفتند: همه باید با عزم ملی و اراده عمومی در حفظ محیط احساس تکلیف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز هوای پاک مردم را به رعایت مسائل زیست محیطی توصیه کرد و اظهار داشت: اگر در حفظ محیط زیست کوشا نباشیم، دود آن به چشم خودمان خواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با تاکید بر عدم رهاسازی زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست تصریح کرد: همه باید با عزم ملی و اراده عمومی در حفظ محیط احساس تکلیف کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به روز غزه ابراز کرد: ارتش جعلی رژیم صهیونیستی که خود را قوی‌ترین ارتش منطقه و چهارمین ارتش جهان می‌دانست و بناداشت در عرض دو ساعت مردم این منقطه را از بین ببرد، بعد از ۲۲ روز ایستادگی و مقاومت مردم شکست خورد.

,

وی با بیان اینکه جنگ ۲۲ روزه درس ایستادگی است، خاطرنشان کرد: مردم فلسطین رد جنگ ۲۲ روزه با تقدیم کردن هفت هزار شهید و زخمی ارتش جهنی رژیم صهیونیستی را شکست داد.

,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سوم بهمن‌ماه سالروز ولادت بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س) عنوان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری حادثه کربلا نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نبوده و در متن حوادث تاریخی مهم قرار دارد.

,

وی به ۶ بهمن ماه سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد تهران اشاره و بیان کرد: در این روز بختیار بی‌اختیار مانع از برگشت حضرت امام خمینی(ره) ممانعت کرد.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی در ایران بیان کرد: این اجلاسیه امسال پربارتر از سالهای گذشته برگزار و مسائل خوبی نیز مطرح شد.

,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به شرکت‌کنندگان در این اجلاسیه تاکید کردند که باید به مسائل اصلی جهان اسلام توجه داشت و نباید اجازه داد دشمن برسرنوشت مسلمانان حاکم شود.

,

آیت‌الله خاتمی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز نخستین مسئله جهان اسلام فلسطین است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

,

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان کشتی سانچی عنوان کرد: در این حادثه افرادی در راه انجام وظیفه شهادت‌گونه و مظلومانه جان خود را فدا کردند.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان با اشاره به حوادث و اعتراضات گذشته افزود: بعد از این حوداث مقام معظم رهبری به نکات ارزشمندی اشاره داشتند که در این سخنان هشدارهای به مسئولان و مردم داده شد.

,

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم که ما دشمنان خارجی داریم، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری دشمن جای خود اما نباید ضعف‌های داخلی را فراموش کرد.

,

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد نباید مستضعفان و افرادی که زیر فشار اقتصادی هستند، فراموش شوند. مقام معظم رهبری فرمودند که در درجه نخست باید مشکلات را بشناسیم و بعد از آن تقسیم کار کنیم.

,

وی با بیان اینکه با عزم ملی باید مشکلات را برطرف کرد، گفت: نکته دیگری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که همه مسئولان، قوای سه گانه و مردم باید در برابر قانون تسلیم باشند، انتقاد باید منصفانه بوده و سیاه‌نمایی نشود و در اینجا مسئله کلیدی اشتغال، تولید و کارآفرینی است.

,

 

,

*عهدشکنی ماهیت آمریکاست

, *عهدشکنی ماهیت آمریکاست, *عهدشکنی ماهیت آمریکاست, *,

به نقل از  برگ زیتون، حجت الاسلام محمد صادقی پور ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به اتفاقات دیماه سالجاری اشاره کرد و افزود: دشمن با برنامه ریزیهای خود فاجعه ای به بار می آورد که جبران ناپذیر بود و عمق فاجعه را کسانی درک می کنند که در دفاع مقدس در عملیاتهای مختلف حضور داشتند و برای سرافرازی پرچم کشورمان خونها داده اند.

, .,

وی خاطرنشان کرد: حالا برخی دراین میان می گویند که چرا به اعتراض مردم اعتراض دارید؟ در حالی که ما به تعرض و توهین به مقدسات اعتراض داریم و این را خوب میدانیم که دشمن مقدسات ما را هدف قرار داده است.

, .,

خطیب جمعه طارم با اشاره به حادثه غرق شدن کشتی سانچی و ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دیدگان افزود: دریانوردان دریادل در اقیانوس آرام، آرام گرفتند و آنها شهید خدمت محسوب می شوند.

, .,

حجت الإسلام صادقی پور یادآور شد: ابهاماتی در این حادثه وجود دارد فعلا علت حادثه در دست بررسی است و همه باید از شایعات بدور باشیم و پرهیز کنیم وقتی کره جنوبی صراحتا اعلام میکند که بار این کشتی متعلق به کشورماست بازهم کسانی هستند که سانچی را به کره شمالی نسبت می دهند و با این حال نباید به شایعات توجه کرد.

, .,

امام جمعه طارم در ادامه به دریافت هزینه خدمات مستمر توسط شرکت گاز اشاره کرد و افزود: درقبوض گازشهری مبلغی باعنوان آبونمان درج می شد که این هزینه توسط دیوان عدالت اداری باطل شد که نباید ازمردم دریافت شود اما اینبار همان هزینه باعنوان دیگری به نام خدمات مستمر دریافت می شود که ما باید این موضوع را به گوش مسئولان برسانیم و دیوان عدالت اداری دوباره وارد موضوع شود تا این هزینه ازمردم دریافت نشود و مسئولین باید در صدا و سیما حاضرشوند پاسخگوی مردم باشند.

, .,

وی با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان به تشدید تحریمها توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: با توجه به دو سالگی برجام تعلیق و تشدید تحریمها مشاهده می شود و بنا بفرموده مقام معظم رهبری ما به تعهدات خود در برجام عمل کردیم اما آنها عهدشکن شدند و این ماهیت آمریکاست که حضرت امام راحل آن را شیطان بزرگ نامیده است و چهارسال دولت یازدهم را سرگرم برجام کرد و رکود و بیکاری به بار آورد و موجب اعتراضات مردم شد.
حجت الاسلام صادقی پور به روز غزه نیز اشاره ای کرد و گفت: مقاومت مسلمانان غزه در مقابل اسرائیل مسلح و تسلیم نشدن مسلمانان نشانه ایثارگری و قدرت ایمان و وحدت آنها را نشان می دهد.

, .,
, .,

امام جمعه طارم  ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.

, .,

 

,

*اعتماد بر آمریکا خسارت جبران ناپذیری بر کشور و ملت تحمیل می کند

, *اعتماد بر آمریکا خسارت جبران ناپذیری بر کشور و ملت تحمیل می کند, *اعتماد بر آمریکا خسارت جبران ناپذیری بر کشور و ملت تحمیل می کند,

به نقل از  شمیم ماهنشان؛ حجت الاسلام سیدعمران حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ترامپ نه جرأت خروج از برجام را دارد نه عمل به توافق هسته ای را، اظهارداشت: تحریم 14 شخصیت و نهادهای کشور بیانگر برنامه راهبردی فشار بر ملت ایران است ولی آمریکا بداند هرگونه توطئه یا تحریم و تهدید، ملت ایران را مقاومتر خواهد کرد.

,

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و با تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای تقوی، به جایگاه نماز جمعه در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی نماز جمعه تبیین حقایق، بیان واقعیات و آگاهی بخشی به مردم است.

,

خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به روایتی به فضائل نماز جمعه اشاره کرد و با بیان اینکه نماز جمعه هم زیارت است و هم زیبایی، گفت: تلاش برای رشد و شکوفایی نماز جمعه و برگزاری نماز جمعه با کیفیت وظیفه همگانی است.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بعد از ورود به مدینه و امیر مومنان علی(ع) بعد از ورود به کوفه نماز جمعه را اقامه کردند، اظهارداشت: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی و مرکّب از تقوا و سیاست است.

,

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) بعنوان یکی از چهره های برجسته اسلام، افزود: حضرت زینب(س) یک الگوی تمام عیار در حجاب، عفاف، حیاء و عبادت برای همه مخصوصا زنان و پرستاران است.

,

امام جمعه شهردندی با قدردانی از زحمات پرستاران و بهورزان و تبریک روز پرستار و بهورز، گفت: پرستاران با نشاط و مهربان، آرامش بخش روح و جسم بیماران هستند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به 29 دی، روز غزه که به مناسبت پیروزی مردم مظلوم غزه در جنگ 22 روزه با رژیم صهیونیستی، روز غزه نامگذاری شده، اظهارداشت: سلاح ایمان برنده تر از تجهیزات نظامی است و هرجا مسلمانان وحدت و مقاومتی داشته اند، ثمره آن پیروزی مسلمانان بوده است.

,

وی به روز هوای پاک اشاره کرد و با تاکید بر رعایت بهداشت توسط شرکت های آلاینده، افزود: زندگی در فضای سالم و محیط پاکیزه حق طبیعی مردم است.

,

امام جمعه شهر دندی با اشاره به آغاز بکار دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهر دندی به تشریح وظایف و خدمات این دفتر اشاره کرد و گفت: اعزام افرادی که به دلیل عدم توانایی مالی توفیق تشرف به مشهد مقدس را نداشته و ندارند با عنوان کاروان مهر درخشان از جمله برنامه های این دفتر است و مردم بخش انگوران که شرایطش را دارند می توانند با مراجعه به دفتر امام جمعه شهر دندی ثبت نام کنند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی در خطبه های نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و ترس از عذاب الهی، اظهارداشت: اقامه نماز، ادای زکات و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین وظایف صالحان و مسئولان است.

,

 

,

*حضرت زینب حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام سکون و هلاکت می دانست

, *حضرت زینب حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام سکون و هلاکت می دانست, *حضرت زینب حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام سکون و هلاکت می دانست,

به نقل از ابهر۲۴، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های این هفته نماز جمعه پس از سفارش به تقوای الهی، به سخنان امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت: از نشانه هاى فناى دنیا این است که این جهان همچون، تیرانداز ماهرى است که کمان را آماده ساخته و تیرهایش به خطا نمى رود، و مجروحانش بهبود نمى یابند !چرا که کسى را از مرگ و پیرى و ناتوانى و بیمارى و درد و رنج، خلاصى نیست.

,

رحیمی به سالروز میلاد پربرکت حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: زینب کبری(س) شخصیت شایسته ای بود که درس ادب را در مکتب امامت آموخته بود و سیره و سخن پدر و مادر خود را از اعماق وجود خود پذیرفته بود. در گفتار و رفتار، صمیمی، مهربان، صادق و مودب بود به گونه ای که زنان بسیاری در نخستین برخورد، شیفته شیوه و مجذوب اخلاق روح پرور او می شدند.

,

وی ادامه داد: یکی از آن نکات کلیدی اخلاقی حضرت مسئله ایثار بود، او در ماجرای کربلا حتی از سهمیه آب خویش استفاده نمی کرد و آن را نیز به کودکان می داد.حضرت زینب حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام سکون و هلاکت می دانست و زمام داری زیان آلود نااهلان را باعث دور ماندن توده ها از صراط مستقیم می دید.

,

وی به روز پرستار اشاره کرد و تأکید کرد: پیراهنى سفید، ابزار پزشکى، دانستن نام داروها و بیمارى‏ها و حاضر شدن در شیفت‏ هاى پرستارى، تنها نشانه‏ هاى پرستاران نیست. پرستار کسى است که چشم از خود فرو بسته، از خود و تمایلات خود گذشته، خواب راحت را ترک گفته، خستگى را بر آسودگى ترجیح داده، نگاه از خویش برگرفته و بر عزیزى که در رنج بیمارى گرفتار آمده است نگران گشته است. رنج بیمار را در خود حس مى‏کند و این رنجورى را بین بیمار و خود تقسیم مى‏کند تا از رنج بیمار بکاهد.

,

خطیب جمعه ابهر گفت: حس احسان و نوع‏ دوستى فقط در شغل پرستارى خلاصه نیست، بانویى که به یارى همسر جانبازش کمر بندد، مادرى که سال‏ها بار پرستارى از فرزند معلولش را بر دوش مى‏کشد، نیکوکارى که به یارى معلولان و سالمندان رنجور شتافته، همه نام پرافتخار پرستارى بر سینه دارند .

,

امام جمعه ابهر در خصوص روز هوای پاک و محیط زیست اظهار کرد: خداوند متعال سرنوشت آدمی را از آن گونه رقم زده است که در دامان طبیعت رشد کند و از مواهب آن بهرمند شود.

,

وی گفت: این مظاهر طبیعی به عنوان نعمت های الهی در خدمت انسان قرار دارد تا از ان نیازهای خویش را برآورده سازد و این امر باعث ادامه ی حیات و بقای انسان باشد.

,

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: انسان باید در تعامل با طبیعت متوجه باشد که جانشین و خلیفه خداوندی در روی زمین است پس باید با پدیده های هستی و مخلوقات برخوردی خدای پسندانه داشته باشد.

,

رحیمی تصریح کرد: سلامت محیط زیست ارتباط تنگاتنگی با حیات سالم جامعه دارد، تأمین سلامت و بهداشت محیط زیست از اصول اولیه است. مردم و مسئولان جامعه موظفند در تحقق این مهم تمام سعی و تلاش خویش را به کار گیرند.

,

 

,

*دشمن  نظام اسلامی و انقلابی ایران را نشانه رفته است

, *دشمن  نظام اسلامی و انقلابی ایران را نشانه رفته است, *دشمن  نظام اسلامی و انقلابی ایران را نشانه رفته است,

به نقل از نسیم اشراق حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: مسؤولان کشور خود را خدمتگزار مردم بدانند هر چند مردم کشورمان هم علاقمند خادمان خود هستند و به آنها وفادارند.

,

وی با اعلام اینکه از 13 بهمن تا 17 بهمن امسال رادیو و تلویزیون بیگانه به همراه شبکه‌های مجازی بدترین اخبار و شایع‌ترین خبرها را مخابره کردند، بیان کرد: ولی مردم کشورمان بدون هیچ فراخوان همانند حماسه اسلامی 9 دی سال 1388 راهپیمایی گسترده‌ای در راه دفاع از نظام و ولایت داشتند.

,

امام جمعه موقت خدابنده خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از وقایع اخیر فرمایش کردند که هزار بار از مردم تشکر می‌کنم.

,

وی با اعلام اینکه مسؤولان کشور باید بدانند سال اقتصاد مقاومتی در حال پایان است و خودشان را بسنجند تا بدانند دست به چه کارهایی زدند، گفت: مردم بیشتر از داشتن زندگی آبرومندانه چیز دیگری نمی‌خواهند البته وضع زندگی و معیشتی مردم خوب نیست و برخی کارگران هم چندین ماه حقوق ماه‌های گذشته خود را دریافت نکردند.

,

امام جمعه موقت خدابنده با اعلام بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مگس بر روی زخم باز می‌نشیند و نباید بگذاریم زخم ایجاد شود، اظهار کرد: همه مردم می‌دانند که دولت دچار مشکلات است و دولتمردان تحریم‌های نامردانه، مشکلات خارجی و داخلی را پشت سر میگذارند.

, ,

وی با اشاره به اینکه مردم کشورمان مهربان هستند هر چند باید مهربانی‌ها دوطرفه باشد، ادامه داد: مردم حق دارند که از مسؤولان انتظار کار بیشتر داشته باشند و گره‌های آنها وا شود.

,

حجت الاسلام بیگدلو با اعلام اینکه مردم کشورمان قانع بوده و افرادی حریص نیستند، افزود: مردمان همیشه مایه افتخار و مباهات هستند.

,

وی با بیان اینکه ملت‌مان در طول 40 سال گذشته کلکسیونی از انواع توطئه‌ها هستند، یادآور شد: هر چه که بخواهید کشورهای غربی و استکبار تاکنون به سر کشورمان آوردند.

,

حجت الاسلام بیگدلو با اشاره به اینکه دهه نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دهه جنگ علیه نظام بوده و در کنار آن جنگ قومیتی ایجاد شد، گفت: کودتاهای زیادی علیه مردم در آن زمان ایجاد شد و با حمایت مردم و عوامل نظامی حتی برخی کودتاها یک ربع قبلِ انجام خنثی می‌شد.

,

وی با اعلام اینکه از دهه دوم انقلاب اسلامی جنگ نرم آغاز شده و همه امید دشمنان مبنی بر نتیجه دادن آن بود، بیان کرد: در فتنه دهه 70 به ملتمان ضربه زیادی وارد شد هر چند در فتنه 88 کودتای مخملی و جنگ نرم برای براندازی نظام روی داد و به مدت هشت ماه کشورمان در آشوب بود.

, ,

امام جمعه موقت قیدار با اشاره اینکه در فتنه 88 استکبار می‌خواست تا مردم از نظام روی برگردانند، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی همه توطئه‌ها را خنثی کرده است.

,

وی با اعلام اینکه فتنه امسال بسیار عمیق بوده و حریم‌های فراوانی را شکست، بیان کرد: آنها در فتنه اخیر می‌خواستند نقشه‌های بر باد رفته سال 1378 و سال 1388 را به نتیجه برسانند و طراحان آن سرویس‌های جاسوسی استکبار و غرب بودند.

,

حجت الاسلام بیگدلو با اعلام اینکه غربی‌ها می‌خواستند با ایجاد فتنه تا 22 بهمن اقدامات جدیدی را در ایران انجام دهند، یادآور شد: افکار و خیالات باطل آنها از بین رفته و تیر آنها به سنگ خورد.

,

وی بیان کرد: باید به نکته مهمی در جریانات اخیر اشاره کنم که حساب معترضان از حساب اغتشاش‌گران جدا است زیرا فتنه‌گران خائنان به ملت هستند ولی معترضان حق خود را می‌خواهند و نمی‌گذارند ضد انقلاب‌ها با سوءاستفاده موج‌سواری کنند.

,

حجت الاسلام بیگدلو با بیان اینکه در برخی شهرها عوامل ضد انقلاب موج‌سواری داشتند و این بار هم قصه آنها اصل نظام بود، یادآور شد: وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرده که مشکل کشورمان نظام اسلامی و انقلابی ایران است ولی تا ابد این آرزوی خود را به گور بردند.

,

امام جمعه موقت خدابنده با اعلام از بین رفتن جریانات نفاق و منافقان در کشور، گفت: هر ایرانی خود را در کشور پاسدار ایران می‌بیند هر چند باید بدانیم منافقان داعشی‌های ایران هستند و 17 هزار نفر از اقشار مختلف مردم را وحشیانه‌ترین از بین بردند.

,

*رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم در اولویت باشد

, *رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم در اولویت باشد, *رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم در اولویت باشد,

 

,

 

,

به نقل از ایجرود خبر،حجت الاسلام مقدمی در خطبه های نماز جمعه ایجرود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار میهمان اجلاس کشورهای اسلامی، اظهار کرد: اتحاد و همبستگی در دنیای اسلام نشان از قدرت مسلمانان است.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از آرزوهای دشمنان دنیای اسلام، این است که در داخلِ دنیای اسلام، اختلافات، دعواها، جنگ و خون‌ریزی وجود داشته باشد،اضافه کرد: برای اینکه حاشیه‌ی امنی برای صهیونیست‌ها درست بشود؛ از این مانع بشویم و تا آنجایی که میتوانیم، نگذاریم.

,

امام جمعه ایجرود با اشاره بر اینکه تلاش برای پیشرفت علمی لازم و ضروری است، عنوان کرد:دنیای غرب به‌وسیله‌ی علم به ثروت دست یافت، به‌وسیله‌ی علم به قدرت بین‌المللی دست یافت؛ در علم پیشرفت کردند، بر همه‌ی دنیا مسلّط شدند؛ منتها چون ایمان نداشتند، چون ظرفیّت نداشتند، از این علم به نحو بدی استفاده کردند، این علم را به ظلم و استثمار و استعمار و استکبار منتهی کردند. ما این کارها را نمیخواهیم بکنیم، امّا از لحاظ علمی ما عقبیم؛ در نتیجه  دنیای اسلام تلاش کند تا جوانهایش را از لحاظ علمی پیش ببرد.

,

وی با بیان اینکه ثمره تحریم ها شکوفایی و خود کفایی کشور را ارمغان آورد چرا که متوجه شدیم دشمن هر لحظه که صلاح بداند امکانات را از ما دریغ خواهد کرد،  ادامه داد: بهره گیری از نیروی داخل و حمایت از تولید داخلی برای شکست توطئه و همینه دشمنان لازم است.

,

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه دشمن اعتقادات جوانان را نشانه گرفته است و می‌خواهد باورهای مردم را کمرنگ کند، ادامه داد:دشمنان تصمیم گرفته‌اند با نفوذ و جنگ نرم ایران‌ را به زانو دربیاورند غافل از اینکه جوانان مومن و متعهد اجازه این تفکر را به دشمنان نمی دهند.

,

خطیب جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم و معیشتی محرومان بیشتر از پیش در اولویت برنامه‌های مسئولین باشد، تصریح کرد:نباید به دشمنان اجازه توطئه داد.

,

وی با اشاره بر سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) گفت:پرستاری کوچکترین کار این قهرمان کربلا بود و مهم ترین کار ایشان دفاع از حریم ولایت و امامت بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه